דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלומות על הריון 

מאת    [ 14/01/2014 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 2333 פעמים ]

לא רבים מאיתנו שמים לב בצורה מעמיקה לחלומות שאנו חולמים, אולם האמת היא שהחלומות מהווים הזדמנות נדירה להצצה אל עבר אותו תחום מופלא ומסתורי תת המודע שלנו. החלומות פותחים צהר ומאפשרים לנו להציץ אל מה שמתחולל אי שם בנבכי המקום המסתורי והנפלא ביותר שקיים בתוכנו התודעה שלנו. אנשים רבים אינם מודעים לכך שבעצם מהלך חייהם, ההחלטות שהם מקבלים ותכונות אופי רבות מנוהלות על ידי גורמים נפשיים שהם אינם מודעים אליהם כלל וכלל ואפילו מתעלמים מהם. דווקא החלום מכיוון שהוא מופיע בזמן השנה בה המודעות החיצונית של האדם אינה מפריעה לו להשתחרר ולחוות את הרגשות העמוקים והטבעיים שלו בצורה חופשית, נותן לנו אינדיקציה למעמקי הנפש, לקונפליקטים המודחקים ולרצונות הכמוסים של האדם.

פירוש חלומות

מכירים את השאלה הידועה מה הקשר בין פיל לקוף? והתשובה שפיל אינו יכול לעבור בקוף של המחט. אם כן בחלום הוא יכול גם יכול לעבור ולעיתים אף עובר. כיוון שבזמן החלום המודעות איננה כפופה לכללי המציאות הפיזית יכול כוח הדמיון להתרומם מעליה ולקשר נושאים וחפצים שאינם יכולים להתחבר במציאות הרגילה. אכן המפתח הראשוני לפירוש חלומות הוא היכולת להיכנס אל שפת הדמיון ולהתייחס למושגים ולמראות שהחלום מציג בפנינו לא כאל עצמים וחפצים מציאותיים אלא כאל סימבולים המייצגים תכונות מסוימות, שאיפות, רעיונות ומונחים מופשטים יותר. ניתן לומר שפרשן חלומות טוב הוא מי שיודע כיצד להפשיט את הדברים מקליפתם החיצונית ולהבין את החוט המקשר העדין אשר תופר את כל חלקי החלום לכדי רעיון מופשט אחד. על מנת לפתור  את החלום יש בעצם לתפור  את חלקי החלום אחד אל השני  כמו יוסף פותר החלומות בתנך שנקרא בן פורת יוסף אותיות פותר  ותופר.

חלומות על הריון

לאור הקדמה זו נבין עכשיו שאם אישה או גבר חולמים שהם בהריון אין הכוונה דווקא להריון פיזי ממשי (אם כי בהחלט לפעמים יכול להיות שהאישה החולמת אכן באמת בהריון במזל טוב) אלא למושג המופשט שההריון מייצג. ובכן כל תהליך של שינוי והתהוות מחודשת של האדם נקרא הריון אדם שמחליף עבודה, מקצוע, מקום מגורים, משנה סטאטוס משפחתי, או מוצא כיוון רוחני חדש בחייו הוא אדם שעומד לפני לידה מחדש. ניקח למשל אדם שמשנה מקום עבודה אדם שעבד כל חייו בתור שכיר ועכשיו הוא עומד להקים עסק משלו, הרי הרעיון על הקמת העסק המשול לזרע צץ במוחו עוד לפני זמן רב בתור רעיון ראשוני. לאחר מכן נעשה תהליך של הבשלת הרעיון במוחו ובליבו הכולל תכנון המהלך לפרטי פרטים כמשל העובר שנרקם בבטן האם במשך תשעה חודשים וכל אבריו גדלים ומתהווים עד שמגיעים לידי שלמות. ולבסוף שלב הלידה הוא שלב ההוצאה לפועל הגשמת הרעיון במציאות הממשית. לאור דברים אלה ניתן לבחון את החלום ולראות באיזה שלב עיבור הריון או לידה החלום מתרכז בעיקר ולפי זה לאבחן היכן עיקר הבעיות והחסימות של האדם המונעות ממנו לממש את מלוא היכולת שלו. לעיתים באמת החלומות על הריון מלאים בחששות מהתפתחותו והם מעידים על חששות סמויים של האדם שהרעיון עדיין לא הבשיל אצלו והוא דורש עדיין שלבים של עיבוד הכנה והפנמה על מנת לצאת לפעל, ולעיתים הם מעידים דווקא על תהליכים בוגרים ומוכנות לשינוי המצופה. חלומות על הריון יכולים ללבוש כמה צורות אולם ברוב המקרים הם מעידים על שאיפתו של האדם להוציא את עצמו מהכוח אל הפעל ומהווים עדות לשאיפה בריאה של צמיחה, התפתחות  והשפעה. מטפל טוב יידע לאבחן את מצבו הנפשי של המטופל לאור החלום ולעזור לו לעבור את תהליך הצמיחה בצורה הטובה ביותר, תוך כדי טיפול באותם נקודות הדורשות שחרור וריפוי על מנת להביא את השאיפה הכמוסה שההריון מייצג לידי הוצאה לפועל ומימוש שלם בעולם המעשה.

 

מבל אפרת פסיכותרפיסטית עובדת סוציאלית קלינית מדריכה מומחית בבריאות הנפש.  טיפול אינדיבידואלי,  זוגי ומשפחתי , הדרכת הורים, הדרכת אנשי מקצוע. בעלת קליניקה באזור המרכז ,  tratamiento  en castellano   opcional . טל. 09-9504992  ,  נייד  :  0522-529515 .  
אתר: http://www.mabelf.co.il/
פייסבוק: https://www.facebook.com/pages/Mabel-Efrat/704153929602921



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב