דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרומה לפעילות השוטפת של העמותה לעומת תרומה לפיתוח פרויקטים 

מאת    [ 05/01/2014 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 2109 פעמים ]

התנהלות העמותות בישראל הינה במידה רבה הודות לתרומות מגופים פילנתרופיים או תרומות פרטיות. אמנם קיימות עמותות אשר מצליחות ליצר הכנסה עצמית, אך עבור רוב העמותות, תרומות מהוות חלק ניכר מן התקציב שלהן, ולכן יש להן חשיבות עצומה להמשך פעילותן. לכן, ישנה חשיבות עצומה לניסוח ועריכת בקשות לתרומות באופן נכון ומקצועי כחלק מתהליך פיתוח משאבים של עמותה. עמותה עושה שימוש בתקציב העומד לרשותה לשתי מטרות עיקריות:

·         התנהלות שוטפת – חלק מסוים מן התקציב של כל עמותה משרת עבור ההתנהלות היומיומית של העמותה, והוא מיועד לכיסוי הוצאות דוגמת שכירות, משכורות, רכישת ציוד ועוד.

·         קידום פרויקטים חדשים – פיתוח והוצאה לפועל של פרויקטים בהתאם למטרות העמותה. לדוגמה, עמותת סיוע לנזקקים תשתמש בחלק זה של התקציב לשם פיתוח מערך חלוקת מזון, ביגוד או ציוד.

בעת תהליך גיוס כספים לעמותה, ניתן לבקש תרומות עבור הפעילות השוטפת של העמותה, עבור פרויקטים מסוימים או עבור שניהם. יש להתאים את הבקשה, לנסח ולערוך אותה בהתאם לכך, שהגורם אליו פנתה העמותה יבחן אותה באופן שונה, בין אם מדובר על קרנות פילנתרופיות, גופים עסקיים או תורמים פרטיים.

בקשות לתרומות עבור פעילות שוטפת של העמותה
תורמים פוטנציאליים בוחנים בקשות כאלו תוך שהם שמים את הדגש על בדיקת המצב הפיננסי של העמותה בעת קבלת הבקשה, וכן את ההתנהלות הפיננסית שלה עד לנקודה זו. במידה והם יסברו כי העמותה נתונה במשבר כתוצאה מהתנהלות בעייתית של מנהליה, הם עלולים לסרב לבקש לתרומה. יש להבין כי לרוב, קרנות פילנתרופיות, כמו גופים עסקיים, רואים בהתנהלות אסטרטגית נכונה ומקצועית בהתאם לנהוג בעולם העסקי תנאי למענה חיובי ולתרומה לעמותה.

בקשות לתרומות עבור פרויקט ספציפי של העמותה
גם עם קבלת בקשות כאלו תורמים פוטנציאליים ירצו להתרשם ולעיין בחומרים לגבי העמותה והתנהלותה עד כה, ובמידה ויתרשמו כי היא איננה מנוהלת באופן מקצועי, גדול הסיכוי כי יסרבו לבקשה. עם זאת, לרוב בוחני הבקשות יניחו כי עמותה אשר מבקשת לקדם פרויקטים חדשים אינה במשבר קיומי, ולכן ישימו דגש רב יותר על מידת ההזדהות שלהם עם מטרות העמותה ורצונם להיות שותפים בהגשמתן. ניתן לומר כי בדרך כלל, עמותה אשר פועלת למיקסום השימוש בכספי התרומות למען קידום המטרות החברתיות, ופחות לצורך הפעילות השוטפת שלה, תיהנה מתרומות רבות יותר ומסכומי תרומות גבוהים יותר. שמירה על קשר עם התורמים, ועדכונם לגבי האופן בו נוצלו כספי התרומות והביאו לקידום הפרויקט, תורם לחיזוק תדמיתה החיובית ולאמינות העמותה, ומגדיל את הסיכוי להמשך התמיכה בעתיד בדמות תרומות חוזרות.

המרכז לגיוס כספים הוקם במטרה לסייע לעמותות וארגונים ללא מטרות רווח בתהליכי פיתוח משאבים באמצעות קרנות פילנתרופיות בחו"ל. לקביעת פגישת ייעוץ ללא תשלום הקליקו: גיוס כספים לעמותות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב