דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אופנים חשמליות - מה צופן השוק בשנת 2014 - סיכונים וסיכויים 

מאת    [ 29/12/2013 ]

מילים במאמר: 997   [ נצפה 2725 פעמים ]


 

שנת 2013 הייתה שנה מוצלחת מאד לשוק האופנים החשמליות.

השוק הכפיל את עצמו ביחס לשנה הקודמת, ועדיין אין מספרים סופיים אבל נדמה שגרף המכירות בשנת 2014 יתייצב על קצת יותר מ 10,000 כלים בכל הארץ.

מספר מדהים כחושבים על כך שרק לפני 3 שנים סך כל המכירות בארץ עמדו על משהו כמו 2,500 עד 3,500 זוגות של אופנים חשמליות לשנה לכל היותר.

האופנים החשמליות אכן צברו פופולריות, ולא סתם

הם נותנים פתרון תחבורתי שקשה מאד להתחרות בו

למי שנוסע מרחקים עירונים קצרים (עד 35 ק"מ נניח), אופנים חשמליות נותנים כלי תחבורה דו גלגלי במחיר של עלות הביטוח השנתי של קטנוע כמעט או של אחזקה שנתית של קטנוע.

עלות החשמל שלהם לחודש היא מגוכחת – 10-15 ש"ח לחודש למשתמשים הכבדים.

אין טיפולים שוטפיים

אין ביטוח.

אין תלות בתחבורה ציבורית.

אין בעיות של פקקים או של חנייה.

אופנים חשמליות יכולות לחסוך לאנשים את הצורך להסיע את הילד לחוגים או לחברים (וחוץ מזה  בהרבה מקרים לכל החברים שלו יש כבר אופנים חשמליות....)

כמובן שאופנים חשמליות לא מתאימות לכל אחד אבל הן בהחלט נותנות הרבה למי שכן, והפופולריות העצומה שלהן מראה את זה.

אנחנו נמצאים היום ממש בימים האחרונים של דצמבר, וסוף שנת המס מעלה נקודות מאד מעניינות, משום שזו התקופה שבה אנחנו מקבלים טלפונים מכל היבואנים שרוצים להציע לנו לבצע עסקה כדי "לסגור את השנה" בהנחה יפה ברכישה של כמות גדולה של אופנים חשמליות – שיהיו מלאי לשנה הבאה.

אנחנו כמובן לא עובדים עם כל אחד – המדיניות שלנו, שבאה מניסיון של כבר 4 שנים בשוק האופנים החשמליות – מאז יש שוק היא לעבור רק עם יבואנים שאנחנו מוכנים להכניס למעגל הפרטי שלנו – זוהי נבחרת של יבואנים של אופנים חשמליות שהוכיחו את עצמם הן ברמת איכות ואמינות המוצר והן ברמת איכות ואמינות היבואן – שירות ואמינות ויחס ללקוח, והגינות. 

למשל לתקן נזק שהלקוח עשה לזוג האופנים החשמליות שלו– שאין עליו אחריות (אין אחריות של שברים ונזקים) – במחירים הוגנים ובשירות הוגן וראוי זה יבואן ראוי, וכבר מחקנו כמה יבואנים ממעגל היבואנים הפרטי שלנו בגלל זה.

בכל מקרה – המגמה בסוף שנת 2013 מלמדת על שנת 2014.

הכסף שלך, בגדול, יוכל לקנות יותר.

זאת אומרת אחרי 4 שנים יש להניח שרמת המחירים בשוק התייצבה והיא כבר לא תשתנה.

אופניים חשמליות בסיסיות טובות יעלו בסביבות 4,000 – 4,500 ש"ח, מתחת לזה יהיו כלים לא טובים ולא ראויים שלא ממש כדאי לצרכנים לרכוש.

זוג אופנים איכותיות יעלו בסביבו 5,000 ש"ח

ואופנים חשמליות באיכות גבוהה מאד יעלו כמו היום מ 5,300 ש"ח עד 6,500 ש"ח

 מה שהולך להשתנות זה ברוב רמות המחירים שאנחנו מדברים עליהם – בחלק גדול מהמוצרים ותצורות האופניים הצרכן יקבל יותר תמורת הכסף שלו.

זאת אומרת היום, בסוף שנת 2013 ותחילת שנת 2014, ברמת האופניים החשמליים שעולים 6,500 ש"ח איכות האופניים- במיוחד מבחינת עוצמות המנועים היא הרבה הרבה יותר גבוהה ממש שהיה בשנים הקודמות. למעשה ב 6,500 ש"ח נכון לסוף שנת 2013 אפשר לרכוש אופנים חשמליות עם מנועים שיש להם פי 2 כוח מהאופניים החשמליות הרגילות  הטובות! (עד היום במחירים כאלו העוצמותל היו כ 30% יותר).

זה אומר שאנשים שגרים בירושלים, חיפה, אריאל, כרמיאל וכיוב', למעשה יקבלו יותר תמורת הכסף שלהם ויהנו יותר מזוג האופנים שלהם.

זה לא רלוונטי כמובן לכל הרמות והתצורות.

למשל בתצורות של 12" לא צפוי להיות שינוי משמעותי. גם לא ב "16, ולא ב 26" פרט לאופניים המאד מחוזקות שדיברנו עליהם לעיל.

מנגד – בתצורה הנמכרת ביותר – אופנים חשמליות מתקפלות בגודל גלגל "20 כבר בסוף השנה הזו נכנסו עוד 3 יבואנים רציניים למעגל היבואנים.

בניגוד לרוב היבואנים שנכנסים לשוק הזה ויוצאים ממנו אחרי שייבאו קונטיינר אחד, אכלו אותה בגלל תקלות בסוללות או במכללים אחרים שדרשו תיקונים אין סופיים וכיוב', הפעם מדובר באנשים רציניים, עם ניסיון בייבוא של אופניים רגילים, וגם במכירה של אופנים חשמליות בארץ, אותם הם קנו מיבואנים אחרים.

כלומר, בגדול מדובר באנשים שיודעים עם מה לעבוד ומה לייבא.

לא שזה מבטיח משהו. למשל יש יבואן אחד בארץ, דווקא יבואן טוב וותיק מאד של אופנים רגילים, שנכנס לשוק האופנים החשמליות לפני שנתיים והתחיל לייבא אופניים חשמליות די איכותיות, אבל סבל מתקלות חוזרות ונשנות של קצרים בפנס הקדמי ששיתקו את כל האופניים.

כמו שאמרנו – כדי לדעת אם לעבוד עם יבואן מסוים כן או לא, אנחנו צריכים שיוכיח את עצמו קודם כל לאורך זמן – גם ברמת האופניים החשמליות עצמן וגם ברמת השירות והאמינות. כך שגם אם אנחנו מכירים את הגופים הרלוונטים ורובם גופים טובים וראויים, הרי שעדיין האופנים החשמליות שלכם לא הוכיחו את עצמם בשטח.

כך או אחרת השוק, בסימן של צמיחה גם מבחינת הביקושים וגם מבחינת היצע.

הנושא של תצוגה דיגיטלית שכוללת לא רק את מצב הסוללות אלא גם מד מהירות ומרחק יהפוך להיות יותר ויותר פופולרי.

בנוסף השנה חברת מנועי 8fun למעשה השתלטה על השוק – וכמעט 60% מהדגמים של האופנים החשמליות שמיובאים לישראל מצויידים במנוע כזה! מדהים. זה הפך להיות הסטנדרט של הטוב, אם כי יש גם אופנים חשמליות עם מנועים אחרים שהם טובים.

כמובן שכל האופנים החשמליות מצוידות במעבירי הילוכים של שימנו שגם כן הפך לסנדרט אם כי צריך לשים לב שחלק מהאופנים החשמליות מצויידות במעבירים איכותיים יותר, בהם ההילוך עובר ב"קליק" אחד לכל כיוון, ובחלק המעבירים איכותיים פחות – ההילוכים עוברים בסיבוב כמו ב"ווספה". מעניין לומר שהמתחרה העיקרי של שימנו באופניים מקצועיים – SRAM, כמעט ולא קיים באופנים חשמליות.

גם בולם הזעזועים הקדמי של ZOOM  הפך להיות סוג של סטנדרט באופנים החשמליות האיכותיות, אולם כמו במקרה של מעבירי הילוכים שימנו (shimano) גם כאן יש מגוון סוגים של בולמים, וגם כאן יש בולמי זעזועים אחרים שגם הם טובים.

סיכום

בסופו של דבר מבחינת הצרכן שנת 2014 תהיה שנה טובה יותר מבחינת היצע הכלים והתמורה לכסף. זה הסיכוי.

הסיכון הוא שטרם נצבר ניסיון עם יבואנים חדשים ועם איכות הכלים שלהם כך שגם היום יצטרכו הצרכנים בסופו של דבר לקבל החלטה לגבי איזה זוג של אופנים חשמליות לקנות, אחרי התייעצות עם אנשי מקצוע וותיקים ומנוסים שעקבו ועוקבים אחרי השוק במשך שנים.

 

 

בית האופניים והממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתפועלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום האופנים החשמליות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים (כגון טרקטורונים לילדים, אופנועים לילדים, גי'פים ממונעים לילדים ועוד), אופני נשים, אופניים חשמליות, אופניים מתקפלות, תלת אופן ועוד.  כתובת האתר: http://www.bikeshome.co.il/items~7.htm ניתן ליצור קשר בטלפון 052-3489218




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב