דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הבעיה בשוק עורכי הדין היום? 

מאת    [ 09/02/2014 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 19311 פעמים ]

 

לפני מספר שנים הכרתי את אישתי הטרייה בפקולטה למשפטים באחת האוניברסיטאות בארץ. שנינו היינו חברים לספסל הלימודים והיום אנחנו בעלי משרד עורכי דין צעיר ושאפתני שעובד סביב השעון.. אחד ההחלטות הנכונות שלקחתי בחיי הייתה ללמוד משפטים.

דרך הלימודים הצלחתי להכיר את מי שאני אקים איתה משפחה וכמובן להכיר את התחום שבו העסוק כל חיי והוא יהיה גם מקור הפרנסה העיקרי של משפחתי.. רבים אומרים שלהיות עורכי דין במדינת ישראל זה כבר לא מה שהיה פעם, המשכורות נמוכות, מספר המשרות נמוך ביחס למספר המתמודדים לתפקיד ואין ספור סיבות הולכות וחוזרות שיגרמו לכם להבין שכדי לכם לעשות סיבוב פרסה חד בשאיפות והמטרות שלכם בחיים, גם אם כל חייכם חלמתם להיות עורכי דין. ישנם כמובן עורכי דין מעולים כמו ברוך אדלר או ציון אמיר או ששי גז, אך רובם לא כאלו.

אם כן, הסיפור הוא לא כל כך נכון מאחר ועיסוקם של עורכי דין הם רבים ומגוונים.. רבים יכולים להיות עורכי דין ולעבור בהצלחה את מבחני הלשכה הקשים, אך לא רבים יכולים להיות עורכי דין טובים שישלבו בתפקידם נחישות חסרת גבולות, ומקצועיות שלא תתפרש לשתי פנים. בין התחומים הרבים שעוסקים עורכי דין, ניתן לראות שקיימת נגיעה לכל תחומי החיים שלנו- נדל"ן, פלילים, חוזים, חברות, משפחה, בריאות, תחבורה ועוד.. עבור עורכי הדין הצעירים ועבור אלו שחולמים להיות עורכי דין ועדיין לא ויתרו על החלום, הרי לכם שתי אפשרויות עיסוק והתמחות, ואולי גם תמצאו כאלו שלא חשבתם עליהם בכלל-

תחום המשפחה- במדינת ישראל, לפי נתונים שנמדדו בשנים האחרונות, אחד מכל שלושה זוגות מתגרש.. הנתון הזה הוא נתון לא כל כך משמח אך בהחלט יכול להיות מעודד עבור אלו שחושבים להיות עורכי דין שמטפלים בענייני משפחה.. כל זוג שמתגרש מגיע בשלב כזה או אחר לבית המשפט בכדי לסיים את פרק הנישואין כדין וכחוק.. בעת ההגעה לבית המשפט או בשלב מוקדם יותר, כל אחד מהצדדים ממנה עורך דין מטעמו שיעניק לו ייעוץ משפטי, ידריך ויכין את הסכם הגירושין לפי הדרישות של הצדדים. אם עושים חישוב לוגי קל, ניתן להבין שמדובר בתחום "פורח" שתמיד צריכים בו עורכי דין

תחום המקרקעין- כל עסקת נדל"ן מצריכה שיתוף של עורכי דין שיטפלו בנושאים המשפטיים של רישום הנכס, עיסוק בקבלת היתרים מול הרשויות והכנת הסכמי מכר, וכמו שאנו מכירים כבר את שוק הנדל"ן במדינת ישראל- הוא חיי ובועט וניראה שימשיך להיות כזה בשנים הקרובות, לכן עורכי דין בתחום הנדל"ן תמיד זוכים לכמות גדולה של עבודה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב