דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול מאורגן לאתיופיה ביבשת השחורה 

מאת    [ 23/02/2014 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 2669 פעמים ]

טיול לאתיופיה משלב בין היתר אתרים היסטוריים, תרבות עתיקה, ערים מפותחות יחד עם תרבות שבטית, חיות בר וטבע עוצר נשימה. שילוב זה הופך את הביקור באתיופיה, לחוויה מרתקת.

טיול מאורגן לאתיופיה עוזר למטייל להיחשף לאתיופיה על כל צדדיה, וכך להכיר את התרבות האתיופית לעומק.

בדומה לישראל גם אתיופיה הינה מרכז רוחני לשלוש דתות. אחד המקומות המזוהה עם הדת הנוצרית הוא לליבלה. לליבלה שוכנת באמהרה והיא מוכרת בזכות הכנסיות שלה שחצובות באבן. מדובר באחת עשרה כנסיות, המחוברות זו לזו בשורה של מחילות ומעברים תת קרקעיים. לליבלה נחשבת לאחת הערים היפות באתיופיה ומכונה גם כירושלים השחורה.

לאתיופיה עיר בירה, שנקראת אדיס אבבא. באדיס אבבה ישנם אתרים מרכזיים כמו כנסיית השילוש הקדוש, המרקטו, שהוא אחד מהשווקים הססגוניים באפריקה, וגבעת אנטוטו בה יש נקודת תצפית יפה על העיר.

אתיופיה גם ידועה בקשר שלה אל העם היהודי, קשר הבא לידי ביטוי בעיר אקסום. אקסום היא עיר שנמצאת בצפון אתיופיה והיא העיר הקדושה לנוצרי אתיופיה. בנוסף, בעיר אקסום היו נוהגים להכתיר את קיסרי אתיופיה. האגדה מספרת שבעבר, הייתה אוקסום בירתה של ממלכת שבא בראשה מלכת שבא, שהייתה ידועה בקשריה עם שלמה המלך. אחד מאתרי העיר החשובים הינו שדה האסטלות הצפוני, האסטלות מגיעות לגובה רב ומשמשות כנראה להנצחת המת. על האסטלות מצויירים סמלים פגאנים של השמש והירח.

אתר נוסף ובעל חשיבות גדולה באקסום בפרט ובאתיופיה בכלל הוא כנסיית גבירתנו מציון. הכנסייה ממוקמת מדרום לשדה האסטלות ובכנסייה הזו, על פי האמונה, שוכן ארון הברית.

מקום נוסף המקושר אל היהדות הוא גונדר. גונדר ממוקמת בצפון אתיופיה והיא המקום העיקרי אשר ממנו הגיעו יהודי אתיופיה לארץ ישראל. בנוסף המקום מוכר כבעל חשיבות היסטורית וזאת בעקבות הארמונות, הטירות והכנסיות המפוארות שקיימות בו. גונדר שימשה במשך שנים כמרכז תרבותי לסוגי האומנויות השונות והיא מכונה "קמלוט של אפריקה".

כדי לחזות בתרבות השבטית המתקיימת באפריקה צריך לצאת עם טיול מאורגן לכיוון דרום המדינה לעבר עמק האומו. על גדות נהר האומו מספר שבטים, חלקם מוכרים לתרבות המערבית וחלקם פחות. לכל שבט ושבט, מאפיינים המייחדים אותו.

אחד השבטים המוכרים ביותר הוא שבט המורסיי. שבט המורסיי מוכר בזכות נשות השבט, העונדות דיסקית בשפתם התחתונה. גודל הדסקית מלמד על איכותה של הבחורה ועוזר לה למצוא חתן ביתר קלות. במקור המנהג החל כדי ליצור בנשים איזשהו פגם כדי להפוך אותן ללא אטרקטיביות בעיני סוחרי עבדים.

שבטים נוספים חיים על גדות הנהר שבטים כמו שבט הקארו. שבט הקארו ידוע בציורי הגוף שלו, שנעשות על ידי תערובת מיוחדת. שבט הבנה, בו בני השבט נוהגים לצבוע את שיערם באדום, שבט ההאמר שמקשטים את גופם בצבעים ונוצות ועוד רבים אחרים. צפייה בשבטים במסגרת טיול מאורגן לאתיופיה הרחוקה מחזירה אותנו לעידנים אחרים ומלמדת אותנו כי לא בכל התרבויות מתקשטים בשעונים יקרים, טלפונים סלולריים וחליפות יקרות כחלק מהמעמד, ויש תרבויות שצבעים ונוצות לגופם יספיקו.

השבטים המקומיים עורכים את קניותיהם בשוק מקומי, שנמצא בעיירה ג'ינקה. ג'ינקה היא מקום קטן שעיקר העניין בו הוא ברחוב המרכזי. מלבד השוק ישנו בג'ינקה מוזיאון אנתרופולוגי.

מקור מים גדול באתיופיה הוא נהר הנילוס הכחול. תחילתו של הנהר באגם טאנה אשר לחופיו שוכנת העיירה בהר דר. אגם טאנה הוא האגם הגדול באתיופיה. שייט באגם, יחשוף לפנינו מאות איים אשר על חלקם בנויים מנזרים עתיקים וכנסיות נושנות. מרבית המבנים, פועלים עד היום.

כשלושים קילומטר דרומית לבהר דר נמצאים מפלי הנילוס הכחול הקרויים בלשון המקומיים, המים המעשנים.

אתיופיה היא מדינה עשירה בתרבות והיסטוריה והחיים בה הם רב גוניים היות ובין גבולותיה, מתקיימת מורשת ארכיטקטונית מפוארת ועולה על יד הדמיון לצד תרבות שבטית עתיקת יומין, אשר חייה את חייה כבימי קדם. עובדה זו הופכת אותה למיוחדת ומרתקת בעיני המטייל.

מיזם גרופ פתרונות אינטרנט בע"מ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב