דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוחה של השמחה 

מאת    [ 29/01/2014 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 1998 פעמים ]

הרב פינטו מזכיר לנו על כוחה של השמחה

השמחה היא אחת מהמעלות החשובות ביותר הקיימות בעולם, וטמון בה כוח גדול. הרב יאשיהו יוסף פינטו מספר על מלך גדול אשר היה שרוי בצרה וידע כי רק בעזרתו של רב גדול וקדוש יוכל לצאת ממנה. לכן הוא ביקש מהרב הגדול דאז – רבי נפתלי כץ שישלח לו ישועה. המלך שלח שליחים שיעקבו אחר הרב, ומאחר והיו ימי פורים הם, דיווחו לו השליחים כי הרב למעשה אינו עושה משהו מיוחד פרט לשמוח ולשיר באהבה גדולה. כששאל המלך את הרב כיצד הצליח להושיעו ללא נקיטת פעולה מיוחדת, ענה הרב כי זהו כוחה הגדול של השמחה – ביכולתה לשנות סדרי בראשית!

מוסיף הרב פינטו ומציין את גאולת בני ישראל ממצרים, שהזדרזה, שכן, על פי נבואת אברהם אבינו, היו אמורים בני ישראל לעבוד 400 שנה ולבסוף עבדו 210 שנים. כיצד? חז"ל מספרים כי בליל צאתם ממצרים, ציווה משה רבנו על בני ישראל לערוך סעודות גדולות, לשמוח בשמחה גדולה ולהיות מאושרים. בזכות כוח השמחה הזו נגאלו בני ישראל ממצרים לפני זמן הגאולה המקורי.

הרב פינטו פונה אלינו, כל נפש ונפש בעם ישראל ומבקש מאיתנו לעמוד תמיד בשמחה מרובה ולדחוק את הצער. יש להודות לקדוש ברוך הוא על כל הטוב שהעניק לנו, ועל שסייע בידנו להקים ישיבות קדושות של אור ותורה המתרחבת מדי יום. האברכים הלומדים בישיבות "שובה ישראל" של הרב פינטו, גדלים להיות חכמים בתורה, יראי שמיים, אוהבי השם, ושמחים. השמחה השרויה בם נפוצה לכל עבר ומשתקפת בחינוך ילדיהם ותלמידיהם. כאשר לומדים מתוך שמחה, גם המעשים הם מתוך שמחה, וכאמור בכוחה של השמחה לשנות סדרי בראשית!

אז מדוע, אפשר לשאול, מנחית הקדוש ברוך הוא מכות קשות על האדם, מכאיב לו ומצער אותו? כיצד זה יוכל האדם להיות שמח כשהוא נמצא במצב דחוק, קשה וכואב? הרב פינטו מסביר כי לעיתים, הצער והכאב הכרחיים על מנת להיבנות לעתיד. בני ישראל נאלצו לעבוד ולהשתעבד במצרים כדי לזכות בגאולה ובקבלת התורה. יהודי אירופה נאלצו לעבור שואה שלמה כדי להיגאל ולהקים את מדינת ישראל. יהודים ברחבי כל העולם נרדפים בשל יהדותם אבל שומרים על קיום המצוות מתוך שמחה, בשל הידיעה כי שעת הדחק והצער הינה הכרחית לבוא הגאולה. אבל אם יהיו האנשים שמחים, דינן של שעות אלה להתקצר, ולזרז את הגאולה, כפי שאירע עם בני ישראל במצרים.

הרב פינטו קורא לכולנו להתמיד בשמחה, גם בשעות קשות. נסתרות דרכיו של בורא עולם, אולם אם נעמוד בנכונותנו להיות שמחים ולעובדו בלב שלם ושמח, צפויות לנו גאולות וישועות וימינו יהיו טובים יותר אם נטבל אותם בשמחה תמיד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב