דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפור כישורים חברתיים באמצעות בעלי חיים 

מאת    [ 17/02/2014 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 2949 פעמים ]

ישנן היום לא מעט שיטות טיפול, המסייעות במקרים מסוימים בהם נדרשים להתמודד עם אתגרים לא פשוטים. אלה יכולים להיות מטופלים צעירים מאד וגם מטופלים מבוגרים, הנתקלים לא אחת בקשיים מסוגים שונים, ובעיקר בקשיים הנוסעים מבעיה הקשורה בכישורים חברתיים. טיפול בעזרת בעלי חיים הינו טיפול ייחודי המוצע כבר כמה שנים ונחשב גם לאחד מסוגי הטיפול המוצלחים ביותר, ובעיקר כשמדובר בבעיות הקשורות לכישורים חברתיים בקרב ילדים.

מה מציעה במסגרתה שיטת הטיפול בבעלי חיים

במקרים בהם ילדים, וגם מבוגרים, נתקלים בקשיים הקשורים ביכולת ליצור קשרים עם אחרים, ניתן להיעזר בשיטת הטיפול בבעלי חיים המסייעת בכך לא מעט. טיפול בעזרת בעלי חיים, המוצע על ידי מטפלים בעלי הכשרה מתאימה, אותה מספקים בתי ספר המתמחים בתחום, הינו דרך מצוינת להתמודד במצבים אלה, אך גם במקרים בהם קיימים קשיים בתפקוד הפיזי או הקוגניטיבי. נקודת המוצא של שיטת טיפול זה היא הקשר המיוחד שיכול להיווצר בין האדם לבין בעל החיים, קשר שהוכח שוב ושוב לאורך השנים ונמצא ככזה המגיע לרמות גבוהות ומשלב גם קרבה רבה.  במסגרת טיפול מסוג זה עבור ילדים הסובלים מבעיות שונות המתמקדות בקושי ליצור קשר עם הסביבה יכולים ילדים אלה ליצור קשר ישיר עם בעל החיים, ובעזרתו לפתח את המיומנויות הנדרשות.

היתרונות של טיפול זה

באמצעות טיפול בעזרת בעלי חיים נחשפים הילדים, ובכלל – כל שאר המטופלים ולא משנה מהו גילם, אל אינטימיות מסוג אחר, כזו שלא מצליחים לפתח עם בני האדם, ובשל הקושי הרב שלהם בכך. האינטימיות שנוצרת בין המטופל לבין בעל החיים יכולה להיווצר באופן מיידי ולבוא לידי ביטוי בצורות שונות. בעוד שמול אנשים אחרים הם אינם מצליחים לפתח את האינטימיות הזו ואף מתקשים להביאה לידי ביטוי, מול בעל החיים עצמו הדבר אפשרי בקלות רבה יותר.

היכולת ליצור את הקשר המיוחד עם בעלי החיים במסגרת הטיפול מחזקת את הילד ועוזרת לו לקחת חלק פעיל בטיפול. העובדה שבעל החיים מקבל את הילד כפי שהוא, לא שופט אותו, לא מעביר עליו ביקורות ורק מפגין כלפיו רגש חיובי, מחזקת מאד את תחושת העצמי של הילד ומאפשרת לו להתקדם ולהתפתח. המטפל, מצידו, לומד תוך צפייה בקשר הנוצר בין הילד לבעל החיים, על עולמו הפנימי של הילד עצמו ועל תפיסת עולמו. כל זאת מאפשרים לו להציע את הטיפול הנדרש ואת הכלים שבהם יוכל הילד להיעזר בהמשך.

לסיכום

הטיפול בעזרת בעלי חיים מוצע על ידי מטפלים מקצועיים, שחלקם לוקחים חלק במסגרות פורמליות ואחרים במסגרות מסוג אחר. טיפול זה מצריך יכולת בינאישית גבוהה מאד וגם לא מעט כלים הנדרשים לכל מטפל. חשוב לפנות אל מסגרת טיפולית מתאימה, מסגרת שבה המטפל בעל הכישורים הנדרשים לשם כך, מסגרת שמספקת לילד את הסביבה המתאימה כדי לסייע לו בפיתוח כישוריו החברתיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב