דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ציפוי חלונות: חלון הזדמנויות 

מאת    [ 09/01/2014 ]

מילים במאמר: 566   [ נצפה 3693 פעמים ]

קיימות דוגמאות רבות של אנרגיה מבוזבזת בבניינים ובביתים בניהם אורות דלוקים ללא דיירים, תנורים דלוקים ללא צורך ומערכות מיזוג אוויר לא יעילות. כמן כן, מקור לבזבוז אנרגטי שלעתים קרובות לא ידוע הינה כמות חשמל הנדרשת כדי לקרר חלל המחומם על ידי קרני השמש הנכנסים דרך חלונות הבניין בימי קיץ. בערך שליש מעומס הקירור של בניין או בית ממוצע הינו עקב עלייה בחום השמש הנכנס דרך חלונות.

כמובן, חלונות מספקים נוף ואור שמש המפחיתים את הצורך בתאורה מלאכותית. אולם, יותר אור יום גם אומר יותר חום, הדורשים יותר קירור כדי לשמור על טמפרטורה נוחה בתוך המבנה.

אחת דרכים היעילות ביותר להפחית את כניסת החום סולרי לבית או לבניין ולשפר את היעילות האנרגטית הינו ציפוי חלונות. ציפוי חלונות נגד שמש מודבק לרוב על הצד הפנימי של החלון ומחזיר החוצה את קרני השמש וסופג את החום. בנוסף להקטנת הצורך בקירור ע"י מערכות מיזוג אוויר, ציפוי חלונות מסייע ליצור טמפרטורה נוחה בכל רחבי בניין.

כאשר קיימים בבניין מספר כיווני שמש כגון צפון ומזרח, נוצרות "נקודות חמות " בתוך המבנה, או באזורים המקבלים באופן משמעותי יותר קרני שמש מאחרים. דבר עלול ליצור בלאי מוגבר ופעילות מיותרת של מערכת מיזוג אוויר במטרה לאזן את הפרשי הטמפרטורות בבניין כולו.

איך ציפוי עובד

ציפוי חלונות נגד שמש מפחית את עליית החום על ידי חסימת קרינת שמש. קרינת שמש, או אנרגיה סולארית, מורכבת משלושה מרכיבים : קרינה אולטרה-סגולה, אור הנראה וקרינה אינפרא-אדום. ספקטרום אור השמש מורכב מ-53% קרינת אינפרא אדום, 44% קרני אור גלויים ו 3% קרני אור אולטרה סגולים. כאשר קרני השמש פוגעים בחלון, חלק מהאנרגיה נספג וחלק מזערי משתקף החוצה, אבל הרוב מועבר דרך הזכוכית.
לדברי מומחים באיגוד ציפויי חלון הבינלאומי, חלון עם זכוכית שקופה משקף החוצה כ -6% מקרינת שמש, סופג כ-5% ומעביר את השאר. כאשר אנרגיה זו נכנסת לתוך חלל של בניין או של בית ובשילוב עם חום הסביבה הקיים הנוצר מחום גוף, מחשבים, מסכים ומכשירים אלקטרונים נוספים שהיה במקום יכולה להיות מאוד לא נוחה

התקנת ציפוי חלונות נגד שמש מגבירה את כמות אנרגיית החום הנקלטת על ידי הזכוכית ומכיוון שרוב הציפויים עשויות משכבה מתכתית דקה המורכב מאלומיניום, נירוסטה, כסף, נחושת או שילוב של אלו המשקפים החוצה חלק ניכר מקרני השמש. 

אחד המדדים החשובה ביותר של יכולת דחיית חום של ציפוי חלון נגד שמש הינו מקדם דחיית החום הסולרי (SHGC), אומר דארל סמית , מנכ"ל הבינלאומי של איגוד ציפויי חלון. SHGC מודד את הכמות הכוללת של אנרגיה סולארית מועברת לחדר. זה כולל אנרגיה סולארית הן מועברת ישירות דרך הזכוכית ואנרגיית השמש והקרינה הנספגות על ידי הציפוי. יכולת דחיית החום השמש של ציפוי חלונות יכולה להגיע עד ל-80 אחוזים, אומר סמית. כמות האנרגיה הנספגת משתנה בהתאם לסוגים והכמויות של מתכות בתוך הציפוי.

חשוב לציין כי האחוז של אנרגיה סולארית הנידחת והאחוז של קרינת אינפרא אדום הנידחת הינם מדדים שונים. מדידה של דחייה קרני אינפרא אדום לוקחת בחשבון רק את קרינה בטווח האינפרא אדום , ואילו מדידה של דחיית אנרגיה סולארית לוקחת בחשבון את כל ספקטרום האור כלומר אור אינפרא אדום, גלויה לעין וקרני אולטרה סגולים.

יכולות של דחיית אור אינפרא אדום ונראות לעין של ציפויים משתנות בהתאם לציפוים השונים, ושילוב של שני היכולות האלו שייקבע את תוצאות הרצויות.

"ירידה בספיגת החום הסולארי מתרגמת ישירות בשימוש מופחת של חשמל המשומש לקירור במבנה. מנקודת מבט של ניהול כספים של בניין או בית , באמצעות ציפוי חלונות נגד שמש, ניתן להפוך את המבנים לנוחים יותר עבור הדיירים ולהפחית את התשלום של חשבון החשמל", אומרת ג'ים ניקס , מנהל פיתוח עסקי ,של חברת  3m, יצרנית מובילה בתחום הציפוי.

אבי קניג מונופלקס בע"מ 0533394993 למידע נוסף כנסו לאתר monoplex.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב