דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב בקוורץ- כל מה שרציתם לדעת 

מאת    [ 18/03/2014 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 2083 פעמים ]

הקוורץ, הוא אחד מן המינרלים הנפוצים ביותר בכדור הארץ.  לעיתים בצורתו הטבעית ניתן למצוא אותו בסמוך למרבצים של אבן גיר. כחומר כימי טבעי, מדובר במינרל עמיד במיוחד בפני סדקים, מפגעים של קור וחום, ועמיד למים. הקוורץ הטבעי הנמצא  בטבע הוא בעל צבע לבן או שקוף בלבד. לעומת זאת, הקוורץ הצבעוני אשר לעיתים משתמשים בו במשטחי שיש מעוצבים, הוא תוצר מעבדה והליך של חימום וערבוב עם פיגמנטים שונים בחום גבוה.

יתרונות הקוורץ ביחס לאבן הגרניט
עד לפני כמה שנים, מרכיב הבסיס של משטחי שיש מעוצבים היה אבן הגרניט. לכאורה, מדובר באבן שזול מאוד לכרות אותה ולעבד אותה, אולם היא קשיחה וקשה יותר לעיבוד מן הקוורץ ולאורך השנים, התלוננו לקוחות כי נוצרו בה סדקים או פיצוצים. בנוסף, מגוון האפשרויות שלה מבחינת צבעים היה קטן יחסית. בהשוואה למאפיינים אלו, אבן הקוורץ  שמראש נמצאת בטבע בצורתה הטבעית כגביש, מספקת חומר טבעי חזק ביותר, עמיד לחום, כתמים ופיצוצים במשטחים השונים, וגם בעל גמישות הגדולה פי 4 (!) ביחס לגרניט מבחינת אפשרויות העיצוב של משטחי החומר. בנוסף, הוא גם נוח לערבוב עם פולימרים וחומרים טבעיים שונים בחום גבוה, ליצירת משטחים בצבעים שונים ומרקמים שונים.

עיבוד הקוורץ למשטח לשיש
ההליך מתחיל בהבאת אבקה של קוורץ המורכבת מאלפי קריסטלים של החומר הטבעי, ומערבבים אותה עם פולימרים שונים ועם פיגמנטים טבעיים. התערובת מעוברת לתבנית יציקה גדולה ושם היא נאטמת ונלחצת בלחץ גבוה. לאחר מכן המשטח עובר למתקן בחימום גבוה במיוחד כדי לאפשר את הערבוב וההתמצקות של כל מרכיבי התערובת בצורה מושלמת יחדיו. לאחר החימום והתמצקות התבנית, היא עוברת שיוף לאחד משלושה סוגי גימור נפוצים למשטח: משטח חלק לחלוטין שקרוי בעגה המקצועית- POLISH, משטח בעל חספוס קל ומראה אבן טבעי יותר שנקרא-VIENTO  או שיוף שנותן לצבע מעט כהות וקרוי MATT. המשטח נבדק לאחר מכן מבחינת תקינות ועמידות גם בצורה ידנית ע"י בודקי איכות מוסמכים. ואם חשבתם שמדובר בחומר שמיועד לנחלת המטבח או פינת האוכל בלבד, טעות בידיכם. ניתן לעבד את הקוורץ למגוון שימושים ועיצובים וגם להתאימו לדרישות הכלכליות של הלקוח הספציפי.

הקוורץ מגיע לכל פינות העיצוב שבית דורש
בשל היותו של הקוורץ חומר בלתי רעיל ואקולוגי הוא בטוח לשימוש במטבחים, כמו גם בשולחנות קבלה במשרדים, חדרי ילדים, אמבטיות, כציפוי מיוחד לקיר בחדר האירוח או חדר האמבט, או שולחן אירוח ועוד. האפשרויות הן בלתי מוגבלות והשימוש בחומר תופס תאוצה וטרנדים ייחודים בכל שנה מחדש. וזה לא נפסק כאן, ניתן למצוא כיום בשוק מנורות בעיצוב קוורץ המבוססות על מנורות ששמים בתוך עמודי קוורץ מעוצבים. עמוד תאורה כזה באמבטיה או בסלון, יכולים לתת אפקט ייחודי ומעוצב לכל חדר, ואווירה מיוחדת ואקסלוסיבית.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב