דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליסינג לעסק שלך - ואיך זה עוזר לך להיות מוגן 

מאת    [ 01/01/2014 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 3454 פעמים ]

המונח הפשוט ביותר המאפשר לתאר במילים מה זה ליסינג הינו "החכרת רכב", לתקופה ידועה מראש. כלומר אפשר להסתכל על הנושא כמו תקופת עבודה שבה עובד מקבל רכב לזמן מוגבל. התקופות לרוב נקבעות בזמן החתימה מול חברת הליסינג (חודש, שנה, שנתיים וכו...).

   כיום ישנם שני סוגי ליסינג בולטים בשוק, המימוני והתפעולי. ליסינג תפעולי נחשב כליסינג לתקופת זמן ארוכה: לרוב בין 3 ל-5 שנים מיום החתימה, במשך זמן זה נהנה המשתמש ברכב מטיפולים שוטפים הנעשים ע"י חברת הליסינג, ועוד טיפולים שונים הרשומים בחוזה. בתמורה חברת הליסינג מקבלת מהמשכיר/החברה תשלום חודשי קבוע (נמוך יחסית) המתפרס לאורך זמן. בנוסף לכל זה יש באפשרות המשכיר מחברות הליסינג לבצע את ביטוח החובה דרכם כלומר במצבי תביעות ישנו גב מחברת הליסינג בכל מה שקשור בייצוג ועזרה משפטית,בנוסף שירות זה כולל שירותי טסט, גרירה, ועוד לפי דרישות הלקוח.

   קיימות כמספר אופציות  בליסינג המימוני – הראשונה הינה רכישת הרכב בתום תקופת ההחכרה במקום החזרתו לחברת הליסינג. אופציה נוספת ומקובלת אף יותר הינה החלפת הרכב לרכב חדש יותר מחברת הליסינג בתום התקופה הקבועה בחוזה, או לאחר מספר קבוע של ק"מ. כיום הולכת וגוברת המודעות לנושא הליסינג במדינה. בנוסף חברות הליסינג השונות מציאות את שירותיהן גם לעצמאיים ואנשים פרטיים. תקופת הזמן הארוכה ביותר לעסקת ליסינג בודדת היא עד כ- 5 שנים שלאחריהן יש צורך להחזיר את הרכב לחברת הליסינג או להמשיך את ההתקשרות ע"י שדרוג לרכב חדש יותר.

   בליסינג מימוני, זמני העסקאות הינם קצת שונים, לרוב חברות הליסינג מאפשרות להחזיר את הרכב עד לת'ק של 4 שנים, שלאחריהם משכיר הרכב יכול לבצע מהלך של רכישת הרכב, לרוב מחשבים את שווי של כלי הרכב כדלקמן: שווי שוק הרכב בתקופת המכירה והפקדון שאותו המשכיר שילם בתחילת החוזה. אם השוכר רוצה להמשיך את ההתקשרות עם חברת הליסינג בתום התקופה ולשדרג את עצמו לרכב חדיש יותר, עליו להוסיף סכום משתנה של כסף לפי החזו החדש עם חברת הליסינג. בנוסף אם מסיבה כלשהיא החוכר אינו רוצה להמשיך את העסקה, הוא יכול לצאת באמצע התקופה, אך זה כרוך בקנס לחברה הספציפית שאצלה ביצע את עסקת הליסינג.

   חשוב להבין כי בניגוד לליסינג תפעולי, בסוג כזה של עסקה המשכיר לא מקבל כלשהם שירותים מחברת הליסינג, ועליו לבטח את הרכב בכוחות עצמו, ויש לדעת שבמצב של תאונה, כספי הפיצויים ילכו אל חברת הליסינג ולא אל המשכיר, וזאת בגלל שהרכב רשום על שמם.

   עסקאות הליסינג מקובלות כיום בעיקר בשוק העסקי, ההוצאה על כלי הרכב בשביל חברות גדולות היא קטנה יחסית לעומת חברות השכרת רכבים שונות, בנוסף פריסת התשלומים על העסקאות נוחים ביותר וזה נחשב כהוצאה שהיא מוכרת במס. אפשר לראות כיום עליה מתמדת בחברות הקיימות בשוק אשר משתמשות בשירותיהם השונים של חברות הליסינג.

מונה לב יזם וכותב כל הזכויות שמורות (C)  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב