דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לקרוא גלים? מדריך לגולשי גלים 

מאת    [ 23/03/2014 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 3447 פעמים ]

איך לחזות גלים

האלמנט המרכזי אשר משפיע על גלישת גלים הוא כמובן הגלים. היווצרותם של גלים תלויה בגורמים רבים כגון: גאות ושפל, זרמים במים, תנודות של טמפרטורות, עוצמות וכיווני רוח, סערות המתרחשות בלב ים והמבנה של קרקעית הים בחוף בו אתם עומדים לגלוש. במהלך קורס גלישת גלים תלמדו באופן בסיסי כיצד לחזות גלים וחשוב מכך, כיצד לחזות את אופן שבירתם על פי גורמים שונים.

חופים עם ריפים וסלעים

בחופים עם שוניות אלמוגים וסלעים בקרבת החוף נוצרת שבירת ריף. שבירת ריף נוצרת על ידי המפגש בין הגל לסלעים ולשוניות. גלים אשר נשברים באופן זה יכולים להיות מרשימים ומהנים מאוד אך גם מאוד מסוכנים. סכנה נוספת היא השתלבות נכונה בחוף ללא מפגש בלתי נעים עם סלעים או עם השוניות על קיפודי הים הקוצניים אשר בהם. אם סיימתם זה עתה קורס גלישת גלים למתחילים מומלץ לא לרוץ ולנסות את מה שלמדתם באזורים עם פוטנציאל לשבירת ריף משום שגלישה על גלים אלו דורשת מיומנות רבה.

חופים

המצב הרגיל של מרבית החופים הינו חוף חולי בו הגלים נשברים אל החול. בשל העדר תנאי שטח אשר יוצרים צורות גלים אחידה, שבירת הגלים בחופים היא לרוב פחות מאורגנת ותלויה יותר בתנאי הרוח המשתנים. גלים הנשברים בשבירת חופים הינם לרוב הגלים הטובים ביותר למי שרק סיים קורס גלישת גלים או קייטנת גלישת גלים ורוצה להתחיל להתאמן בשטח עם חברים.

מפרצים

במפרצים ובמקומות אשר ישנו עיקול של החוף הגלים נשברים בצורה הנקראת "שבירת פינה". שבירת פינה יוצרת תנאים אידאליים לגולשים משום שגלים אלו פעמים רבות הינם גלים ארוכים ונוחים לגלישה ארוכה ונוחה והם בעלי קצה מחודד המקל על היציאה מהגל.

סוגי גלים

סוגים שונים של גלים נוצרים בעיקר בהתאם למצב הזרמים בים ולמפגש שלהם עם נקודות פני הקרקע בקרבת החוף. בחופים עם ריפים וסלעים לעיתים רבות הזרמים נתקלים במתלולים חדים מאוד של אדמה וסלע והדבר יוצר גלים מזנקים. הגלים המזנקים הם משאת נפשם של גולשים מתקדמים אך הם מאוד לא מומלצים לגולשים מתחילים- סיבה נוספת לא לגלוש בחופים מסוג זה לאחר שסיימתם קורס גלישת גלים. סוג נוסף של גלים איתנים ומסוכנים הינם הגלים המתחברים הנוצרים ממפגש בין זרמים בקרבת החוף. גלים אלו עשויים לטפס לגבהים גבוהים מאוד.

לעומת הגלים המזנקים, ישנם גלים רכים אשר נוצרים כאשר הזרם נפגש עם זוויות קרקע מתונות, גלים אלו אידיאליים למתחילים. וודאי כבר הבנתם שגלים טובים הינם גלים ארוכים אשר יישאו אתכם מעלה לאורך מרחק רב ככל הניתן. הדוגמא ההופכית לגלים אלו הינם גלים סגורים- גלים סגורים הינם גלים המתנפצים עם תחילת היווצרותם ואינם מאפשרים כלל גלישת גלים.

היכרות טובה עם תנאי השטח אשר יוצרים תנאים מסוימים לגלים ביחד עם מעקב אחר תחזיות הגלים תאפשר לכם להתאים את מקום וזמן הגלישה שלכם בהתאם לרמה בה אתם נמצאים ולאתגרים שאתם מחפשים. זכרו להתאים את האתגר שאתם בוחרים לשלב בו אתם נמצאים בחייכם כגלשנים.

 

מוטי ביטון 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב