דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוק ההתיישנות בתחום הרשלנות הרפואית 

מאת    [ 05/01/2014 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 4451 פעמים ]

לא פעם תביעות רשלנות רפואית נדחות על הסף בהסתמך על חוק ההתיישנות, אף על פי שקיימת עילה מוצדקת להגשתן. בכדי להימנע ממצב בו תביעת פיצויים על רקע רשלנות רפואית תידחה, חשוב להבין את המגבלות שהחוק מטיל הגשת תביעות אלו.חוק ההתיישנות קובע טווח זמן של עד שבע שנים מיום ההליך או הטיפול הרשלני, במהלכו יכול אדם להגיש תביעת רשלנות רפואית. אמנם בשנת 2004 הוגשה ועברה בכנסת בקריאה ראשונה הצעת חוק להארכת תקופת ההתיישנות במקרי רשלנות רפואית ל-18 שנה, אך היא לא קודמה מאז משום שהנושא מצוי במחלוקת. ישנם רבים אשר טוענים שיש דווקא לקצר את תקופת ההתיישנות.

רצוי להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית לגבי המקרה הספציפי שלכם במידה ואתם סבורים כי יתכן ונפגעתם עקב רשלנות רפואית, היות ובחוק ההתיישנות קיימים יוצאים מן הכלל, דוגמת הנסיבות הבאות:

·         במקרים בהם הנתבע הודה בזכות התובע לקבל פיצוי, תקופת ההתיישנות מתאפסת מיום הודאתו.
·         אם ההליך הרפואי התבצע בעוד הנפגע היה קטין, תקופת ההתיישנות תחל להיספר רק לאחר הגעתו לגיל 18, והוא למעשה יהיה רשאי להגיש תביעת רשלנות רפואית עד הגיעו לגיל 25. כתוצאה מכך, במקרים של רשלנות רפואית בהריון או בלידה, הורי הילד יכולים גם הם להגיש תביעה בשמו, גם אם לגביהם טווח הזמן של תקופת ההתיישנות חלף.
·         במידה והתובע או הנתבע שוהים מחוץ למדינה, וכתוצאה מכך לא ניתן לערוך בירור משפטי, תקופת ההתיישנות מושהית.
·         אם הנפגע לא היה מודע לעובדות המהוות את עילת התביעה, מסיבות שלא היו תלויות בו ושלא יכל למנוע אותן אף בזהירות סבירה, תקופת ההתיישנות תחל להיספר רק ביום בו נודעו לו העובדות הללו.
·         במידה והנזק התגלה רק לאחר תקופה מסוימת מיום ההליך או הטיפול הרשלני, ספירת שבע השנים תחל רק מיום התגלות הנזק. לדוגמא, במידה ומחלה או מצב רפואי לא אובחנו  בזמן, הנזקים שנגרמו לאדם בעקבות זאת יתגלו רק לאחר תקופה. פקודת הנזיקין קובעת כי במקרים בהם הקשר בין נזקי התובע והרשלנות הרפואית מתגלה בזמן מאוחר יחסית, תיתכן תקופה מקסימלית של 10 שנים מיום ההליך הרפואי ועד הגשת התביעה.
·         מיום הגשת התביעה, נפסקת ספירת תקופת ההתיישנות, כך שההליך המשפטי יכול להימשך מעבר לשבע שנים מיום הטיפול או ההליך הרפואי המדובר.
·         אם אדם לא היה יכול לדאוג לענייניו מחמת ליקוי נפשי או שכלי, זמני או קבוע, ולא היה לו אפוטרופוס (במצב בו היה זקוק לאפוטרופוס), ספירת תקופת ההתיישנות תחל רק מהיום בו נודעו לאפוטרופוס העובדות אשר המהוות את עילת התביעה. 

חשוב לפנות לייעוץ של עו"ד רשלנות רפואית בכל חשד לפגיעה עקב רשלנות בכל הליך או טיפול רפואיים. עורך דין רשלנות רפואית יוכל, לדוגמא, לבחון מתי במקרה הספציפי שלכם ניתן היה לקשר בין הנזק שנגרם לכם ובין הרשלנות הרפואית, דבר אשר יכול להיות קריטי לשם הגשת התביעה במידה וחלפו יותר משבע שנים מיום המקרה.רוב עו"ד רשלנות רפואית מציעים פגישת ייעוץ ראשונית ללא תשלום. מומלץ שלא לנקוט כל צעד או מהלך לפני פגישת ייעוץ כזו, בכדי למנוע מצב בו צעד לא נכון מצדכם ישא השלכות מכריעות להגשת תביעת רשלנות רפואית או התנהלות המשפט בהמשך. מהלכים לא נכונים עלולים לפגוע בזכאות לקבל פיצויים.

משרד עו"ד רשלנות רפואית ירון מויאל מתמחה בייצוג נפגעים בתביעות רשלנות רפואית, כגון רשלנות רפואית בהריון או בלידה, רשלנות בניתוח ועוד. לקביעת פגישת ייעוץ חינם, הקליקו: עו"ד רשלנות רפואית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב