דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזרים מזומנים והעסק שלך - ייעוץ פיננסי לניהול נכון חלק 1 

מאת    [ 11/01/2014 ]

מילים במאמר: 626   [ נצפה 2256 פעמים ]

כסף הוא הדבר החשוב ביותר שזה נוגע לניהול או ייעוץ פיננסי של חברה צומחת. פער הזמנים בין הזמן שאתה צריך לשלם לספקים ולעובדים לבין הכסף שאתה מקבל בפועל מהלקוחות הוא הבעיה העיקרית והפתרון הוא ניהול פיננסי נכון של תזרים המזומנים וייעוץ פיננסי נכון שיכול להתבצע על ידי מקצוענים.

אם נסתכל על העניין במבט פשטני הרעיון הוא בעצם לדחות את ההוצאות שלך כמה שיותר ולגרום לכל מי שחייב לחברה כסף לשלם לה וכמה שיותר מהר.

זה מתבצע בארבעה שלבים עיקרים:

1. ניהול תזרים מזומנים

חשוב להכין מבעוד מועד את התחזית לתזרים המזומנים של השנה הבאה, של הרבעון הקרוב ואם אתה מרגיש שהאדמה רועדת ולא רק בטבריה...אפילו שבוע הבא נשמע כמו זמן טוב. צפי מדויק של תזרים מזומנים יכול להתריע על כל בעיה שעלולה לצוץ  זמן משמעותי לפני שהיא מתרחשת.

בתור בעל עסק אתה חייב להבין שתכנית של תזרים מזומנים, אינה בעצם חיזוי עתידי אלא בסך הכול סט ניחושים מחושבים שלוקחים בחשבון מספר מסוים של פקטורים כולל היסטורית התשלומים של הלקוחות שלך, את היסודיות שלך בזיהוי הוצאות עתידיות ואת סבלנות הספקים.

 ייעוץ פיננסי במקרה הזה ימנע ממך להניח שהכסף שחייבים לך או הגביה שלו תמשיך להגיע באותו קצב ובדיוק בזמן ומן הצד השני שהספקים יתנו לך לדחות את התשלומים כמו שהם הסכימו בעבר וששקלת הוצאות כמו שיפור בהון של החברה, ריביות על הלוואת ותשלומים על קרנות הון ושהכנסת למשוואה כמובן גם את התנודות במחזור המכירות לאורך השנה.

חשוב להתחיל את תחזית תזרים המזומנים שלך על ידי הוספת הכסף שיש לחברה כרגע בתחילת התקופה יחד עם הכסף שאתה אמור לקבל ממגוון מקורות. בתהליך אתה תתחיל לאסוף המון מידע שימושי מאנשי המכירות שלך, נותני השרות והמחלקה הפיננסית שלך. בכול המקרים ישאלו אותך בתור בעל העסק את אותה שאלה. כמה כסף אתה אמור לקבל מהמקורות השונים ?  קרי כמה כסף אתה אמור לקבל מהלקוחות, משיעורי הריבית על ההכנסות, ממחלקת נותני השרות ומגבייה חלקית של חובות קשים של לקוחות גרועים וכמובן מתי ?

החלק השני ביצירת תזרים מזומנים מדויק הוא מידע מפורט של הסכומים והתאריכים של הכסף שחייבים לספקים. בפועל זה אומר לא רק לדעת איך כול שקל יבוזבז אלא גם על מה הוא יבוזבז. כול הוצאה משמעותית חייבת להיות תחת תחזית מדויקת.  כולל השכירות , הסחורה (שקונים במזומן) , המשכורות והשכר, המכירות ומסים אחרים שחייבים, הטבות שחייבים לשלם , ציוד שנקנה במזומן , תשלום לאנשי מקצוע , שירותים, ציוד משרדי, תשלום חובות , פרסום, רכבים ותחזוקה של הרכבים יחד עם עלות הדלק וכמובן דיבידנדים.

למרות שזה נראה קשה מאוד ואפילו אמורפי בתפיסה של בעל העסק, הכנת תחזית היא אחד הכלים הכי חשובים שהוא יכול לעשות, ייעוץ פיננסי יכול לבוא לעזרתו של בעל העסק מכיוון שתחזית של תזרים המזומנים חשובה לעסק בדיוק כמו תכנית עסקית וחזון החברה.

2. גביה יעילה ומהירה יותר.

אם אתה מקבל את הכסף ברגע שאתה מבצע את המכירה לעולם לך יהיה לך בעיה של תזרים מזומנים, לצערנו ברוב המקרים לפחות בארץ זה אינו המקרה. אבל למרות זאת אתה עדיין יכול לשפר את תזרים המזומנים על ידי ניהול נכון של הכסף שחייבים לך.

הרעיון הבסיסי הוא לשפר את המהירות בה אתה הופך חומרי גלם ואספקה למוצר מוגמר, המהירות שאתה הופך מלאי למכירות וחובות לכסף שתקבל כמה שיותר מהר מהלקוחות.  הנה מספר טכניקות ספציפית שיעזרו לך במהלך השבת הכסף האבוד...


    • הצע הנחות ללקוחות שמשלמים את החובות שלהם מהר
    • בקש מהלקוחות לשלם בזמן שהם רוכשים את הסחורה (מזומן)
    • אם לקוחות משלמים באשראי בחן אם הם יכולים לעמוד בתשלומים או שהם חדלי פירעון.
    • חסל את המלאי הישן שלך כמה שיותר מהר.
    • הוצא חשבוניות כמה שיותר מהר אם אתה יודע שהלקוח אטי בהחזרת החובות.

תזרים המזומנים הוא משוואה בלי נעלמים ועם פתרון מדויק חכו לשבוע הבא בו נדבר על שני השיטות הנוספות שהם חלק מהמערכת הכוללת, ייעוץ פיננסי הוא אלמנט שיכול להציל את תזרים המזומנים של העסק שלכם אל תזניחו אותו.

 

אפרת אלעמרי - יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:     http://vision-ltd.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב