דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם פיצה היא ג'אנק פוד ? 

מאת    [ 26/01/2014 ]

מילים במאמר: 354   [ נצפה 3636 פעמים ]

מהו ג'נאק פוד ?
ג`אנק פוד הוא שם בו משתמשים לתאר אוכל טעים, אך בעלת קלוריות רבות וערך תזונתי נמוך. למרות שאוכל זה נחשב פחות בריא, הוא אינו משפיע לרעה על הבריאות באופן מיידי, ולכן רוב התזונאים מסכימים כי ניתן ליהנות ממנו מדי פעם, כל עוד הכמות והתדירות של צריכתו היא סבירה.

ג'אנק פוד = מזון מהיר ?
רבים מבלבלים בין המונחים ג'נאק פוד ומזון מהיר. מזון מהיר הוא מזון זמין אשר ניתן להכנה תוך זמן קצר, ולרוב ניתן להזמינו ולקחת ב-Take away. מזון מהיר אינו בהכרח ג'אנק-פוד, מכיוון שישנם מזונות אשר ניתן להכין באופן מהיר, אך הם עדיין יהיו בריאים ובאיכות גבוהה. הדבר תלוי באופן הכנת המנה ואיכות החומרים בהם משתמשים.

פיצה = ג'אנק פוד ?
דיאטנים ותזונאים מסכימים כי פיצה היא המזון הבריא מבין המאכלים הנכללים בדרך כלל בקטגוריה של מזון מהיר. ראשית, פיצה היא מזון אפוי, ולכן עדיפה על פני מאכלים מטוגנים. כמו כן, יש הטוענים כי פיצה אשר מכינים אותה מחומרי גלם איכותיים אינה נחשבת ג'אנק פוד כלל. פיצה יכולה להוות מקור מצוין לסידן ולחלבון אשר דרושים לגוף. בנוסף, רוטב העגבניות שבפיצה עשיר בליקופן אשר תורם לבריאות בכך שהוא מסייע במניעת מחלות לב וסרטן.

מגמת רשתות המזון
אנו עדים בשנים האחרונות למודעות גוברת של החברה לנושא של אוכל בריא. עקב כך, רשתות מזון מהיר רבות שמות גם הן דגש על הצעת מנות מזון בריאות בתפריט שלהן. גם בתחום הפיצה, בעוד רשתות מסוימות עושות שימוש בתחליפי גבינה, אחרות מקפידות על הכנת פיצות מגבינות אמיתיות בלבד. כמו כן, ישנן רשתות אשר מציעות כיום פיצה מחיטה מלאה, כאופציה בריאה יותר מן הפיצה מקמח לבן. פיצה מחיטה מלאה היא בעלת ערך תזונתי רב יותר היות ובצק מקמח מלא מוסיף לה סיבים תזונתיים.

אם כן, ניתן לסכם הישראלים אינם חייבים להימנע כלל מהפיצה שהם אוהבים לאכול. תושבי הבירה יכולים ליהנות ממנת פיצה בירושלים המציע פיצה טעימה ואיכותית או להתקשר לאחד מהסניפים המציע משלוח פיצה בירושלים. לצד פיצה פריכה וטעימה, רוב הפיצריות מציעות גם מבחר סלטים, כך שניתן ליהנות מארוחה מזינה ומשביעה.

ביג אפל פיצה החלה את דרכה כרשת קטנה של פיצריות בירושלים. כיום לרשת סניפים רבים בירושלים, וכן במבשרת ציון, בית שמש ומודיעין. ניתן אף ליהנות ממשולש או מגש פיצה באילת באחד מסניפיה בעיר הדרומית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב