דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים - טיפים 

מאת    [ 06/03/2014 ]

מילים במאמר: 888   [ נצפה 2280 פעמים ]

 קידום אתרים - טיפים

 בעלי אתרים רבים תוהים לא פעם מדוע  האתר שלהם אינו מושך מספיק תנועה אליו. זו אכן שאלה כבדת משקל שראוי להתייחס אליה מאד ברצינות, שהרי אם גולשים לא מגיעים אל האתר, מה (לעזאזל) עשינו בכלל?

עם זאת, השאלה היא איך בכל זאת אנו מזרימים תנועה אל האתר, למרות הקשיים האובייקטיביים ולמרות התחרות העצומה  שרק הולכת ומתגברת – שהרי כל יום עולים לאוויר אינספור אתרים חדשים ומתוכם מספיק אתרים בנישה הספציפית שלך.

התשובה די מורכבת ותלויה במספר אלמנטים, הקשורים בצירוף האותיות SEO, שמשמעותן בעברית היא "אופטימיזציה במנועי חיפוש" אבל כיום מדובר במרחב גדול שניתן לסכמו בשתי מילים, בעברית, "קידום אתרים".

קידום אתרים, נקדים ונציין, נחלק לשני זרמים מרכזיים, הקידום הממומן והקידום האורגני.

 בשני הזרמים הללו מדובר ביכולת לגרום לגולש, או ללקוח להגיע אל האתר באמצעות חיפוש במנוע חיפוש, במרביתם המכרעת של  המקרים מדובר בגוגל.

בכל מקרה, אנחנו לא מדברים על אותם צרכים ביחס לאתרים גדולים ואתרים קטנים. אתרים גדולים ומבוססים צריכים מעט מאד קידום ביחס לאתרים קטנים, או חדשים. הם נהנים מ"דירוג" גבוה מבחינת מנועי החיפוש ולמעשה כמעט ואינם צריכים לו. דוגמה לאתר מסוג זה הוא  "וואלה", שמושך גם ללא קידום תנועה יומיומית אדירה.   

חיפוש במנועי החיפוש מעלה תוצאות בהתאם למילה או לביטוי שהוקלד, כך לגבי המילה "יופי" יהיו תוצאות מאד רחבות, שיכללו את כל הביטויים שכוללים את המילה "יופי", אך כאשר יוקלד  משפט

כמו "איך להגיע ליופי מושלם?" (זה בסדר, אף אחד לא יקליד משפט כזה) יהיה מספר תוצאות החיפוש מצומצמות הרבה יותר.  

הגולש אינו מודע לתהליך שמעלה את תוצאות החיפוש, אבל האופן הזה שתיארתי, הוא, על רגל אחת, עיקרון מאד בסיסי בקידום אתרים – במיוחד כאשר יש צורך להתחרות באתרים מבוססים שכבר מדורגים גבוה בגוגל והסיכוי שמילת חיפוש כללית כמו "מכונית", תביא את הגולש שמריץ את המילה בגוגל דווקא אל האתר שלך למכוניות משומשות.  במקרה הזה, מצבך יהיה הרבה יותר טוב, אם הביטוי שמקודם באתר שלך הוא "מכונית משומשת בטעם של פעם" (בסדר, אני יודע שגם כאן אף אחד לא יקליד משפט חיפוש כזה).  

אם כך, כיצד לבצע נכון את הקידום של האתר שלך. יש שתי אפשרויות מרכזיות: קידום ממומן וקידום אורגני (וכמובן ניתן גם לשלב ביניהם).

קידום ממומן, כשמו, הוא באמצעות תשלום לגוגל, למשל עבור מודעות המתפרסמות ראשונות בתוצאות החיפוש, או אותן מודעות ("באנרים") שניתן לראות בצידי העמודים באתרים שונים.

לעומת זאת, הקידום האורגני נעשה ללא תשלום (אם אנו עושים אותו בעצמנו) ע"י הפצת מידע וכתובת האתר שלנו באופנים שונים ברחבי הרשת, כמו בלוגים, אתרי מאמרים, קישורים לאתרים אחרים ועוד.

כפי שרמזתי, ניתן לבצע את הקידום באופן עצמאי או באמצעות שכירת שירותיו של מקדם אתרים מקצועי. במאמר מוסגר, זה הפתרון היעיל ביותר – אם הזמן שלך באמת שווה כסף. הדבר הגרוע ביותר הוא לבזבז את הזמן שלך, שיכול לייצר כסף, על תחום שבו אין לך יתרון יחסי ושיגבה ממך מחיר גבוה על השגיאות שייעשו בדרך.

אם בכל זאת יש רצון לעשות את העבודה הקשה והתובענית הזו באופן עצמאי, צריך להבין שמדובר בתהליך המתבסס על מספר שלבים, שהראשון שבהם הוא מחקר מקיף ביחס לקהל היעד שלך, דרישותיו ומאפייניו הדמוגרפיים, הכלכליים והתרבותיים – ולאחר מכן, כנגזרת של המידע הזה, בחירת אסטרטגיית השיווק הנכונה עבור האתר.

השלב הבא יהיה גם הוא מחקר ביטויי המפתח. כפי שהזכרתי כבר, חשוב שתהיה התמקדות ככל האפשר בצורך של הלקוח הפוטנציאלי ובשאלות שהוא עשוי להקיש במנוע החיפוש. ככל שביטוי המפתח שבחרת נהנה מתחרות נמוכה יותר (פחות אתרים השתמשו בו, כמו ב"דוגמה" על המכונית המשומשת) יענה באופן מדוייק יותר על השאילתא שהקיש הגולש, כך יגבר הסיכוי שהאתר שלך יהיה בין האתרים הראשונים שיציג מנוע החיפוש.

השלב שלאחר מכן נועד לספק את התכנים שתומכים בביטוי החיפוש, אם נמשיך את הדוגמה של המכונית המשומשת, נספק באתר שלנו מאמר העוסק במכוניות משומשות "עם טעם של פעם". התוכן חייב להיות תוכן איכותי שיתרום ערך אמיתי לגולש – משום שזה אחד הגורמים המרכזיים שמנועי החיפוש ובמיוחד גוגל דוחפים בשנה-שנתיים האחרונות.   

 כמובן, שכל מה שנאמר עד כה אינו מספיק. ההתמדה וההמשכיות היא גורם מפתח (ולכן אולי כדאי לחשוב שוב על מקדם אתרים מקצועי). יש להמשיך ולספק תכנים איכותיים, ליצור הפניות של קישורים מאתרים אחרים (אבל לא קישורים מלאכותיים, או מה שמכונה בשם "שחורים") רצוי מאד מאתרים שכבר מבוססים ובעלי סמכות (אוטוריטה) ובעלי דירוג גבוה בגוגל.

שיגרת העבודה חייבת להיות על בסיס קבוע, של כתיבת תכנים מדי שבוע (שניים בשבוע הוא רעיון לא רע ללכת איתו). תכנים אלה צריכים לתמוך בביטויי המפתח. כמו-כן, יש ליצור קישורים הן פנימיים בין דפי האתר השונים וכפי שציינתי קודם, לדאוג לקישורים לאתרים ומאתרים חיצוניים.

התוצאות? בשורה אחת טובה ואחת קצת פחות.

הבשורה הטובה, אם תעבדו היטב ובשיטתיות: תוך מספר חודשים (תלוי ברמת התחרותיות בנישה שבה אתם פועלים ותלוי ברמת ההשקעה שלכם) האתר כבר יתפוס נוכחות טובה ויתקדם במעלה תוצאות החיפוש.   

הבשורה הפחות טובה: התוצאות לא אחידות ולא תמיד תגיעו לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש גם אם תשקיעו מאמץ ראוי.

שיפור גדול בכל זאת יהיה אם תבצעו שילוב, או פעולה במספר ערוצים: אופטימיזציה של האתר, קידום כפי שתיארתי וקידום ברשתות חברתיות (שעליהן עדיין לא פירטתי). ואם כל זה לא ממש עוזר, תמיד אפשר ללכת לקידום הממומן – שמקפיץ את האתר לראש עמוד תוצאות החיפוש ללא מאמץ גדול מדי – וגם כאן הסתייגות: הפירסום הממומן מובלט אמנם, אבל נראה ונתפס כמודעה – על כל ההסתייגויות הריגשיות והפסיכולוגיות שלנו כאשר אנו נתקלים במודעה פירסומית ובנוסף, תלוי בתחרותיות בענף, או בנישה, הוא כרוך בהוצאה כספית.

 

 

 

 

בניית אתרים, כתיבת תוכן, קידום וייעוץ תקשורת 03-5471494  www.wordsuit.co.il 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב