דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה בין תשלום האגרה לקידום יין ישראלי 

מאת    [ 05/03/2014 ]

מילים במאמר: 769   [ נצפה 3919 פעמים ]

 

 

מה בין תשלום אגרת רדיו וקידום יין ישראלי.

היום לפני 20 שנים עלתה לאוויר תוכנית הרדיו "לילה חי מאוד" של איש הרדיו מרשת ב' אמנון פאר.

היום מנהל הרדיו מיקי מירו הודיע לציבור כי הוא מאפשר לתוכנית לחגוג 20 שנות פעילות וזו תהיה גם התוכנית האחרונה שתעלה לשידור. כל השאלות לסיבה להורדת התוכנית נשארו ללא תשובות, לאף אחד אין מושג מודע החליט מנכ"ל הרדיו מיקי מירו להוריד את התוכנית. זו תוכנית שחרטה על דגלה את המשפט שמלווה אותה עד היום. "רק דברים טובים"

אני משלם אגרת רדיו, אתה מיקי מירו מקבל ממני את משכורת העתק שלך, הרכב, הלשכה, הנהג, הפקידה. הכסף שלי משלם לך את הנסיעות לחו"ל במסגרת תפקידך ואת ארוחות הצהריים והערב. הכל כמובן במסגרת תפקידך. עיני לא צרה ואם זה חלק מההטבות אז זה חלק מההטבות אבל היי, אתה חייב לי ולציבור תשובות. אנחנו מממנים את התוכניות של הרדיו הישראלי. לא אתה, כי אתה פטור מאגרה כחלק מההטבות. אז אם אני משלם אני רוצה לדעת מה אתה עושה עם הכסף שלי ולמה אתה פוגע בשידור הציבורי האיכותי שלא עולה לך הרבה כסף. שדרן, מפיקה, טכנאי - זהו. כן זהו. האומנים באים בהתנדבות, השפים באים בהתנדבות, הייננים באים בהתנדבות אז סיבה תקציבית היא לא רלוונטית באמת.

אז למה אתה סוגר את התוכנית? האם בגלל שבתוכנית אין פוליטיקה, אין פוליטיקאים, אין רכילות, אין ביקורות ויש רק דברים טובים שעושים טוב? אז משהו לא נראה לך תקין? מר מיקי, האם מוזיקה, אומנות, אוכל ויין ישראלי זה לא מספיק חשוב? רק דוגמא קטנה על מהפך שעשה אמנון בתחום היין  בישראל - בשקט ובהתמדה סיזיפית השכיל אמנון פאר לנבא כי תעשיית היין תצמח ותהיה לאחת התעשיות היפות והמעניינות שיקומו לנו בארץ. ואכן לפני עשרים שנה היו כמה עשרות יקבים ונכון להיום עברנו את ה 300 היקבים. גדולים, בוטיקים וביתיים. יותר מ 50 מיליון בקבוקי יין מייצרים בארץ ושליש מהם מוצאים את עצמם מוגשים במסעדות ובחנויות יין ברחבי העולם, משרתים נאמנה כשגרירים משובחים את מדינת ישראל. אין יינן בישראל שלא פקד את התוכנית לילה חי מאוד, החל מהוותיקים והמכובדים ועד אחרון יקבי הבוטיק המרוחקים. נעמה סורסקי מדלתון, ויקטור שינפילד מרמת הגולן, יותם שרון מיקב טריו, גיל שצברג מיקב רקנאטי, ליאור לקסר מיקבי כרמל, זאב דוניה מיקב סוסון ים, אורנה צ'ילאג מיקב צ'ילאג, ערן פיק מיקב צרעה, אלי בן זקן מיקב קסטל, אבי כהנוב מיקב כהנוב, צביקה פנטי מיקב אליגוטה ועוד מאות ייננים שעלו לרגל לתוכנית פתחו בקבוקי יין והעניקו לנו הכרות מדהימה עם העול הקסום הזה. את אמנון לא עניינה ביקורת היין. היין יכול היה להיות מעולה או פחות טוב, הוא תמיד ידע למצוא את הטוב.

ומה על עשרות האומנים, הזמרים, השחקנים שהגיעו לתוכנית בהתנדבות, שרו ושימחו את המאזינים? זו תוכנית שכולם הגיעו אליה בחצות של יום חמישי ועד ארבע לפנות בוקר על מנת לעשות טוב, להראות כי יש גם ישראל יפה. לא הכל אקטואליה ושחיתות, לא הכל האח הגדול והאחיות מלול שתופסות כל משבצת שידור אפשרית ומבזות את כל מי שיש לו טיפת אינטליגנציה. הרי לא ירחק היום ומיקי מירו יראה לנכון לתת לאחיות מלול תוכנית ברדיו שלו. הן הרי מביאות רייטינג בטמטום האין סופי שלהן שכנראה קיים גם אצל מנהלי הרדיו.

איך אפשר במחי יד להוריד תוכנית בת 20 שנים שמשודרת בחצות שלא נמצאת בפריים טיים, שמשודרת באון ליין לארצות הברית וקהל גדול של ישראלים ויהודים מאזינים לה ומשתתפים דרך האינטרנט בתוכנית. איך אפשר לא לראות שהתוכנית הזו אירחה עשרות שפים ונתנה להם כמה דקות על מנת שיכירו אותם ואת העשייה שלהם. אייל לביא , דניאל זך, שאול בן אדרת, ניר צוק, יואב בר, עמר מילר, אבי ביטון, מאיר אדוני ועוד עשרות שפים. דרך אגב כל השמות שהוזכרו היו בתחילת דרכם הקולינרית כשהם הוזמנו לתוכנית בפעם הראשונה.

אומנים צעירים בתחילת דרכם מבתי ספר למשחק נגנו  ג'אז, קלאסי, פופ ושירי ארץ ישראל הישנה לצד ריקי גל, הכל עובר חביבי, הגרובתרון ועוד... בכל שבוע ניתנה במה חיה לאותם אומנים. שירה בעברית, ערבית, אנגלית, פרסית, אירית ומה לא . לכולם הדלת הייתה פתוחה. כולם בהתנדבות ובשמחה גדולה.

התוכנית יצאה לחופשה לפני 7 חודשים בגלל שאמנון הגיע לגיל פרישה אבל זה לא מנע ממנו לבוא לממונים ולבקש להמשיך לשדר את התוכנית בהתנדבות ולו על מנת לשמור על פינה קטנה של ארץ ישראל האחרת, השפויה, המתורבתת. תוכנית שיש בה רק טוב. זו כל הבקשה. אז 7 חודשים אתה, מיקי מירו, כמנהל הרדיו - משדר את התוכנית כל שבוע בשידורים חוזרים. אני חושב שגם אתה בתוך תוכך יודע כמה צריך את התוכנית הזו על מנת לשמור על רדיו ציבורי שמעניק לפלח מסוים את מה שהוא צריך ומשלם. בין חצות לארבע לפנות בוקר. אותנו לא מעניינות המלחמות בין הוועדים השונים ברדיו. הטכנאים והשדרים והמפיקים ועוד כל מיני בירוקרטים. אותנו מעניין רק איש אחד שיש לו את האפשרות להחליט ולחשוב מחוץ למסגרת הרייטינג והפוליטיקה.

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב