דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהן צ'קרות ואיך הן משפיעות על חיינו ? 

מאת    [ 11/01/2014 ]

מילים במאמר: 4010   [ נצפה 5479 פעמים ]

יש הרבה מאד הסברים, תיאוריות ומיתוסים על אנרגיות וצ'קרות, המאמר מתייחס לצ'קרות בהיבטים שונים, מאגד תפיסות ומאחד בין טרמינולוגיות שונות. 

צ´קרה היא 'מרכז אנרגטי', ריכוז חום (חום=אנרגיה) הממוקם באזור של בלוטה עצבית או הורמונלית בגוף.

נהוג להתייחס לצ'קרות כאל "צינורות" דרכם משתחררת אנרגיה מהגוף ונכנסת אליו.  זו הגדרה תאורטית. 

כעקרון, כל מקום בגופינו בו נוצר חום, ע"י חיכוך, תנועה, או פולסים חשמליים כגון : מיפרק, מרכז עיצבי, בלוטה הורמונלית או מרכז החשיבה,  מהווה מעין צ´קרה קטנה, בגלל ריכוז החום. 

יש מרכזים ספציפיים, לאורך הגוף, אליהם מתייחסים כאשר אומרים : צ´קרה. 

המונח צ´קרות מקורו בהודו ופירושו בסנסקריט עתיקה - גלגל, על שום אופן תנועת האנרגיה בצ´קרות ביחס לסיבוב כדור הארץ (מזכיר תנועת גלקסיה). בתרבויות המזרח הרחוק מציירים את הצ´קרות כפרחי הלוטוס. וסופרים 7 צ´קרות מרכזיות הממוקמות על קו האמצע לאורך הגוף, הגישה ההודית אומרת שהאנרגיה בצ'קרות (איזון או עודף או חוסר אנרגיה) משפיעה על אופיו של האדם, בריאותו ואף צירופי המקרים בחייו.

לעודף או חוסר חום בבלוטה ספציפית,יש השפעות פיזיולוגית, כמו למשל, לבלוטת התריס (צ'קרת הגרון) יש שלושה מצבים : בלוטה מאוזנת, היפו (תפקוד נמוך) או היפר (תפקוד מוקצן).

יש שמשייכים את הצ´קרות למה שקוראים ביהדות -  'ספירות', שאף הן מתארות, כמו הצ´קרות, היררכיה של דרגות התפתחות ותנועת אנרגיה ("שפע מהבורא") ב'עץ החיים' המדמה את גוף האדם. 

הדמיון רב מאד בין התפיסות ההודית והיהודית, השוני הוא בעיקר בטרמינולוגיה. 

הקבלה היהודית מתארת 22 צינורות שפע בעולמנו (אותיות הא'ב' הן הצינורות) , המתועלים לעשר ספירות, וקיים אזכור לכך שירדו עשר ספירות לעולם, חזרו לעולם של מעלה וירדו חזרה 9 שכרגע נמצאות בעולמנו,  ורק יחידי סגולה מגיעים לדרגה רוחנית גבוהה שכלולות בה עשר ספירות:  "ויש אחרים בעלי סתרי תורה, בעלי מדות, שהם יורשים נשמות מצד המלכות הקדושה שכלולה מעשר ספירות. שמי שיורש אותה וזוכה בה, זוכה לעשר ספירות בלי פרוד, עשר ולא תשע." (הזוהר)

"המקור הלשוני של המילה ספירה: מקור המילה ספירה הוא אולי באבן הספיר המנצנצת ומאירה חלקים שונים, כמתוארת כשייכת לגילוי האלוהות בספר שמות "ותחת רגליו כמעשה לבנת הספיר וכעצם השמים לטהר" (ספר שמות כ"ד י')[1], או לחלופין, פשוט נובע מהשורש ספ"ר, כלומר הספירה היא "סיפור" המסופר על מהות האלוהים כפי שמבאר ספר הבהיר: "ואמאי קרי ליה ספירות, משום דכתיב 'השמים מספרים כבוד אל' (תהלים י"ט ב)"." (ויקיפדיה) . 

יש גורסים שמקור המילה הוא: cypher - לשון סתרים - code . או סיפרה  - מיספר או sphere -  כוכב .

בנוסף לחלוקה בין שני צידי הגוף- שמאל / ימין,  יין / יאנג,  זיכרי / נקבי, הגוף מתחלק מבחינה אנרגטית לשניים, חלק עליון ותחתון , אנרגיה של 'מעלה' ואנרגיה של 'מטה', החצי התחתון של הגוף מחובר לאנרגיה של אדמה (צ´קרות בהן האנרגיה צפופה יותר, צבעים חמים - אדום, כתום, צהוב) והחצי העליון של הגוף - לאנרגיה שמימית, גבוהה יותר (צבעים קרים - ירוק, כחול, סגול). החלקים המתחברים ביניהם על בסיס : "עזר כנגדו" - מנוגדים משלימים - החייתי והאלוהי באדם על דרך המטפורה. 

הצ´קרות מתחת לסרעפת ממוקמות על מרכזי עצבים, והצ´קרות מעל לסרעפת ממוקמות מעל בלוטות הורמונליות (לכן השפעתן פחות "חייתית" או יצרית), לכל צ´קרה "אלוהית" יש בן זוג בצד "הארצי" ולהפך, יש הקבלה מאזנת ומשלימה, אחד תומך בשני,  אותה הקבלה אנרגטית של "עזר כנגדו" מתקיימת גם בין שני אנשים שיש ביניהם חיבור רגשי או אחר. 

הצ´קרות הנמוכות קשורות בצרכים הפיזיים וברצונות ההישרדותיים וקושרות את האדם לזמן, מקום ושייכות.

הצ'קרות העליונות קשורות ברגש, שכל, מודעות,  ביטוי ומימוש, עוצמה ועידון. 

ההקבלות והחיבורים בין 'עליונים ותחתונים', הן: 
צ´קרת השורש (אדום) - צ´קרת הלב (ירוק).  
צ´קרת המין (כתום) - צ´קרת הגרון (כחול). 
מקלעת השמש (צהוב) - צ´קרת המצח (סגול) . 

במיזוג צמד צבעים כזה, כמו כחול וכתום למשל יתקבל אפור שהוא צבע נטרלי, גם אדום וירוק, צהוב וסגול כשיעורבבו, יניבו אפור. 

צבע משלים פירושו שהוא נמצא על אותו אורך גל כמו קודמו, כלומר כתום וכחול הם למעשה אותו צבע - אותה סקאלת תדר שקצהו האחד צבע קר והשני חם, מכאן שאדום וירוק הם אותו צבע - מינוס ופלוס.

צבע וצליל הם אורכי גל, תדרים ורטטים ברמות שונות ויש להם השלכות נוספות מהותיות מעבר ל"פשט" - הצבע, הבאות לידי ביטוי באופיי ותכונות המיוחסים לכל צ´קרה וקשורים ב"מרכבה" - במבנה הפיזי/ רגשי/ מנטלי ורוחני של האדם ושל כל דבר אחר, בעל תודעה. 

החיבור בין הקטבים האנרגטיים (הצ'קרות המשלימות)  נקבע על פי תדר מערך הצבעים המנוגדים/משלימים , 

 וצ´קרות כאלה מחוברות ביניהן אנרגטית ומסייעות הדדית להביא לידי ביטוי או מימוש סוג מסוים של אנרגיה. 

כל צמד כזה לדוגמא: צ´קרת המין - הכתומה וצ´קרת הגרון - הכחולה, הם צמד צבעים ואנרגיות מנוגדים/ משלימים, מעין מינוס / פלוס חשמלי, היוצרים בהתחברם, מעגל חשמלי (אנרגטי) סגור ה'מדליק מנורה'. מגשים רעיון במציאות,  מין וגרון:  יצר ---> יצירה. צ'קרה אחת לבדה היא כוח, רעיון, קונספט מופשט  כשהשניה מגשימה אותו בפועל. 

להוכיח לעצמכם את החיבור בין הצ'קרות המקוטבות האלה, תלו על הקיר בריסטול בכל צבע, למשל אדום והתבוננו באחת מפינותיו כמה דקות מבלי להזיז את העיניים  (בשיטת ראיית הילה - בהייה לא ממוקדת) , אתם תראו על הקיר בקו המתאר של הבריסטול בתחילה צבע צהבהב, ואם תמשיכו להתבונן מבלי להזיז את העיניים, תוכלו לראות גם את  הירוק טורקיז זרחני היפיפה שמוקרן מהבריסטול... זה הצבע המשלים.

  קרני האור בשני הצבעים למעשה שם כל הזמן בעבור מי שרואה הילות למשל או יודע לבהות, אבל בהתבוננות רגילה הקרנית שלנו שהיא קעורה או קמורה, מרכזת את קרני האור לרשתית שם הצבע מתהפך ומגיע למרכז הראייה, כמו במצלמה - גם לנו יש פוזיטיב ונגטיב ואם נסגל ראיית אור ישר ואור "עקום" יחד- בהייה,  נוכל לראות הילות, פשוט לסגל את העין, משהו פיזיולוגי לחלוטין וכל אחד יכול.

ה צ' ק ר ו ת :

כל צבעי הצ'קרות ממוקמים על הסקלה של צבעי הקשת שבשמיים  שהיא כמובן קשת הצבעים והתדרים בטווח הקליטה של בן אנוש: מאינפרא אדום ועד אולטרא סגול. 

צ'קרות יכולות להיות בכמה מצבים : 

עודף/חוסר/איזון 

- מאוזנות, אם נמצאים שני הקטבים בערך באותו מינון אנרגטי ויש תנועה ביניהן.

- בעודף אם חסרה אנרגיה בצ'קרה הקוטבית. 

- בחוסר אנרגיה אם הצ'קרה לא פעילה או יש עודף מוקצן בצ'קרה הקוטבית. 

איזון יביא לידי מימוש את התחומים בחיינו להם אחראית הצ'קרה. 

עודף  - פעילות מוגברת עד חסימה , קושי או בעיה של גוף או נפש. 

חוסר - פעילות ירודה של התחום הספציפי בחיינו. 


צ´קרת השורש  - אדום 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
הצ´קרה ממוקמת בין איבר המין לפי הטבעת. קוטבית לצ'קרת הלב

התדר הצפוף ביותר מבין כל הצ´קרות (אינפרא אדום)  באורכי הגל הנמוך ביותר , צבע האנרגיה בצ'קרה: חום - אדום. 
תפקידה לחבר את האדם למקום, להעניק לו את האפשרות להיאחז ב"קרקע", "לקרקע" את עצמו מכל הבחינות - פיזית, רגשית ומנטלית. 
צ´קרה זו אחראית על השורשיות - על הצורך הבסיסי של האדם בשייכות פיסית. 
הדיבר הראשון ( מתוך עשרת הדיברות) בא לידי ביטוי בצ´קרה זו: 
"כבד את אביך ואת אמך, למען יאריכון ימיך על פני האדמה.." - שורשיות 
יציבה ובטחון - סגולה לאריכות ימים. 
נדודים למשל או אפילו נסיעות, יכולים להחליש את הצ´קרה ובמידה והצ´קרה חלשה מלכתחילה - אדם שעזב את ארצו ואת ביתו ויצא לחו"ל והוא חלש בנקודה זו, עלול לאבד את יציבותו הנפשית (חולשה בצ´קרה נובעת מעודף או חוסר באותה מידה). 
אם לאדם תפיסת חיים שורשית ומיוצבת, אין לו בעיה עם "תזדעזע" האדמה מתחת לרגליו הוא יחזיק מעמד, ביתו "הולך" עמו אין לו צורך להיות קשור לאדמה, הוא קשור לעצמו ויש לו שייכות פנימית מלוכדת. 
במידה ולא - כל זעזוע ישבור תבניות מוכרות לו והאדם עלול לצאת מהאיזון. 
יש אנשים שמאד זקוקים לחיים על אדמה ולא למגורים בבית קומות גבוה מסיבה זו. 

 משמעות כללית: נקבי חזק שורשי ובעל בטחון בשגרה, עמוד שדרה יציב, בטחון בסטטוס של מצב. מספר זה שייך לעולם הפיזי, מחבר את האדם לאדמה מקרקע אותו נותן לו יציבות שורשים, מסגרת, השתייכות לעולם, לסביבה להוריו ולכל המסגרות המקיפות אותו.


נטיות בריאותיות : במידה והצ´קרה במצב קיצון (עודף מוגזם או חוסר אנרגיה) עלולות להווצר רגישויות פיזיולוגיות כגון: כאבי רגליים (בעיקר רגל ימין) או גב תחתון, עצמות, שיניים, כלי דם, ורידים ברגליים, טחורים, עצירויות, שלשולים, חוסר יציבות בצ'קרה עלול ליצור תחושה ש"אין בשביל מה לחיות" כי המאמצים לא נושאים פרי.

נטייה מקצועית לאנשים שהצ´קרה הזו דומיננטית אצלם: מקצועות הדורשים סדר ושיטה, מסוגלות לעבודה שגרתית במסגרת קבועה ויציבה. 

חוסר אנרגיה בצ'קרה : 
בעיה בתחושת שורשיות, חוסר קרקוע, קושי להתמיד, קושי להשתלב בממסד וחוקיו, שנאת בירוקרטיה וכפייה, חוסר יכולת ורצון להשתלב במסגרות, בעיה ביציבות של מסגרת ראשונה - ההורים וביצירת מסגרת שניה (זוגית) לטווח ארוך. 

עודף אנרגיה בצ'קרה: עקשנות, דעתנות, שמרנות,רכושנות, קנאה,  "חוסר יכולת לזוז" הן פיזית והן מעמדה ודעה, אדם לא "מאוורר", אנשים שהולכים בתלם - אחרי חוקים שנקבעו מראש ולא יסטו ימינה או שמאלה גם אם הסיטואציה מחייבת, קיבעון מפחד לזעזע את הסיפין ולהישאר ללא "אדמה" מוצקה. יציבות עד שעמום, וכחנות, בקורתיות.

איזון: 
הגיון, סדר, עקביות, התמדה, יכולת להישאר במסגרת לטווח ארוך אך לא 
כבול אליה מתוך פחד ושעמום. 


צ´קרת המין- כתום
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

ממוקמת על עצם החיק - קו סוף שיער הערווה. קוטבית לצ'קרת הגרון

צבע חלקיקי האנרגיה בצ´קרה הוא כתום והיא צפופה פחות מצ´קרת השורש (ככל שהצ´קרה גבוהה יותר בגוף רמת הצפיפות שלה יורדת). 
תפקידה - לדאוג להישרדות האקטיבית, להבדיל מצ´קרת השורש שתפקידה לדאוג להישרדות הפסיבית. 
צ´קרת המין אופייה זכרי והיא מחברת את האדם לזמן, לשינוי,  אנרגיות של מרץ, רצון ליזום, להרחיב את הגבולות והטריטוריה, חיפוש, סקרנות, חושניות, יצירה ואמנות, כיבוש, מיניות, תנועה ופעילות, יצר נדידה והכירות עם תחומים חדשים ומקומות חדשים, חוסר מנוחה וקושי להישאר סטטי לאורך זמן. 
כאשר הצ´קרה נחלשת האדם מאבד כוח רצון, וכושר תנועה, יכולת החלטה ויוזמה ונראה כאדם חסר שמחת חיים ועמוד שדרה, כאשר הוא מבקש משהו שמגיע לו הוא נראה כמתחנן, לא נעים לו לעמוד על זכויותיו (הוא מאד ולא טריטוריאלי) . 
מבחינה נפשית - חולשה בצ´קרה עלולה לגרום דיכאונות בגלל מחסור באנרגיה מינית - הסתגרות, יוצא רק לסביבה תומכת, תלותי, חוסר אנרגיה .  

משמעות כללית: תנועה ושינוי, התפתחות, חושניות וחום, סקרנות, עניין בהרבה תחומים, וויטליות ושמחת חיים, סקרנות, יכולת הבעה בתנועה,  יצר הכיבוש, אנרגיה מינית. 

בריאות: חולשה בצ´קרה עלולה לפגוע במערכת המינית, בפוריות, במערכת העיכול - החל מ"פרפרים בבטן" וכלה בקוליטיס - דלקות מעיים, שלשולים, רגישות ביד או רגל שמאל, כיס מרה, מע´ עצבים רגישה. 

נטייה מקצועית: כושר שכנוע, אומנות ידנית ויצירה, יכולת טכנית, מקצועות הקשורים בתנועה או נסיעות,ספורט, אומנות, מסחר או תקשורת. 

עודף: חוסר יציבות, חוסר מיקוד, בתנועה, לא אוהב מסגרות, מקום סגור או מצב סטטי לאורך זמן , ערנות לגוף, חוסר ריכוז, תזזיתיות, חוסר סבלנות לתהליכים ארוכי טווח, לא יכול לשהות במקום סגור או לשבת זמן ארוך במקום אחד. 

חוסר: נפילות אנרגיה, יכול לציין גם תשוקה מינית נמוכה, כאשר צ´קרה מין ושורש - חסומות - פחות מודעות לגוף ולצרכים ההישרדותיים הבסיסיים. 

איזון: 
שמחת חיים וסקרנות, תנועה משוחררת, יצר כיבוש פעיל ומשרת את מטרותיו כשצריך, מודע לייחודו ולא מבודד, סקרן וחקרן אבל לא קופץ מנושא לנושא ומתחום עניין אחד למשנהו, בעל חופש אישי אך לא מפרק מסגרות לבקרים. אנשים אינדיבידואליים, בעלי זרימה אישית ומיוחדת, צריכים חופש תנועה ופעולה לא אוהבים הגבלות. 


צ´אקרת מקלעת השמש  - צהוב
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

מיקום: ארבע אצבעות מעל לטבור, מפתח הלב. קוטבית לעין השלישית

צ´קרה זו אופייה נקבי והיא שייכת לקטגוריה שונה משתי קודמותיה (צ´קרות ההישרדות הפיסית)  צ´קרה זו שייכת לכושר ההישרדות הרגשי של האדם - הישרדות משנית. 
האדם הוא יצור עדרי מטבעו ועל מנת שיוכל להתקיים בעדר הוא זקוק לכלים הישרדותיים ברמה שונה מהכלים ההישרדותיים של שתי הצ´קרות הראשונות. ההישרדות המשנית דואגת שמקומו של האדם בחברה יובטח, כאשר הצ'קרה מאוזנת יש תחושת שייכות. 

יש שתי וריאציות להבטחת מקומו של האדם בחברה: 

האפשרות הראשונה - אם אוכל לדאוג שיאהבו אותי מקומי מובטח, כל חברה או כל אדם שיאהב אותי מבטיח את מקומי ומאשר את קיומי, בווריאציה הזו מתקיימים אנשים שמסוגלים ליצור אהבה ואהדה אליהם ע"י החברה בזכות יכולתם להביע חולשה ואנושיות, יכולתם להביע את היותם חלק מהסביבה - לא טוב יותר אלא שותף בעל חולשות היוצרות הזדהות מצד הסביבה. 
הווריאציה השנייה - אדם שלא מסוגל להביע חולשות, ינסה להגיע למעמד בו אנשים יזדקקו ויעריצו אותו גם אם לא יאהבו אותו... הוא לא יודע לבקש, להיות שותף, בעל אגו מפותח ולכן לא יכול להשתמש בווריאציה הראשונה, ויחפש שיטה אחרת לפיה החברה תצטרך אותו וכך יובטח מקומו, למשל צבירת רכוש או עמדת כוח על מנת להיות נזקק ע"י הסביבה. 

משמעות כללית: 
מקלעת השמש מזוהה עם המשפט: "ואהבת לרעך כמוך" משום השניות והכפילות שיש במשפט זה (טוב ורע בכפיפה אחת והשוואה בין האני לרע) וגם משום השייכות והנתינה בתנאי. ויתור על רצון אישי למען הכלל, שותפות, שיתוף פעולה, אימהות, הריון - צ´קרות - מין ומקלעת השמש, פעילות מאד בזמן הריון, התחלקות, רגישות לסביבה, הרמוניה ושייכות, שמש (כתר) -משפיעה אור והירח (מקלעת השמש) מקבל ומשפיע את אורה של החמה, היכולת לקבל ולהשפיע בצורה רכה, דיפלומטית, אנרגיה נשית, רגישות, הפנמה, ספיגה, סובלנות, הקשבה, אמפטיה, עבודת צוות, נתינה בתנאי ליצירת שייכות, אנשים שמקלעת השמש דומיננטית אצלם, מסוגלים להביע חולשות ולהשתייך לקבוצה ולפעול בגובה העיניים ללא אגו. 

בריאות:  רחם, בטן עליונה, סרעפת, נטיה לצרבות, קיבה, תימוס (מערכת החיסון), פחדים, מצבי רוח משתנים. 

מקצוע: עוזרים טובים- יד ימין, טובים בעבודת צוות. שותפויות, הוראה , או תחומי הרוח.  

עודף: רגישות לסביבה יתר על המידה, צרכי הסביבה קודמים לצורכי עצמו, ותרן, לא אסרטיבי, הפנמה. 

חוסר: חוסר שייכות, פועל לבד ולא טוב בעבודת צוות,  קושי להביע חולשות.

איזון: מודע לעצמו ביחס לסביבה (ואהבת לרעך כמוך) רגיש לצורכי החברה סביבו ומספיק אסרטיבי על מנת שלא לבטל את עצמו. יודע ליצור שיתופי פעולה הרמוניים במקביל לעצמאותו. 


צ´קרת הטחול- צהוב
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~   

ממוקמת בצד שמאל של הגוף, בצלעות, מעל הטחול. (הארקה של צמד -גרון ומין)

אופייה נקבי ותפקידה לתמוך בהתנהלות הרגולטיבית של כל הצ´קרות האחרות ולאפשר חיבור אנרגטי ביניהן, בין צ´קרות של אדמה לצ´קרות של שמיים, הצ'קרה הזו מתמירה קטבים אנרגטיים ואיכויות, חומר - רוח, כישרון - מימוש, רגש - שכל וכו'. 
כאשר הצ´קרה מפותחת היא מכניסה את האדם לתבנית של הרגלים קבועים, נוצר ארגון פנימי, יכולת התמדה, תשומת לב לפרטים ואירגונם. 
אופייני שהצ´קרה פעילה יותר אצל אנשים החיים בסביבה עירונית (הנוף הרפיטטיבי שהאדם חי בו והציפיות ממנו, השוואות והתאמת ציפיות מעצמו ביחס לסביבה מבחינה חומרית), נוף עירוני הוא קובייתי, ריבועי , תבניתי וחוזר על עצמו. 

צ´קרת הטחול נותנת כוח ושייכות אך לא כמו צ´קרת השורש, צ´קרה זו נותנת שייכות עכשווית, יותר ברמה הרגשית, פחות שייכות פיזית, למקום והיא מאפשרת לאדם לאזן את עצמו ביחס לסביבה, להזדהות ולהשוות - חומרית ורגשית. 
כאשר הצ´קרה נחלשת, האדם לא כפוף לסדר או תבנית קבועה ויש לו צורך בשינויים מתמידים, קשה לו לעמוד בלוח זמנים קבוע, יש לו משיכה אל הטבע ולדברים לא מכניים, יש לו קושי להתמיד ולקבוע לעצמו מטרות ולעמוד בהן בשגרת היום יום שלו. 

 משמעות כללית: מחויבות ואחריות - חומרית או רגשית, השגיות והגעה לתמורה חומרית או ערכית, הערכה, כבוד, התמדה ועקשנות להגיע למטרה. "ראש גדול", מחויבות ואחריות ,  איזון בין חומר לרוח.

בריאות:   בעיות אורטופדיות, עור, מע´ העיכול, עיניים, אזניים. 

מקצועית: יכולת ארגון, הבנה כלכלית, הנהלת חשבונות . 

עודף: 
השגיות, חשיבות לחומר ופחד מעוני ומחסור, תחושת חוסר בטחון כלכלי ורגשי, מורכב רגשית וזקוק לחיזוקים חיוביים, "כבד" וקשה לו. מלנכולי, סטורני,  מרגיש את נטל האחריות,  לוקח על עצמו אחריות והכל על הכתפיים שלו.  מציב לעצמו בעיות רגשיות ללא צורך, אדם אמוציונלי במסכה שכלתנית המציג תמיד כלפי חוץ שאצלו "הכל בסדר" , חזק כלפי חוץ מאד רגיש בפנים, לא מראה אבל מאד רגיש לביקורת ו"לוקח ללב" . ערכי ומוסרי מאד, חשוב לו לתפקד בצורה עצמאית רגשית וכלכלית כי הוא שונא תלות, תלות גורמת לו להרגיש מושפל, יש חשיבות לחומר וכסף.אדם שחשוב לו להיות מוערך ומכובד.

חוסר: 
חשיבות מעטה לכסף וחומר, לא מאורגן, חשיבה לא תבניתית,  קושי בהצבת מטרות ועמידה בלו"ז, קשיים ארגוניים, קשיים בהתמודדות עם כספים, חשבונות ופרטים קטנים, קשיים כלכליים. 

איזון: 
כושר ארגון ואחריות שלא מכבידה על חייו, הישגי ותחרותי כל זמן שזה לא גובה מחיר גבוה מידי מחייו ובריאותו, יודע גם לקבל ביקורת ו"לצחוק על עצמו". 


צ´קרת הלב - ירוק
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
מיקום: בין הפטמות, אנרגיה נקבית. קוטבית לצ'קרת השורש

צ´קרת הלב נקבית במהותה, מאופיינת באהבה ונתינה ללא תנאי (להבדיל ממקלעת השמש - נתינה בתנאי של שייכות וחיבור). נתינה ללא אינטרסים, מאהבה.  במהותה אין אלמנטים הישרדותיים , להפך - במידה שהצ´קרה דומיננטית - אדם שרצה להשיג משהו ולא קיבל מה שרצה בקלות, יעדיף להניח שמראש זה לא היה מיועד לו ויוותר, במידה מסוימת זה 'פרפקציוניזם' הנובע מעצלות או נוחות. 

משמעות כללית: 
התרחבות (כשאוהבים וה"לב פתוח" - הצ´קרה פעילה, הרגשה של - הלב מתרחב), התפשטות, נטיה להשמנה, אהבה, אכפתיות, אימהות, בית חם, נתינה, מסירות,  אהבה למוסיקה ויופי, ליופי ואסטטיקה, צורך בהרמוניה, בנוחות, יכולת להשתלב בזוגיות ולהביע אהבה.  

בריאותית: כליות, שכמות, בית חזה, נשימה, עודף מביא למחלות לב אורגניות, דאגנות יתר. 

מקצועית:  עבודה עם ילדים, או קבוצות אנשים, אסטטיקה ויופי, קוסמטיקה, מוזיקה. 

חוסר: 
כאשר הצ´קרה חסומה לאדם יהיה קושי בהבעת חום ורגשות חיבה, קושי ביצירת קשר זוגי או התמסרות רגשית טוטאלית לאדם אחר, חוסר שקט נפשי ומנוחה פנימית. 

עודף: אהבה כפייתית, דאגנות מופרזת, עצלנות, אהבת מותרות ונוחות, נטיה להשמנה. 

איזון: מאפשר לאדם להיות קשור לזולת בקשר רגשי, כשהוא לא כופה את אהבתו ולא לוקח עליו את תפקיד האימא הדאגנית. 


צ´קרת הגרון - כחול
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
ממוקמת בגרון - בין עצמות הבריח. קוטבית לצ'קרת המין : יצר - יצירה

תפקיד הצ'קרה לאפשר לאדם לבטא את עצמו  - דיבור, יצירה, מימוש עצמי .

חיבור בין קטבים: 
אם צ´קרת המין מפותחת וצ´קרת הגרון חסומה - היכולת הוורבלית תהיה מוגבלת, התקשורת אגרסיבית, כעסים, תוקפנות, ציניות או הפוך - "שומרים בבטן", "כלוא בתוך עצמו". 
תחושה של "תקיעות", "לא מצליח להגיד את אשר על ליבו", "זה לא מה שהתכוון לומר", פחדים מביקורת, מדחייה. 
במידה וצ´קרת המין חסומה וצ´קרת הגרון מפותחת - אדם מאד יצירתי שלא מסוגל לתרגם את כשרונותיו למשהו מעשי, "כותב למגירה", חסר את העוצמה שבהוצאה לפועל את היכולות שלו. 
כאשר שתי הצ´קרות מאוזנות: יכולת יצירתית, עוצמה וכושר ביטוי, ביטחון באינטראקציה עם אנשים, מימוש של היכולות והכישרונות. 

משמעות כללית: 
אינטראקציה חברתית, ביטוי אישי, לימודים התפתחות, התרחבות, לימודים, עצמאות, מגע עם אנשים, חברותי, מתקשר, פתוח, מוחצן, שאיפה מתמדת להתפתחות, מוקף חברים. 

בריאותית: בעיות במיתרי הקול, גמגום, בעיות נשימה, בעיות בחילוף חומרים (בלוטת התריס), רגישות בלסת תחתונה ועורף. 

מקצועית: מקצועות הקשורים בדיבור, ביטוי עצמי, העברת ידע, יצירה או תקשורת. 

עודף: כפייתי בצורך להשפיע מעצמו (קהל אוהדים),חוסר שקט, קופץ מנושא לנושא, פיזור כוחות. 

חוסר: דפרסיה, קושי בביטוי, חסימה ביצירתיות, גמגום, הפנמה, בדידות, נטייה לחולניות, שמרנות. 

איזון: סבלנות ,סובלנות ושקט נפשי, פתיחות, אידיאליזם, יכולת התמדה, ביטוי עצמי, בטחון באינטראקציה עם אנשים, קול נעים. 


צ´קרת העין השלישית - סגול
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
ממוקמת בין הגבות, מרכז המצח. קוטבית למקלעת השמש

תפקידה הוא לאפשר לאדם התבוננות פנימה, מודעות עצמית ויכולת למידה והתפתחות אישית, מעין ביקורת ואבחנה אובייקטיביות לכאורה של העצמי. 

החיבור בין הקטבים: 
מקבילה למקלעת השמש ומאזנת אותה - האדם הקשור לחברה שוויתר על האגו, כשהעין השלישית מפותחת, היא מאפשרת מודעות לצרכיו האישיים ולאני שלו ללא אגו,  רגישות, אמפטיה, שקט פנימי "מכובד", כך שוויתור על האגו לא בהכרח אומר ויתור על האני . 

משמעות כללית: 
כושר אבחנה ואינטואיציה, כושר משחק, הוראה, פסיכואנליזה, סיעוד, רפואה, מודעות וביקורת עצמית,  תפיסה מרחבית והבנה רגשית של הזולת,  חוזים או משפטים. הסתרות וסודות, זיכרון העבר ונוסטלגיה. 
מספר זה מייצג את המתבונן הרגיש והער לכל דבר , עורך עם עצמו אנליזות, לא משתף, נראה מופנם, כביכול מנותק רגשית משום שכל התהליכים אצלו הם פנימיים, הוא סופג הרבה וברגישות מאד גבוהה, הרבה אנשים שצ'קרה זו בעודף אצלם הם שחקנים, כי יש בהם את היכולת לחקות אחרים משום ההתבוננות הרגישה שלהם. מופנם, אינדיבידואליסט, סודי, צורך במרחב מחיה, קשה לו לחלוק חיים זוגיים, אינטואיציה נרכשת, יכולת למידה ואהבה לידע.

בריאות: שלפוחית שתן, נוזלי הגוף (מים), מערכת עצבית לא רצונית, נטייה לאלרגיות, עודף יכול להצביע על בעיות ביכולת אבחנה וריבוי מחשבות. 

מקצועית: משפטים, סוציולוגיה, הוראה, משחק, מיסטיקה, רפואה, טיפול באנשים.  

עודף: מופנם, מרוחק, לא משתף, עסוק בחשיבה וניתוח, עולם פנימי מאד מפותח, משחזר מצבים הקשורים לעבר, סודי ולא לא ישיר, נטייה למיסטיקה , דת , רוחניות או התמכרויות. 

חוסר: אוטודידקט, קושי בלימודים במסגרת לטווח ארוך. בסיטואציות רגשיות אין את היכולת להתבונן בעצמו ממרחק מספיק כדי לנתח את המצב באופן שכלתני. 

איזון: אדם רגיש לזולת ובעל מודעות עצמית גבוהה, אנליטי ומסוגל לשתף אחרים בזויות הראייה המיוחדות שלו. 


צ´קרת הכתר - צבע לבן 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~  

ממוקמת בקודקוד. (הארקה לשורש ולב)

תפקידה למקד את האדם לערוץ פעולה אחד, לעזור לו לקדם את עצמו, מעניקה לגיטימציה לנוכחות שלו בעולם ועוזרת להתמקד גם כאשר הגירויים החיצוניים רבים וקשה לשמור על קו מחשבה . 

למעשה מצ´קרה הזו מתחיל הכל ויש בה הכל - הלבן מכיל את כל הצבעים, מכאן יש התפזרות לערוצים שונים - תחומים שונים בחיינו - צבעים שונים. 
האחד - השלם, בו הכל זהה - ההפרדה, זכר או נקבה, יום או לילה טוב או רע - חסרי משמעות, קטנים ממנו. 
תחושה זו מקבילה לאדם הנעול על תחום אחד בחייו והולך בו עד להשגת המטרה, הוא לא רואה דבר מחוץ לתחום העניין שלו ואף מנהיג אחרים בדרכו המיוחדת. 

משמעות כללית 
אני, ניהול, שליטה, התחלות חדשות, אידיאלים, הנהגה, הובלה רעיונית, מיקוד, זיכרון. מספר זכרי מוחצן, חשיבה ממוקדת,  יכולת להוביל ולהשפיע, אהבה לדברים חדשים והתחלות, אדם שיכול להיות גם לבד, עצמאי. 

בריאות: ראש, עורף

מקצוע: ניהול, צורך בשליטה וביטוי אישי. 

עודף:  ריבוי 1 עלול להוביל לאגוצנטריות וחוסם את היכולת להביע ולבצע רעיונות. צורך להוביל ולהנהיג בכל מצב, לא יודו בחולשות, אגו חזק,   נוטים להתרגז משום שהם חושבים מהר ומדויק ואינם סובלניים כלפי אנשים בעלי דעות מנוגדות או חשיבה איטית. 

חוסר: לאדם יהיה קושי להביע ולהשיג את רצונו והוא יוותר על דעותיו. חוסר מיקוד, וקושי להתחיל תהליכים חדשים, חסרה תחושת הלגיטימציה לנוכחות שלו בעולם, "מתחבא", לא אוהב להבליט את עצמו.. 

איזון: שליטה, כושר מנהיגות, כושר ניהול, חשיבה ממוקדת וזיכרון. טוב. האדם פעלתן, עצמאי, ספונטני ובעל רצון חזק. 


צ´קרת העל - מזל טלה - לבנה 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

ממוקמת מעל לקודקוד. (הארקה למקלעת השמש והעין השלישית)

מפותחת אצל אנשים החיים בתחושת שליחות למען האנושות  בעלי יכולת וצורך להעביר ידע, ולעזור לזולת לשפר את חייהם. אנשים אלה מחוברים ל"מחשב המרכזי" והם ב"משימה לתיקון עולם", הידע טבוע אצלם. יש להם "הארות" ותובנות על היקום והם אידיאליסטים. 

החיבורים : כשצ´קרה זו מפותחת ללא הצ´קרות התחתונות המקרקעות קשה לשמור על איזון נפשי. יש הרבה מתח וכעסים משום שהאידאלים קיימים ללא כלים מעשיים לפעולה. במיוחד גם מכייון שהצ´קרה הזו קשורה לסימן אש והיא חזקה במיוחד, ללא איזון האדם עלול להיות עצבני מאד, נוח להתפרץ ולאבד שליטה. 


משמעות כללית: 
אנרגטי, ספונטני, יושר וישירות לעתים עד חוסר טקט, עזרה לזולת, הקשבה, עבודה עם אנשים, אינטואיציה אינסטנקטיבית. טיפוס חם, אכפתיות אוניברסלית, מעורב, בעל דחף פנימי, רצון ברזל, חותך כאשר לא משיג את מבוקשו, יודע בדיוק לאן פניו מועדות או איך בדיוק הוא רוצה שהדברים יעשו, איש שצ´קרה זו בעודף אצלו או מאוזנת הוא "נשמה בוגרת" חווה את כל החוויות והוא בעל ידע פנימי אינטואטיבי מגלגולים קודמים, נטייה לרוחניות . 

בריאות: 
מערכת השרירים, לחץ דם, לב. 

מקצועית: עבודה סיעודית, הילינג, עבודה רוחנית, משפטים, צבא או מטפל ואיש רוח.

עודף: עצבנות, חוסר טקט, ישיר, מתפרץ, דוחף את עצמו, חותך סיטואציה אם משהו לא נראה לו, סוגר מעגלים עוד לפני סיומם הטבעי, לוחמני למען הצדק , חותר לאמת ונלחם עליה, שונא שקרנים. 

חוסר: חסר דחף, לא סוגר מעגלים, לא מתנתק ממערכות יחסים או מצבים גם כאשר הם לא חיוביים עבורו. 

איזון : עומד על רצונו גם כאשר מדובר במשהו לא קונבציונלי, לא מתפרץ, שולט בכעסיו, אכפתי ומקשיב אך לא לוקח את מלחמות העולם על כתפיו. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ההשפעה של איזון או חוסר איזון במערכת האנרגטית :

(בשיטת קוד-יה סופרים תשע צ'קרות, שלושה צמדים ליצירת איזון וצ'קרה נוספת לכל צמד שהיא מעין הארקה,  כמו בקבלה היהודית, שלושת התעלות נקראות : חסד, דין ורחמים)

איזון בין שני הקטבים בתוך התעלות, הוא מצב בריא ויש מימוש של הפוטנציאל בתחום עליו אחראית הצ'קרה, לדוגמא: 

הקטבים - מין - גרון : יצר ויצירה, כישורים ומימושם בפועל (מינוס - פלוס)  (צינור דין על פי היהדות)

צ'קרת הטחול מוסיפה ערך מוסף גבוה יותר, של קבלת תמורה על מימוש היכולות (הארקה) 

הקטבים - שורש - לב : מסגרת יציבה לאהבה - נישואין (צינור חסד ביהדות) 

צ'קרת הכתר (הארקה) מוסיפה נדבך נוסף, יצירה של משהו חדש - תינוק 

הקטבים - מקלעת השמש - העין השלישית : מודעות לסביבה ומודעות עצמית (צינור הרחמים) 

צ'קרת העל : (הארקה) התפתחות רוחנית, יכולת ריפוי 

כאשר קוטב אחד בחוסר והשני בעודף, החום מצטבר ועלול אף להזיק לגוף או לנפש, מכיוון שלחום יש נטייה להתפשטות ויכולת ההכלה של הגוף שלנו מוגבלת, כאשר חום מצטבר בנקודה מסוימת, הוא גורם לשיבושים, שינויים מבניים או מחלות. 

פתרונות ושיטות לאיזון אנרגטי: 

איזון הוא מצב בו יש אנרגיה פעילה (חום) בכל אחד מהמרכזים בגופנו ברמה סבירה יחסית ויש דינמיקה מאוזנת בין הקטבים וההארקות.  למעשה כל 'דבר' בעל תדר/גלים באורכים שונים, כמו : צבע או צליל (כמו צ'נטינג למשל), מאכל מסוים, בגד, מילים, מוזיקה וכו' , משפיע עלינו ברמה כזו או אחרת. ההשפעה היא חלקית וזמנית, למשך הזמן שה'דבר' מהדהד בנו. שינוי קבוע מצריך תיעול מחדש של תנועת החום בצ'קרות, משמע שינוי ב'קודים' המחוללים את האנרגיה הזו אצלנו והתמרתה למצב של איזון. 

רוב שיטות המזרח מתמקדות בטיפול בתנועת החום, מתוך הבנה שברגע שחום מתרכז בנקודה ספציפית בגוף במקום להתפזר באופן שווה, נוצרת חסימה, מחלה או קושי. 

למשל דיקור סיני או הילינג יעילים, בתנאי שנעשתה אבחנה חד משמעית של  פיזור החום בגוף.

שיטת קוד-יה למשל, מנתחת בטכניקה חדשנית, את תנועת החום בגוף ומאתרת את העודפים והחוסרים בכל צ'קרה בזמן אמת, ומאפשרת יצירת שינויים במערכת האנרגטית וניתוב האנרגיה מחדש. האבחון המדויק ב'שיטת קוד-יה' מאפשר ריפוי מהשורש של בעיות בטווח רחב, במהירות ויעילות. 

בזמן אבחון אישי בשיטת קוד-יה, אפשר לראות, את תנועת החום בגוף המאובחן, בתמונות, בזמן אמת. המצגים של תוכנת קוד-יה מראים 2 תמונות עם ביאורים על המצב הבריאותי והאנרגטי: 

1. ההילה

2. איזורי הרגישות בגוף (תנועת אנרגיה - חום/קור)

טיפול פשוט במגע שכל אחד מאיתנו יכול לעשות : ליצירת איזון , מניחים ידיים במדויק על הקטבים (סוגרים מעגל אנרגטי) ומאפשרים לאנרגיה לנוע בין הקטבים מצד לצד עד שנוצר איזון (בדיוק כמו מעגל חשמלי).

גם אם אין אבחנה חד משמעית, זה בהחלט יכול להרגיע ולתת תחושת הקלה.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

איזון ובריאות שלמה !

באהבה

 

לאור נהלל


מנהלת מרכז קוד-יה, הומיאופתיה קלאסית ורפואה סינית  


מרכז קוד-יה   0506333211


------


להגרלת מתנה: 'הקסם של קוד-יה' ! לזכות בתמונה אישית שמראה את תנועת החום בגוף שלכם


מדגם מכתבים מאנשים שעברו תהליך אישי ושינוי מהותי בעזרת שיטת קוד-יה 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב