דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך: כך תנקו את המחשב שלכם מפרסומות מטרידות 

מאת    [ 28/01/2014 ]

מילים במאמר: 850   [ נצפה 2316 פעמים ]

מדי יום אנחנו נתקלים במאות אלפי וירוסים או גרסאות חדשות של הונאות ישנות. בין כל אותן תוכנות מזיקות וטורדניות ניתן למצוא גם את תופעת ה Adware, או "תוכנות פרסומת" בתרגום חופשי. בין יתר התוכנות הזדוניות הנפוצות יתכן ש"תוכנות הפרסומת" למיניהן יראו הכי פחות מאיימות, והן אכן מסווגות כבעלות סיכון נמוך ובדרך כלל מזוהות על ידי ESET כ – Potentially Unwanted Application, אבל הפוטנציאל שלהן לפגוע בכם הוא בכלל לא קטן.

 

יכולת ההתחמקות מגילוי ורמת התחכום שאנחנו מוצאים בחלק מתוכנות ה- Adware בהן אנחנו נתקלים, מראות שהן רחוקות מלהיות סתם פרסומות תמימות ושיוצריהן משקיעים בהן משאבים רבים. תוכנות ה Adware החדשות יותר אף מסוגלות לעקוב אחר חיפושי האינטרנט של הגולש על מנת להתאים לו את הפרסומות באופן "אישי".

 

מבחינת חוקיות, תוכנות ה-Adware  נמצאות בתחום האפור, ולכן ניתן למצוא שמות של חברות מכובדות בעלות עסקים לגיטימיים נקשרים עם תוכנות Adware כאשר הן מציעות לנו להתקין כל מיני סרגלי כלים או גרסאות חינמיות של התוכנות שלהם.

 

איך תדעו אם נדבקתם ב Adware?

 

עצם הבדיקה אם המחשב שלכם נדבק ב Adware עלולה להיות קצת קשה – האינטרנט גם ככה מלא בפרסומות טורדניות, שרבים מאתנו לא מעוניינים לראות, ותוכנות ה Adware המתוחכמות והחדישות יותר יודעות איך להסוות את עצמן לעבודה ברקע ולהתאים לכם פרסומות בתזמון הנכון ובהתאם להיסטורית החיפוש שלכם.

 

אבל ישנם כמה סימנים שבאמת צריכים להדאיג אתכם. למשל האם הפרסומות נפתחות על המסך כשהדפדפן סגור? או בזמן שאתם משתמשים בתוכנות שלא מצריכות חיבור לאינטרנט? האם קרה לכם שהגעתם לאתר אחר ממה שרציתם למרות שהקלדתם את כתובת האתר הרצוי לדפדפן שלכם?

 

המקום הראשון לחפש - תיקיות הסימניות והמועדפים

 

כנסו לתיקיות הסימניות והמועדפים שלכם. האם אתם מוצאים שם משהו חשוד? הוספה של סימניות או מועדפים חדשים או שינוי של דף הבית הם סממנים מובהקים ל Adware. אם פתאום גיליתם סט סימניות חדש או אתרים חדשים במועדפים, עליכם לבקר בלוח הבקרה שלכם ולבדוק אם הותקנו שם תוכנות לא רצויות, ולהסיר אותן.

 

נקו את הדפדפן

 

מומלץ להגדיר את הדפדפן שלכם כך שהוא יחסום ניסון התקנה של הרחבות דפדפן אוטומטית ללא קבלת אישור, זה אולי עלול להציק מדי פעם, אבל תוכלו להגדיר שלא תצטרכו לאשר פעולהה של הרחבות דפדפן באתרים אתם מבקרים בקביעות. 

 

שימו לב מה מגיע עם תוכנות חינמיות

 

לקבל תוכנה בחינם זה אמנם נחמד, אבל יש לבדוק בשבע עיניים מה בדיוק אתם מקבלים בתמורה לחינם. ברוב המקרים תוכנות Adware מגיעות למחשבים שלנו כחלק מאותן תוכנות חינמיות, כאשר "הסכמתכם" קבורה עמוק בנבכי 'תנאי השימוש', אותם אישרתם מבלי לקרוא, במהלך ההתקנה. המלצתנו היא לא להתקין תוכנות חינמיות מספקים אנונימיים או לכל הפחות חפשו מידע או ביקורת על התוכנה מאתרים ניטרליים לפני שאתם מתקינים.

 

היפטרו מתוכנות ישנות

 

זה תמיד יהיה טוב לנקות את המחשב מכל מיני תוכנות ישנות שלא בשימוש. הן תופסות זיכרון (לפעמים הרבה), הן לא מעודכנות והן עלולות להיות פתח לצרות. עברו על רשימת התוכנות שלכם בלוח הבקרה והסירו תוכנות ישנות שלא בשימוש. אבל היזהרו – הסירו רק תוכנות שאתם בטוחים שאינן בשימוש, אם אתם לא בטוחים לגבי תוכנה כלשהי, בדקו היטב שזו לא תוכנה קריטית לפני שתסירו. 

 

הכירו את תנאי השימוש

 

כאשר אתם מתקינים על המחשב שלכם תוכנה חדשה, במיוחד אם מדובר בתוכנה חינמית, קראו והכירו את תנאי השימוש לפני שתלחצו על "אני מסכים". אם אתם מיואשים מניסיון קריאה של עמודים על גבי עמודים של תנאי שימוש מעיקים ומשעממים, עשו חיפוש למילים כגון "פרסומות" או "פרטיות" בווריאציות השונות שלהן כדי לפחות לבדוק אם אתם נותנים את הסכמתכם שיופיעו לכם פרסומות על המסך או שנתונים אודות הגלישה שלכם יישלחו למפרסמים. יוצרי ה Adware, אגב, בונים על זה שאתם לא קוראים את תנאי השימוש.

 

ותרו על סרגלי כלים

 

"תור הזהב" של סרגלי כלים הוא מאחורינו ומשתמשים רבים היום מעדיפים להיפתר מכל מיני תוספות מיותרות, במיוחד כאלה שלא באמת נותנות משהו בתמורה. סרגלי הכלים משמשים, בסופו של דבר, כדי לדחוף לנו פרסומות ולעיתים קרובות הם משמשים "כנקודת כניסה" דרכן כל מיני תוכנות זדוניות יכולות להיכנס ולהתנחל במחשב שלכם. למען האמת, סרגלי הכלים למיניהם הם די מיותרים ומהווים יותר סיכון מתועלת. אם אתם יכולים לוותר עליהם, זה יהיה עדיף.

 

אל תתעלמו מהתראות הדפדפן

 

דפדפנים כמו פיירפוקס וכרום יזהירו אתכם כאשר תוכנה כלשהי מנסה להתקין הרחבות על הדפדפן שלכם – מומלץ לא להתעלם מההתראות האלו, הרבה מתוכנות ה- Adware מתוקנות בצורה הזו. אם בזמן השימוש בדפדפן נפתחה לכם התראה, קראו אותה, ואם אתם לא מבינים במה מדובר או מעוניינים בהתקנה כלשהי, לחצו על 'לא'. אבל אתם לא תקבלו כזו התראה על כל Adware שתתקלו בו, לכן אנחנו עדיין ממליצים לבדוק באופן שגרתי אילו הרחבות מותקנות לכם על הדפדפן.

 

היזהרו מ “Anti-Adware” חינמיים

 

האינטרנט עמוס בכל מיני תוכנות המתיימרות להציל אתכם מ Adware ומציגות את עצמן כ Anti-Adware. האמת היא שרוב רובן של התוכנות האלה הן Adware בעצמן, וברוב המקרים הן גרועות יותר מה Adware שאולי כבר יש לכם על המחשב. עם זאת, קיימות תוכנות ייעודיות ולגיטימיות להסרת Adware מהמחשב, וכדאי לכם לבקש עצה ממישהו שאתם סומכים עליו. לדוגמה, התוכנה AdwCleaner היא תוכנה טובה להסרת Adware. 

רונן מואס הוא מנכ"ל ובעלים משותף של חברת ESET-ישראל אותה הקים בשנת 2004. לפני כן עבד כמנהל IT במספר חברות. למד ארכיאולוגיה באוניברסיטת חיפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב