דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לשחרר משקל עודף דרך דיבור עצמי חיובי במקום ביקורת עצמית 

מאת    [ 12/02/2014 ]

מילים במאמר: 339   [ נצפה 2699 פעמים ]

האם את שמה לב לדיבור הפנימי שלך? האם רוב הזמן הוא מלא ביקורת ושיפוטיות? במהלך כל היום אנחנו חושבים מחשבות ומנהלים עם עצמנו שיחות וזהו הדיבור העצמי שלנו. הטון של השיחות הללו תורם רבות לאיך שאנחנו מרגישים כלפי עצמנו ובכלל.  

אנחנו לומדים שלמרות שיכול להיות שאנחנו מפגינים אהבה ומילים טובות כלפי אנשים אחרים, לעצמנו אנחנו רוב הזמן אכזריים, לא סלחניים ואפילו מתעללים לעיתים.

הביקורת העצמית הנוקשה הזאת שבאה מהמבקר הפנימי שלנו שחושב שהיא תתן לנו מוטיבציה להשתנות, גורמת לכך שנרצה מתיקות ונחמה חיצוניים ומכאן באה הפניה לאוכל ובעיקר למתוק.

רוב האנשים חושבים שאם הם יתייחסו אל עצמם במתיקות ויהללו את עצמם במקום לבקר את עצמם על טעויות או התנהגויות מזיקות, הם יהפכו לעצלים או יהירים. אך בפועל זה לא מה שקורה, אלא ההפך למעשה. אם אנחנו מתייחסים אל עצמנו בנחמדות וטוב לב אנחנו מרגישים טוב יותר, יש לנו יותר אנרגיה ויש לנו יותר מוטיבציה להתקדם ולשנות את ההתנהגות שלנו.  

מחמאות, תמיכה עצמית ודיבור עצמי חיובי זה מזין. אם נרעיב את עצמנו מדברי שבח ונחמה, הנשמה שלנו תהיה מאוד רעבה ואנחנו ננסה באופן טבעי ומובן למלא את הרעב הזה עם אסטרטגית ההתמודדות המוכרת לנו – אכילת יתר,  כאשר מה שאנחנו באמת זקוקים לו זה הערכה לגבי מי שאנחנו והמאמצים שלנו להשתפר.  

אם יש לך משקל עודף על הגוף שלך זה לא בגלל שאת לא ממושמעת או חסרת כח רצון וזה לא אומר שיש משהו לא בסדר איתך. לכן, כשאת מסתכלת על עצמך במראה, זה לא הוגן לבקר ולרדת על עצמך. זה יהיה יותר ראוי להסתכל במראה ולהגיד לעצמך "אלו הרגשות המודחקים שלי שאני רואה על גופי" או "אלו הם הקילוגרמים של הכאב שלי".

בכל פעם שאת אומרת לעצמך "הרסתי את זה", "אני כל כך שמנה", "אני טיפשה" וכו', את בונה את שריר הביקורתיות שלך. בניגוד לכך, בכל פעם שאת מתקשרת משהו חיובי עם עצמך ואומרת לעצמך משפטים כמו "אני מתקדמת", "כל הכבוד", "אני עושה את הטוב ביותר שאני יכולה ברגע הזה", את בונה את שריר החיוביות והטיפול העצמי האוהב, מה שמאפשר לך להתקדם ולשחרר את המשקל העודף בדרך חיוביות וטבעית. 

אורנה צפריר - מדריכה נשים לשחרור מאכילת יתר רגשית ומנגנוני התמודדות אחרים, בתהליך מעצים ומשחרר של התפתחות אישית בקורסים ומוצרים אינטרנטיים. לקבלת מדריך חינמי, היכנסי לאתר: http://ornazafrir.weebly.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב