דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח דירה לנזקי גשמים ועובש בקירות 

מאת    [ 10/02/2014 ]

מילים במאמר: 621   [ נצפה 6471 פעמים ]

עובש הינו שם כללי לפטריות, המכסות משטחים שונים באמצעות קרום אוורירי ודביק שהן יוצרות. מעבר למראה הבלתי חינני בעליל שיוצרות הפטריות, הנזק החמור יותר שהן מסבות הוא בריאותי. במידה ומדובר באוכלוסייה בעלת מערכת חיסונית חלשה, או עם בעיות במערכת הנשימה, העובש יזיק לה יותר. השפעת העובש מתבטאת בתחילה בכאבי ראש מלווים בעייפות, סחרחורות וחוסר תיאבון, בהמשך אף בגירוי בדרכי הנשימה, ובמקרים חמורים יותר הוא עלול אף להוביל למוות, חלילה. 

מקרה מחריד שכזה ארע בשנת 2010 בו מתה שחקנית אמריקאית בפתאומיות, ולאחר פחות מחצי שנה מת באופן דומה גם בעלה. לאחר תחקיר התברר כי סיבת המוות הייתה לא אחרת מאשר פטריית עובש קטלנית שנוצרה בחדר השינה.     את העובש יש לנקות בעזרת חומץ מעורב באקונומיקה, מה שמונע את התפשטותו מחדש. יחד עם זאת, כאשר קיימת נזילה או חדירת מים, יהיה צורך תחילה לטפל בזה, בכדי שהעובש לא יחזור בשנית.    -   מקרה של עובש הנוצר מחדירת מים, התרחש לאחרונה באחד מערי הארץ בימי החורף הסוער. בחוץ היו מטחי גשמים, כשלפתע הבחין מר גדעוני (שם בדוי, השם המלא שמור במערכת) כי הגשם הסוער חודר לביתו מן הגג. לאחר זמן קצר אף נוצר קצר חשמלי כתוצאה מחדירת הגשם. מר גדעוני אגר את המים הרבים לאורם של פנסי חרום, וחשב לעצמו כמה בר מזל הוא שעשה ביטוח לדירה.       בשעות הבוקר המאוחרות גילה שהתבדה. לאחר שהועבר על ידי נציגי החברה למוקד התיקונים להזמנת טכנאים, הללו הבטיחו לו כי יחזרו לטלפון שלו תוך שלוש שעות. 

שלוש השעות התפרסו כמעט על פני יממה שלימה, שבה לא נשמע דבר וחצי דבר מן החברה. בינתיים הוצפה הדירה במים בשנית, החשמל עדיין לא חזר, ובני משפחת גדעוני עמדו בתווך. בצר לו פנה מר גדעוני שוב לחברה וממש התחנן על נפשו שישלחו לו חשמלאי ואינסטלטור. התשובה הלקונית שקבל הייתה: "היאזר בסבלנות אדון נכבד, אנו מטפלים בפניות קודמות..". לאחר יממה שככה מעט הסערה, אך מים רבים המשיכו לחדור לדירה. מר גדעוני שנוכח לראות כי אין עם מי לדבר, הזמין אינסטלטור לביתו. האינסטלטור בדק את הדירה ומצא כי צינור מים של דוד שמש שהתפוצץ הוא המקור למים המגיעים מן הגג לארון החשמל ולדירה.  האינסטלטור תיקן את הנזילה, וחשמלאי שהוזמן אף הוא על ידי מר גדעוני החליף את חוטי החשמל שנפגעו. טיפולים שאלו גבו ממר גדעוני מחיר יקר של 12,500 ש"ח. 

נראה שסוף סוף הכל בא על מקומו בשלום. אך בזה לא תם הסיפור. לאחר מספר ימים הבחין מיודענו כי טיח תקרת הבית והקירות החלו להתקלף. הוא התקשר לחברת הביטוח ולחברת התיקונים, עדכן שהנזילה והחשמל תוקנו כבר באופן עצמאי, ובקש שיבואו לראות את הרטיבות שיש בבית. "עוד שבועיים נוכל לבוא", השיב הנציג ביובש מעבר לקו וניתק.  מר גדעוני סבר לתומו כי מדובר בתופעה שכיחה שאכן יכולה לסבול שבועיים ימים.  -   לאחר עשרה ימים בלבד, החלו להתגלות בחדר השינה של בנו הקטן סימני עובש על הקיר. זה כבר היה יותר מדי עבורו, בעיקר על רקע העובדה שבנו סובל מאסתמה (קשיי נשימה). בנקודה הזאת, לאחר שהתייעץ עם קרובי משפחה וחברים, החליט מר גדעוני לפנות לשמאים המתמחים בנזקי רכוש ורטיבות. וכך הגיע אלינו.      הבדיקה הראשונה של קירות הבית הראתה סימנים של נזילות וקילופים, כאשר בחדר השינה התגלו אכן סימנים של עובש. על מנת לבדוק את הדברים לעומקם ובכדי לאתר את מקום העובש הוזז ארון הבגדי, בהתאם לשיקול דעתו של חיים שריקי השמאי. מה שהתגלה מאחורי הארון היה מבהיל. סימנים של עובש קשה עטרו את הקירות, עובש המהווה סכנה בריאותית לכל יושבי הדירה ובעיקר לילד הקטן שישן בסמוך אליו.     את המסר לא ישכח מר גדעוני לעולם. המציאות שטפחה על פניו שוב ושוב הייתה כואבת מדי בכדי לשכוח. כאזרח תמים ששם מבטחו ואמונו על חברת הביטוח, שאכן תעמוד לימינו בשעות הקשות, הוא התבדה וקבל מידם רק סטירת לחי מצלצלת. כעת הוא הבין היטב כי שירות או פיצוי על נזק שהתרחש, מהווים עבור חברת הביטוח שרבוט מילים ותו לא. כל זה עד שחיים שריקי השמאי נכנס לתמונה...     

שמאי נזקי רכוש ורכב חיים שריקי מייצג קבוצת שמאים מומחים בכדי לתת לכם מענה לכל נזקי הרכוש, מטלטלין ורכב מכל סוג. כמו כן המשרד אינו עובד ו/או פועל בשת"פ עם חברות רכב ו/או חברות ביטוח ולכן קל לנו להעניק טיפול מקצועי והערכת נזקים ללא מורה ו/או משוא פנים. חיים שריקי מומחה מטעם בית המשפט השלום והמחוזי - רשום במאגר בתי המשפט ברחבי הארץ  הניסיון שלנו בתחם רק 41 שנות וותק. נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת ! חיים שריקי שמאוי נזקי רכוש  054-6800905




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב