דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקשר הסיבתי בתביעה המוגשת לקצין התגמולים בגין חבלה ומחלה 

מאת    [ 24/02/2014 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 4575 פעמים ]

 

קשר סיבתי הינו רכיב מרכזי אותו על מגישי  תביעות למשרד הביטחון , קצין התגמולים להוכיח , על מנת שיכול לזכות בתביעה אותה מגיש התובע לאגף השיקום במשרד הביטחון. המחשבה כי קשר סיבתי הינו רכיב פשוט אליו לא צריך להתייחס במלוא כובד הראש , או לחילופין כי הקשר הסיבתי ימצא על ידי קצין התגמולים , או המומחה מטעמו ,  ואז התביעה תתקבל על ידי קצין התגמולים , ולתובע יינתנו אחוזי נכות על ידי הוועדה הרפואית , הנה מחשבה שטחית מוטעית אשר בגינה נדחות רבות מן התביעות אשר מוגשות על ידי התובעים, לקצין התגמולים , מצב אשר גורם לכך כי הטיפול בתביעה מאורך משמעותית , בין השאר בשל העובדה כי , התובע נאלץ לפנות לאחר דחיית התביעה אותה הגיש לקצין התגמולים לבית המשפט השלום בשבתו כוועדת ערעורים לפי חוק הנכים תגמולים ושיקום וזאת לצד העובדה כי התובע נאלץ , לאחר הדחייה,  לשאת בהוצאות אשר יכול והתובע לא היה צריך לשאת בהם אלמלא היה נידחה על ידי קצין התגמולים.

קשר סיבתי בתביעה המוגשת לקצין התגמולים בגין חבלה

קשר סיבתי בתביעה המוגשת לקצין התגמולים בגין חבלה הוא רכיב אותו התובע לא צריך להוכיח , כל עוד האירוע אשר הביא להתגבשות הפגימה ממנה סובל התובע , נגרמה בשל חבלה , שהיא בבחינת אירוע פתאומי , אשר ארע לתובע בזמן השרות הצבאי . הדרך להוכיח את הקשר הסיבתי בתביעה אשר מוגשת לקצין התגמולים בגין חבלה הוא באמצעות דו"ח פציעה חתום על ידי מפקדיו של התובע אותו על התובע להגיש לקצין התגמולים יחד עם טופס התביעה . דו"ח הפציעה למעשה מאשר את נסיבות הפציעה של התובע וגורם לכך כי הקשר הסיבתי , שהוא בעצם נסיבות הפציעה מוכחות באמצעות אותו דוח , אשר מוגש כאמור על ידי התובע עם טופס התביעה. דוח הפציעה גם מונע את האפשרות לכך כי קצין התגמולים יעלה כנגד התובע טענת התיישנות , והלכה למעשה בתביעות אשר  מוגשות עם דוח פציעה חתום על ידי המפקדים של התובע , לא מעלה קצין התגמולים , טענת התיישנות.

קשר סיבתי בפגיעות שונות ובמחלות

כל תביעה אותה מגיש התובע את קצין התגמולים אשר לא נכנסת להגדרה של חבלה , הנה תביעה אשר מוגדרת כתביעה בגין מחלה. היות וכך הנטל המוטל על התובע להוכיח את הקשר הסיבתי בתביעות אשר מוגשות בגין מחלה הנו נטל גדול יותר ,בהשוואה לתביעות אשר מוגשות בגין חבלה , וזאת מאחר שבעוד שבתביעה אשר מוגשת לקצין התגמולים בגין חבלה , הוכחת הקשר הסיבתי , מהווה למעשה את הוכחות נסיבות החבלה , לעומת תביעה אשר מוגשת בגין מחלה בה הוכחת הקשר הסיבתי מהווה למעשה הוכחת הסיבות והגורמים אשר היה בהם כדי לחולל את הפגיעה או המחלה.קשר סיבתי אשר מוגש בגין מחלה עוסק למעשה הן בצד העובדתי, הגורמים אשר היה בהם לחולל את המחלה, וכן בצד המדעי , שכן התובע את קצין התגמולים בגין מחלה או בגין פגימה , אשר לא מהווה חבלה , מחייבת את התובע להוכיח את התזה , או הדעה המדעית , עליה הוא מבסס את טענותיו העובדתיות .

לסיכום

קשר סיבתי הנו הרכיב העיקרי אותו על התובע את קצין התגמולים להוכיח, במטרה שתביעתו של התובע את קצין התגמולים בגין חבלה או מחלה לא תידחה על ידי קצין התגמולים. נטל ההוכחה הרובץ לפתחו של התובע הנו נטל אשר במסגרתו על התובע להוכיח כי גורם , אירוע או רצף של אירועים ,  אשר יש בהם כדי להביא לפגימה ממנה סובל התובע .  

עורך הדין גיא בית און מתמחה בייצוג של נכי צה"ל www.beiton-law.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב