דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התהליך הפנימי שמוביל לאכילה כפייתית או רגשית ואיך זה עובד אצל אנשים רזים טבעית 

מאת    [ 02/03/2014 ]

מילים במאמר: 1067   [ נצפה 2467 פעמים ]

אם את רוצה להבין, אחת ולתמיד, למה את מרגישה כל כך מתוסכלת לגבי המשקל שלך ולמה מערכת היחסים שלך עם אוכל היא כל כך מלחיצה ומלאה מתח, זה מה שאת הולכת ללמוד כאן. אני הולכת להסביר לך בדיוק את זה ואפילו יותר טוב, את גם הולכת ללמוד מה עליך לעשות בכדי לשנות את זה ולתמיד!

האם היית רוצה לדעת מהו הדבר שגורם לך לרצות ולהימשך כל כך למזונות ה"משמינים" (את יודעת על מה אני מדברת – העוגיות, החטיפים, כל אותם המזונות שיש בהם המון סוכר ושומן...), גם כשאת לא רעבה, ללא קשר לתכנית התזונה שאת נמצאת בה או לכוונות שלך לאכול טוב והרצון הגדול שלך לרדת במשקל ולהרגיש נהדר בגוף שלך?

אני רוצה להכיר לך את הבעיה האמיתית, הדבר שהוא השורש של כל זה.

ובכן, הסיבה לאכילת היתר שלך קשורה מעט מאוד לאוכל עצמו ובעצם היא מופעלת על ידי כמה חיווטים לקויים במחשב העל שהוא המוח שלך.

אם את אוכלת לעתים קרובות יותר ממה שאת רעבה לו או סובלת מבולמוסי אכילה או עושה דיאטה אחר דיאטה או סובלת מהפרעת אכילה אחרת כלשהי (אנורקסיה או בולימיה למשל), העובדה היא, שעכשיו יש לך במוח שלך חיווט שגוי או כמה חיווטים שגויים שיצרו את מה שאני מכנה "תגובת לחץ מבולבלת" תגובת הלחץ המבולבלת נמצאת גם באלה שמשתמשים בצורה מוגזמת באלכוהול, סמים, טלוויזיה ובאסטרטגיות התמודדות אנושית נפוצות אחרות.

עד כמה שזה מתסכל ונראה בלתי אפשרי להיפטר מזה, זה למעשה די קל לשנות את התגובה האוטומטית הזאת ברגע שאת יודעת מה לעשות ואיך לעשות את זה.

 בואי נראה איך הדברים מתנהלים אצל אנשים שלא נלחמים עם האוכל או המשקל שלהם:

על מנת שתוכל להבין קצת יותר על מה שקורה לך, בואי ניצור ניגוד מסוים ונחקור בקצרה איך דברים אמורים לעבוד כאשר התגובה שלנו ללחץ ומתח היא מתאימה וחיווט המוח שלנו פועל כהלכה. במילים אחרות, איך זה עובד עבור אותם אנשים מעצבנים שאוכלים מה שהם רוצים, לא דואגים לגבי פעילות גופנית ואף פעם לא נראה שהם עולים במשקל! סתם בשביל הכיף, בואי נעמיד פנים שאת אחת מהם:

1. את חושבת על משהו או חווה משהו שהוא באופן טבעי קצת (או הרבה) מלחיץ, כואב, מתסכל או שאת פשוט לא בטוחה איך להתמודד איתו ואת נתקלת בתגובה בריאה ונורמלית לחלוטין בגוף שלך שאנחנו קוראים לה תחושה או רגש.

2. כן, מה שאת חושבת עליו (במודע או שלא במודע) מעורר באופן טבעי וראוי שחרור כימיקלים מסוימים בגוף שלך שהמוח והחושים שלך מפרשים כרגש.

3. לפי המחשבה שיש לך באותו הרגע, את תרגישי כועסת, שמחה, עצובה או מפוחדת או שילוב של ארבעת הרגשות הבסיסיים האלה. או שאולי תרגישי את אחת מהווריאציות הרבות של ארבעת הרגשות הבסיסיים האלו כמו זעם, אושר, דיכאון, פאניקה ועוד.

4. זה, שוב, בריא לחלוטין, נורמלי לחלוטין, כל המערכות עובדות טוב גם אם את חושבת מחשבות ויש לך תגובות רגשיות בתגובה למחשבות האלו.

5. הדבר הטבעי הבא שאת צריכה לעשות הוא להבחין ולהכיר ברגש שאת חווה ולזהות מאיפה הוא בא. לדוגמה, ייתכן שתבחיני שאת מרגישה פתאום חרדה ואת עוצרת וחושבת על מה בדיוק קרה או על מה בדיוק את חושבת שאולי גרם לך להרגיש חרדה ואתה מבינה שאת מודאגת לגבי פגישה שתהיה לך מחר בעבודה.

6. את אז תזהי מה באותה הפגישה מפעיל את הרגשת המצוקה שלך ואת תעלי כמה פתרונות לאיך את הולכת להתמודד עם המצב, או אם זה לגבי ספק עצמי, תציעי לעצמך תרגיעי את עצמך או תעזרי בקולגה או חברה שתרגיע אותך ואז רוב החרדה תיעלם ותוריד את רמת המתח שלך למטה בכמה דרגות וכך את תרגישי יותר מקורקעת ומסוגלת לחזור בשלווה לעסוק במה שאת עושה באותו הרגע.

כך המחשבות וההרגשות שלך נועדו לפעול:

יש לך מחשבה, זה מעורר תחושה, את מבחינה בתחושה הזאת, את מזהה את המקור שלה, את נוקטת בפעולה כדי לפתור את הבעיה ואז התחושה נעלמת. או אם זו חוויה שמחה/ מחשבה שמחה שיש לך, את תבחיני בהרגשה של שלווה, אושר, שביעות רצון וכו ' ואת תנקטי בפעולה בכדי לחוות את הרגע באופן מלא יותר ואז התחושה גדלה. 

איך הם הדברים עובדים אם את לא יכולה להתגבר על המשיכה שלך לאכילת יתר:

אם את עוסקת באכילת יתר, דיאטות רבות, את במשקל יתר או נלחמת עם הפרעות אכילה שונות, המערכת הטבעית הזאת שדיברנו עליה השתגעה. לפני שאת מתחילה לשפוט את עצמך על כך שיש לך את הבעיות האלו, תזכירי לעצמך את האמת הפשוטה על בני אדם: רוב האנשים בעולם נאבקים עם אותו חיווט לקוי זה במידה כזאת או אחרת.

תחשבי רגע על אותם מיליוני גברים ונשים ברחבי העולם שמתמודדים כיום עם עודף משקל ועם אכילה כפייתית או בולמוסי אכילה ועל תעשיית הדיאטות הענקית שמהווה ראיה לכך שאת לא היחידה שמתמודדת עם קשר לא טבעי עם האוכל והמשקל.

עכשיו, את יכולה להרחיב את זה ולכלול את כל אנשים ברחבי העולם שמתמודדים עם התמכרויות או תלות באלכוהול, תרופות, גלישה באינטרנט, הימורים, קניות וכו'. בכל אופן, הנקודה היא, שאת ממש לא לבד.

יש לך משהו שונה שקורה במוח שלך וזו בהחלט הסיבה לתסכולי אכילת היתר והמשקל העודף שלך.

הנה בדרך כלל איך שזה עובד בשבילך:

1. יש לך מחשבה על משהו שמעורר בגוף שלך את הכימיה הטבעית שתהיה לך תגובה רגשית.

2. יש לך תגובה רגשית טבעית למחשבה.

3. החושים שלך מזהים את ההרגשה ומיד יש לך מחשבה נוספת בתגובה להרגשה הזאת שנשמעת משהו כמו: 'או או, אני מרגישה לא רגועה, זה אומר שמשהו רע עומד לקרות! "

4. ההנחה האוטומטית הזאת שהרגש הוא רע ומשמעותו צרה או שמתח מגיע, מפעילה אותך להרגיש חרדה, מה  שגורם לשחרור של הורמון הלחץ קורטיזול ומוריד את רמות הדופמין שלך (גורם לך להרגיש עצובה / מדוכאת / תקועה).

5. זה מעורר אותך לרצות להקהות ולהרגיע את עצמך.

6. את מתחילה לחשוב על או לפנות אל המזונות האלה שברמה כלשהי את יודעת שיתנו לך תחושה של הקלה, נחמה, "אושר", גם אם זה רק לרגע קט.

7. ואז את מתחילה להרגיש קצת יותר טוב ואז להבין מה בדיוק קרה ואז את מתחילה לרדת על עצמך על זה ומהר מאוד את מרגישה עוד חרדה ושוב פעם מדוכאת וזקוקה לעוד אוכל וכך שוב ושוב.

לכן, באופן ברור מאוד אפשר לראות שאוכל הוא לא הבעיה שלך. זו פשוט תגובה מבולבלת מאוד להרגשה של חרדה או חוסר מנוחה. זו הסיבה שלא משנה כמה דיאטות ותוכניות שונות ניסית, לא היית מסוגלת לחוות שלווה אמיתית וחופש עם אוכל.

החדשות הטובות הם שזה בעצם די פשוט לשנות את החיווט הלקוי הזה ולהרגיש באמת בטוחה ליד כל מאכל, בכל זמן וגם להרגיש בטוחה בעצמך. את פשוטה צריכה ללמוד לעשות את מה שהאנשים האלו שלא במאבק עם אוכל והמשקל עושים וזה התפקיד שלי להראות לך איך.

אורנה צפריר - מדריכה נשים לשחרור מאכילת יתר רגשית ומנגנוני התמודדות אחרים, בתהליך מעצים ומשחרר של התפתחות אישית בקורסים ומוצרים אינטרנטיים. לקבלת מדריך חינמי, היכנסי לאתר: http://ornazafrir.weebly.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב