דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצות מעשיות ל'מתגרש המתחיל'-בחירת עורך הדין 

מאת    [ 30/03/2014 ]

מילים במאמר: 623   [ נצפה 3348 פעמים ]

 

מספר עורכי הדין בישראל גדל בקצב מהיר. באופן טבעי גם תחום דיני המשפחה רווי, פער המחירים גדול ומגיע למאות אחוזים והשאלה שמעסיקה את כל מי שנקלע לסכסוך בענייני משפחה היא- איך לבחור את עורך הדין שילווה אותו בתהליך באופן מקצועי, ראוי, רגיש ומיטבי.

הנה מספר עצות שיעזרו לכם להגיע להחלטה מושכלת וראויה:

* אין חכם כבעל ניסיון - ככל שעורך דין צעיר חסר ניסיון יהיה מוכשר וחד, הרי שעם השנים, כאשר הוא יצבור ניסיון כפרקליט שעוסק בדיני משפחה יכולתו לייצג בהליכי משפחה תשתפר לאין שיעור. ניסיון מקצועי מוסיף יידע, בטחון והכרות עם מערכות המשפט הרלבנטיות, השופטים, עורכי הדין הבולטים בתחום, האסטרטגיות האפשריות והתוצאות שעשויות להיות לכל מהלך. לכן, כאשר אתם בוחנים את עורכי הדין הרלבנטיים, חשוב שתבררו כמה ניסיון יש להם בתחום דיני המשפחה.

*מומחיות זה שם המשחק - עורכי דין רבים עוסקים בתחומים רבים ומגוונים. יחד עם זאת, אם חשוב לכם לקבל ייצוג מקצועי ממומחה, תבחרו בעורכי דין שתחום ההתמחות הייחודי או העיקרי שלהם הוא דיני משפחה. בדיוק כמו שלא תלכו לטפל בשיניים שלכם אצל רופא הילדים, לא כדאי לנהל את תיק הגירושין שלכם אצל לעורך דין שעוסק בדיני עבודה, או נזיקין. כי מומחיות היא התמקצעות והתמקדות בתחום ייחודי, תוך צבירת ניסיון וידע באותו תחום.  מומחיות עורך הדין תבטיח לכם תוצאות טובות יותר.

*חפשו חיבור אנושי, כימיה - אתם מגיעים לפגישת ייעוץ עם עורך הדין, תרשו לעצמכם לבדוק אם הוא אדם שנוח לכם לשתף אותו בפרטים אינטימיים. האם הוא באמת קשוב אליכם. האם נעים לכם בחברתו. אולי זה לא כל כך ברור לכם בשלב הראשון אבל עורך הדין הזה ילווה אתכם בתהליך משברי שעשוי להמשך זמן רב, תהליך רווי מתחים ואתגרים רגשיים. אנחנו אנשים שונים זה מזו. לא מספיק שהחבר שהמליץ עליו 'ניצח' בהליך שלו. חשוב שהוא או היא יתאימו לכם. חשוב שהוא יהיה בן אדם. בן אדם שמוצא חן בעיניכם. שנוח לכם כשהוא לצדכם, כשהוא מוביל אתכם. תבחנו זאת.

*המלצות - דברו עם לקוחות אחרים - זה לגיטימי לבקש מספרי טלפון מלקוחות קודמים של עורך הדין בתיקים דומים לתיק שלכם ולשוחח איתם. תשאלו אותם כמה עורך הדין היה זמין וקשוב אליהם. עד כמה הוא ניהל את ההליך תוך הגנה על האינטרס של הלקוח, איך הוא מופיע בבית משפט, איך הוא בניהול מו"מ, האם הוא מסוגל לשים בצד את האינטרסים והאגו שלו ולקדם את צרכי הלקוח והאם הם היו מרוצים ממנו באופן כללי.

*תבררו מי באמת יטפל בכם? פעמים רבות עורך הדין שתפגשו בשיחת הייעוץ יעשה עליכם רושם מצוין, אבל לא הוא יהיה לצידכם בתהליך, אלא עובדים במשרד, כגון עורך הדין השכיר, המתמחה ואפילו המזכירה. זה לגיטימי לשאול מי יופיע בדיונים בבית משפט, מי יגיע לפגישות גישור או מו"מ וכמה עורך הדין יהיה זמין לשאלות ולצרכים שלכם בתקופת הייצוג.

*תבחרו עורך דין שהוא מגשר ? דווקא בתחום דיני המשפחה, חשוב שעורך הדין יהיה גם מגשר. האוריינטציה הגישורית משמעותית לתהליך בענייני משפחה שרצוי ועדיף לכולם אם ייגמר מהר ככל האפשר בהסכם שהוא win-win.

*השתמשו בגוגל ובעוד מנועי החיפוש באינטרנט כדי לקבל מידע על עורך הדין. בקרו באתר האינטרנט שלו. חפשו פסקי דין שבהם הוא ייצג צד. תבדקו אם הרקורד שלו נבנה בתחום המשפחה. יש ברשת מידע רב ומגוון על כל עורך דין פעיל. עשו בו שימוש.

*אל תחסכו ותבחרו בזול. עורך דין טוב ומקצועי יבקש שכר טרחה גבוה יותר. מדובר בסכומי כסף גדולים. אבל לפני שתחליטו זיכרו! הפער בשכר הטרחה זניח לעומת הפער בתוצאות וההשפעה שלה על עתיד חייכם.

לסיכום- בחירת עורך דין להליכי גירושין הינה קריטית. אתם עומדים בפני תהליך של פירוק משפחה, פירוק שיתוף, חלוקת רכוש, הליך שישפיע על עתיד הילדים שלכם.... הכרעות הרות גורל עבורכם ועבור בני המשפחה שלכם. שנים רבות תושפעו מתוצאות התהליך. חשוב לנהל הליך מושכל וענייני תוך בחינת השיקולים החשובים והרלבנטיים באמת בבחירת עורך הדין שיהיה לצדכם. 

 

 

 

 

               

 

 

 

 

מאיה הרצברג אלון, עורכת דין מומחית לענייני משפה, גירושין וירושה, בעלת משרד בוטיק ברחובות.
כי ליווי אישי זה נכס בשבילך. אתר: http://www.get-luck.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב