דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע צריך לדעת לתמחר מוצרים? 

מאת    [ 09/03/2014 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 2613 פעמים ]

בעלי עסק רבים לא תמיד מודעים כיצד יש לתמחר בצורה נכונה את המוצרים, בעלי עסק אשר לוקחים את מחיר המוצר כפי שקנו אותו ומוסיפים עליו אחוז מסויים, אחרים לוקחים את מחיר השוק הקיים ומוכרים באותו מחיר.

לצורך הדוגמה נשווה שני יבואני בגדים האחד מייבא את הבגדים מאירופה והשני מהמזרח הרחוק, סביר להניח שהאחד המייבא את הבגדים מהמזרח הרחוק זול בהרבה, אך לצורך הדוגמה נניח כי הביגוד המיובא מסין הינו באותה איכות כמו הביגוד המיובא מאירופה. החנויות של שני בעלי העסקים נמצאות באותו קניון וגודל החנות זהה, כלומר הם משלמים את אותו סכום שכירות. בעל העסק המייבא מסין החל את פעילותו כשנה לאחר בעל העסק שמייבא מאירופה, ומוכר במחירים די זהים. למרבית תדהמתו ולמרות שהסחורה באיכות גבוהה מרבית הקונים מעדיפים את הסחורה בחנות השניה והשאלה מדוע?

הסיבה העיקרית בגללה העסק לא מתרומם הינו: סחורה המיובאת מסין נתפסת בד"כ לזולה יותר ולכן כאשר מחיר המוצר זהה וקיימת בחירה בין מוצר הנחשב יוקרתי למוצר פחות יוקרתי יעדיפו את המוצר היוקרתי.

מה האפשרויות העומדות לפני יבואן הבגדים מסין למכירות :

לבחון מהן העלויות האמיתיות של ייבוא הבגדים כגון המחיר ששילם לספק עבור הבגדים, עלות הייבוא וההובלה עד לחנות. עלויות אלו עליו להוסיף למחיר הבסיסי של המוצר.

 

עלויות הייבוא כולל עמיל מכס והובלה עד לחנות

חישוב העמסת עלויות הייבוא = ---------------------------------------------------

                                      עלויות  רכישת הבגדים בחו"ל

 

אחד הפרמטרים שיש לקחת בחשבון הינו אחוז המלאי אותו יצטרך למכור במכירת סוף העונה כלומר במחיר זול בכדי להפטר מהסחורה, מאחר וסחורה שנשארת במחסנים מעמיסה על הוצאות המימון של העסק.

סעיף ההוצאות הקבועות אשר שייכות להוצאות המכירה כלומר עלויות שכירת החנות, שכירת מחסן?, משכורות מוכרות, והעמסת החלק היחסי משכר הבעלים באם הוא גם עובד בחנות.

כאשר סיימנו את חישוב כל ההעמסות על מחיר הקניה של המוצר יש לבחון כעת גורמים נוספים שעלינו לקחת בחשבון כגון:

מיהם הלקוחות שלנו? כלומר יש לבחון את מצב השוק האם אתם נמצאים בקניון יוקרתי בו רוב הקונים מחפשים מוצרי יוקרה ומותגים או באזור בעל הכנסה ממוצעת?

לאלו קבוצות גיל אנו מוכרים את המוצרים שהבאנו? האם המוצר מיועד לבני נוער או למבוגרים?

מכאן ניתן להבין שתמחור המוצר אמנם נעשה לפי עלויות  רכישת המלאי אך עלינו לקחת בחשבון גורמים נוספים כמיתוג המוצר, קהלי היעד והתחרות הקיימת בשוק, כאשר המתחרה שלך מוכר מוצר זהה ב 30 ש"ח יקשה עליך למוכרו ב 60 ש"ח. בכדי למכור מוצר זהה במחיר גבוהה יותר יש לציין מהן האיכויות אשר יגרמו לקונה להעדיף את המוצר שלך על פני המתחרה. זכור אסור לך להשמיץ את המוצר המתחרה עליך רק לציין במה המוצר שלך טוב.

בהצלחה 

שרייבר רחל - ייעוץ וליווי פיננסי כלכלי עסקי קבלו עכשיו מדריך חנים להפוך לעסק מצליח הורדו עכשיו 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב