דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 מחסומים פנימיים המונעים ממך לאהוב את עצמך ולפנות לאכילת יתר - חלק א' 

מאת    [ 01/01/2014 ]

מילים במאמר: 653   [ נצפה 2700 פעמים ]

מה עומד בדרכך לאהבה עצמית אמיתית? כזאת שתעזור לך להגשים את עצמך ולחיות חיים מאושרים באמת. הנה לפניך 10 מחסומים נפוצים שאם את פונה לאכילת יתר כאסטרטגית התמודדות, רוב הסיכויים שחלקם או כולם קיימים אצלך.

1.      פרפקציוניזם

פרפקציוניזם זו השאיפה למושלמות. כשאת שואפת להיות מושלמת את תמיד בסופו של דבר תרגישי כמו כישלון. לא משנה כמה טוב תעשי משהו, כמה תשיגי, זה אף פעם לא יהיה מספיק וזה אף פעם לא יהיה מושלם. פרפקציוניזם מעוור אותך לערך האמיתי שטבוע בך ומצמצם חיוביות לעומת הדגשה של שליליות.

פרפקציוניזם זו מלכודת של האגו שגורמת לך להיות מופרדת מאהבה, קבלה והערכה. זה יוצר סטנדרטים וציפיות שהם בלתי ניתנים להשגה, לא משנה מה שתעשי.

בבסיס הפרפקציוניזם נמצאת האמונה שמי שאת זה לא מספיק. כשאנחנו רוצים להיות מושלמים ולעשות הכל מושלם אנחנו למעשה מנסים באופן בלתי מודע להתגבר על רגשות של אי התאמה, בושה וחוסר ערך.

אם את כל הזמן מנסה להיות מושלמת את לא תהיי מסוגלת לאהוב ולקבל את עצמך כמי שאת עכשיו ולאהוב את עצמנו זה אומר לאהוב גם את החלקים הלא מושלמים שבנו ואת אלו שהם מוזרים או "בעייתיים". ככל שתאהבי ותקבלי את עצמך בדיוק כפי שאת, כך זה יהיה לך קל יותר לשחרר את מה שאת לא (המשקל העודף למשל) וכך הנפלאות שטבועה בך מלידה תוכל לצאת החוצה ולזרוח.

הכירי באהבה והאור המדהימים שאת ובמתנות הייחודיות שלך, העוצמות הכישרונות והפוטנציאל.

מי שאת זה הרבה יותר ממספיק.

2.      שיפוטיות

כשאת שופטת את עצמך את מגנה ומלקה את עצמך על הטעויות, הכישלונות והפגמים שלך. השיפוט הזה בא מהמבקר הפנימי שקיים בתוכך שמתמקד בכל מה שאת עושה לא בסדר ומגדיל את זה פי מאה.

הבעיה היא שבמקום לעזור לך הוא עושה את ההפך מכיוון שככל שתרגישי רע יותר כלפי עצמך, כך הסיכוי לריפוי ושינוי פוחתים וכך גם היכולת שלך לחוות את הטבע האמיתי האוהב שלך נעלמת.

אהבה, חמלה וסליחה מאפשרים לך לשחרר שיפוטיות ולנוע קדימה

3.      אשמה ורגשות אשם

אשמה זה צורה של ענישה עצמית והתקפה. כשאת מרגישה אשמה את תקועה בתבוסה עצמית. אשמה מזמינה ענישה וקורבנות ואם לא תענישי את עצמך במודע או לא במודע, רוב הסיכויים שתמשכי את העונש בצורה זו או אחרת דרך אנשים או סיטואציות שתצרי או תמשכי אליך. אשמה משאירה אותך תקועה בעבר ומונעת ממך לתקן את הטעויות שלך ולנוע קדימה.

4.      רגשות מודחקים

כשאת מתעלמת, מכחישה או מדחיקה את הרגשות שלך את לא מכבדת את העצמי האוהב שלך. בנוסף, את גם סוגרת את ליבך מלהרגיש רגשות שהם עשירים ובעלי משמעות.

כלומר. כאשר את מתנתקת וחוסמת את הרגשות הכואבים, את חוסמת גם את הרגשות הנעימים יותר והחיוביים של אהבה, אושר ושמחה.

רגשות לא נעלמים ואם לא מעבדים אותך הם מביאים לחוסר איזון. להקשיב לרגשות שלך ולמה שהם אומרים לך לגבי מה שקורה בתוכך – המחשבות, האמונות, הגישות והרצונות שלך – יכול לשרת אותך מאוד.

רגשות גם מהווים איתותים למה שצריך ריפוי ושינוי כדי להגיע למצב של אושר גדול יותר, הצלחה ורווחה.

5.      אמונות מגבילות

אמונות הן אבני היסוד המהותיות של המציאות והתבנית של העולם שלך. הן משפיעות על המחשבות שלך, הרגשות שלך, הגישות שלך וההתנהגות שלך ומעצבות את חייך.

כמה מהמחסומים הגדולים ביותר לאהבה עצמית הן האמונות שאת מחזיקה לגבי עצמך. אמונות אלו בדרך כלל נוצרו בילדות והושפעו מהסביבה שלך, המשפחה והחברה והבעיה היא שהן לא נכונות לגביך כיום ולמרות זאת את עדיין פועלת על פיהן.

הנה כמה דוגמאות לאמונות מגבילות שמונעות מאיתנו לאהוב את עצמנו: אני לא טובה מספיק, אני רעה, אני לא בסדר, אני לא אהובה, אני לא ראויה, אין לי ערך.

ההנחות השגויות הללו משפיעות על הדימוי העצמי שלך והדרך שבה את תופסת ומתייחסת לעצמך, לאחרים ולעולם ובכך משפיעות על היחסים שלך עם עצמך ועם אנשים אחרים ועל המציאות שלך.

 

ובכן, לפניך 5 מחסומים עיקריים לאהבה עצמית: פרפקציוניזם, שיפוטיות, אשמה ורגשות אשם, רגשות מודחים ואמונות מגבילות. רוצה לקרוא על 5 מחסומים נוספים לאהבה עצמית? חפשי את חלק ב' של המאמר: "10 מחסומים המונעים ממך לאהוב את עצמך ולפנות לאכילת יתר - חלק ב'".

אורנה צפריר - מדריכה נשים לשחרור מאכילת יתר רגשית ומנגנוני התמודדות אחרים, בתהליך מעצים ומשחרר של התפתחות אישית בקורסים ומוצרים אינטרנטיים. לקבלת מדריך חינמי, היכנסי לאתר: http://ornazafrir.weebly.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב