דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תערוכתProWein דיסלדורף 2014 : גם יין ישראלי 

מאת    [ 13/03/2014 ]

מילים במאמר: 1245   [ נצפה 3533 פעמים ]

 

ProWeinדיסלדורף - סיפור הצלחה.
תערוכת היין הכי גדולה חוגגת 20 שנים של קידום יין.

 

המרכז הגדול ביותר בעיירה למודת התערוכות דיסלדורף תארח גם השנה את תערוכת היין.

4796 יקבים מ 48 מדינות יפשטו ב 23.03 על מרכז הכנסים הענק ויארחו יותר מ 45 אלף אנשים אשר באים לסחור ביין ולקחת חלק פעיל בתעשיית היין הבינלאומית.

עשרות עיתונאי יין, מבקרי יין, רשתות טלוויזיה מכל העולם מסקרים את האירועים השונים שיש בתערוכה. ProWein  דיסלדורף הוא לא רק מקום שעושים שם עסקים הוא הצליח לתת את ההרגשה למבקרים שאפשר למצוא מעבר לעסקים גם הנאות קטנות. דוכנים של מזון פזורים בכל המתחם בו אפשר להכנס לסדנאות יין ושוקולד, יין וגבינה, דוכנים שמשלבים בהם יינות קלאסיים לצד יינות אקזוטיים, יינות גדולים לצד טעימת חביות, אפריטיף ליד digestifs ועוד.

הרצאות רבות ואירועים קולינריים הם חלק מאוד פעיל במתחם. עשרות שפים מגיעים מכל מיני מדינות שמציגות בתערוכה ומבשלים מול האורחים מנות קטנות שמתאימות ליין. זו חוויה מדהימה לקבל חצי לובסטר קנדי לצד יין מקנדה. או שישית אויסטרים לצד יין צרפתי.
במקום אפשר למצוא עשרות פינות טעימה אשר אפשר לטעום בהם יינות שהומלצו על ידי מבקרי יין כמו רוברט פרקר או המגזין דקאנטר ועוד. המקום גדול אבל מאוד קל להתמצא בו. כרגיל הגרמנים ידועים בסדר ובארגון הלא מתפשר שלהם והפעם ורק הפעם אני מרוצה מזה. אי אפשר ללכת לאיבוד, יש מפה אינטראקטיבית שמוליכה אותך לאן שרק תחפוץ.

זאת השנה הרביעית שבו אני מסקר את התערוכה בדיסלדורף והביתן הישראלי תמיד ריתק אותי וגרם לי להרגיש כי באמת שיש לנו מה להציע לעולם. בכתבות לפני שנתיים ושלוש לא חסכתי ביקורת על חוסר האירגון בביתן הישראלי ואף לא הבנתי מדוע אין במקום דברים אלמנטרים כמו כרטיסי ביקור בשפות שונות או ברושורים בסינית ( ליקבים שרוצים לכבוש את השוק הסיני ) ואף פרשתי אחד לאחד מה צריך לעשות ואיך להתכונן לתערוכה כל כך גדולה. לא מספיק רק להביא יין ולהתלבש יפה. זו תערוכה שמנהלים בה עסקים ב REAL TIME ואם אתה לא ערוך מדלגים עליך.

גם כנגד מכון היצוא שמארגן את  התערוכה היו לי לא מעט טענות בשנים הראשונות אבל מהניסיון הם למדו, יערה שמעוני מונתה למנהלת תחום תוצרת טרייה ויין בענף המזון והיא מלווה את פרויקט היקבים בתערוכה. לאט ובקצב של בירוקרטיה ממשלתית הם עושים מאמצים עילאיים לארגן את התערוכה כמו שצריך וזה לא פשוט הביתן הישראלי מאגד בתוכו 8 יקבים וכל אחד רוצה את המיטב ואת החשיפה המקסימלית ואיפה שיש 8 יהודים יש 400 דעות, לא קל ולא פשוט. אולם בתערוכה הקודמת נדהמתי מהפרגון ההדדי והעזרה שכל אחד מושיט לשני.

אז מה מצפה לבאי התערוכה בביתן הישראלי שיהיה ממוקם ב HALL 2, STAND C03, במהלך התערוכה יתקיימו חמש טעימות יין מודרכות בגרמנית ובאנגלית. יעקבהדס-הנדלסמן, שגריר ישראל בגרמניה יגיע לתערוכה, לטקס הפתיחה. היקבים שיציגו בביתן של מכון היצוא בתערוכה השנה הם: טפרברג, צרעה, הרי גליל , בזלת הגולן, רמת הגולן, רקנאטי, רימון, ירושלים.

שאלתי את אורי טירולר מנכ"ל יקב הרי גליל מספר שאלות :

 1: איזה יינות היקב יטעים את האורחים בטעימה ?

  • גליל סוביניון בלאן 2013, גליל ויונייה 2012, גליל אלון 2011, גליל אלה 2011, הרי גליל קברנה סוביניון 2012, הרי גליל מרלו 2012, מירון 2010, יראון 2010

 

2: מה מצפה היקב מהתערוכה הגדולה הזו בעצם ?

  • זו תערוכת היין הגדולה ביותר בעולם והיא מושכת קהל מקצועי מכל רחבי העולם ובמיוחד ממדינות באירופה שבהן יבוא היין גדול מהייצור המקומי.
  • התערוכה היא הזדמנות מצוינת לפגוש את המפיצים שלנו ברחבי העולם, להטעים אותם עם יינות חדשים שייצאו, לקיים דיונים מסחריים ולבנות יחד את השנה הקרובה.
  • המפיץ הגרמני של היקב שלנו, מביא לתערוכה את הלקוחות האירופאים אשר חשוב להם לפגוש את היצרן פנים אל פנים.
  • התערוכה הינה הזדמנות שלנו ליצור קשרים עסקיים חדשים, לעיתים אלו מפיצים במדינות חדשות ולעיתים אלו לקוחות חדשים עבור המפיצים הקיימים שלנו באירופה.

 

חשוב תמיד לפגוש ייננים ובעלי יקבים מהעולם, לחלוק בניסיון ובידע. אנו מארחים בעלי יקבים גדולים לאורך השנה המגיעים לבקר, יחסים אלו ושיתופי פעולה שנוצרים תמיד טובים.

 

3: איך מתכונן היקב לתערוכה ?

  • בתחרות Mundus Vini שהוקדמה השנה לחודש פברואר כדי שתהיה בסמוך לתערוכה, זכינו בפרס Grand Gold שהוא באמת פרס יוצא דופן. זה יעשה רעש מאוד רציני סביב הדוכן המעוצב שלנו.
  • הזמנו לדוכן הישראלי את כל המפיצים שלנו בעולם.
  • בנוסף אנו מציגים את גליל אלון ואת וגליל אלה החדשים אשר לא הוצגו בתערוכה האחרונה. 

 

 

אורי רן מנכ"ל יקב צרעה  יטעים שלושה יינות ומוסיף:

הרי יהודה 2012, שורש 2012 טרום השקה, נווה אילן לבן 2012.

 

יקב צרעה משתתף בתערוכה הזו לראשונה, וזאת לאחר מספר פניות ממשווקים ממספר מדינות באירופה שהביעו עניין לעבוד עם היקב.

אנו מקווים להעמיק את הקשר עם היבואנים הנוכחיים של היקב לחלק מהמדינות באירופה, וכן עובדים עם הנספחים הכלכליים במדינות השונות על מנת לארגן פגישות מקצועיות עם יבואנים פוטנציאלים במדינות אחרות, מתוך מטרה למצוא כאלה שניתן יהיה לעבוד עימם לטווח הארוך, וזאת בדומה לעבודה עם היבואן של היקב לארצות הברית – Michael Skurnik Wines.

היקב משתתף בתערוכה זו במסגרת ביתן משותף לכמה יקבים המאורגן על ידי מכון היצוא. במסגרת זו ישנו שיתוף פעולה יפה בין כל הנוגעים בדבר, ובין השאר ישנה מצגת משותפת הנמצאת בשלבי הכנה ויהיו טעימות מקצועיות משותפות של יינות יקבי ישראל המשתתפים, אשר יתוזמנו ללקוחות השונים. חשוב להכיר ולהודות ליערה שמעוני, הממונה על נושא היין ומזון במכון היצוא, אשר עוזרת בארגון ובהפקת האירוע.


היינות שיטעים ויציג יקב טפרברג הם :

רזרב קברנה 2009, רזרב שיראז 2010, טרה מלבק 2012, טרה סוביניון בלאן 2012,

מריטאז 2012 וטרה מרלו 2011.

 

היינות שיטעים ויציג יקב בזלת הגולן:

קברנה סוביניון מסדרת הברונזה 2011, מרלו רזרב 2011, שרדונה 2012, מרלו רזרב 2009

קברנה סוביניון מסדרת הברונזה 2009, חושנייה 2006.

 

 

יקב רימון יטעים ויציג את סדרת רימונים:  יבשים, מתוקים ומבעבע.

ללא ספק רשימת היינות מכובדת ומייצגת נאמנה יינות איכות של יקבים גדולים ובינוניים.

כחלק מהגעת נציגי היקבים לתערוכה וביקור השגריר אפשר רק לפנטז על זה שכל תעשיית היין הישראלית תעבור למשרד החוץ שיראה ביין הישראלי נציג נאמן של מדינת ישראל ושגם הגויים ידעו ויראו כי אנחנו לא רק תעשיה של נשק ומחשבים אלה גם מייצרים מוצרים שמקרבים אנשים. בתערוכות הקודמות הגיעו לטעום את היין הישראלי ולהפך נציגים מלבנון, מצרים,ירדן, סוריה. היה זה אומנם בהיחבא ולא לעני המצלמות אבל זה היה מאוד מרגש לראות. יש לנו תעשייה נפלאה שעושה לנו שם טוב בעולם. מכון היצוא בתקציבו הזעום מנסה בכל שנה לעניין יקבים להגיע לתערוכות החשובות

ו PROWEIN  היא החשובה ביותר מבחינת כמות היקבים והאורחים שמגיעים אליה. Prowein  היא תערוכה שמעניקה במה מכובדת ליקבים ולייננים להתמזג, להשוות, ליהנות.:

ברכת הצלחה לכולם ושיהיה לכולנו רק אוכל טוב ויין משובח בתערוכה.

 

http://www.export.gov.il/files/publications/prowine2014-1/index.html

ב prowein 2011  צינה אבידן ז"ל הטעימה את יינות אבידן וכמחווה ליקבי הבוטיק שלא יכלו להגיע בגלל תציב הייתה היא  נציגת יקבי הבוטיק בתערוכה, ועל שולחן הטעימה שלה היו מבחר גדול של יינות מיקבי בוטיק שדאגה צינה להביא ולצד יינות אבידן המצוינים הטעימה צינה את העוברים והשווים יינות בוטיק ישראלים אחרים כאילו הייתה היא בעצמה מהיקב ולא היססה לשנייה כשהמליצה ופרגנה לקולגות שלה. היה אושר גדול על פניה כשהטועמים אהבו את היינות ללא הבדל אם אלו שלה או לא. בתמונה שקלטה המצלמה שלי רואים את החיוך שלא עזב אותה עד לפטירתה. ( אז אני מניח שאני לא אפגוש אותך בתערוכה השנה אבל די בטוח שתגררי את רוגוב איתך ככה לרחף מעלינו )

 יקב רמת הגולן, יקב ירושלים ויקב רקאנטי לא העבירו את רשימת היין שיוטעמו בתערוכה.




שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב