דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך לבחירת גוזם עצים - חלק ב' 

מאת    [ 27/12/2013 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 1390 פעמים ]

מדריך לבחירת גוזם עצים - חלק ב'

תרבויות רבות רואות בשתילת עץ כחלק חשוב מהמסורת ויש האומרים שכל אדם בשביל להשאיר חותם לאחר מותו, צריך להוליד ילד ולשתול עץ אחד לפחות.

ביהדות נחשפנו בפעם ראשונה לעצים ע"י סיפורם של אדם וחוה תוך שהם אכלו את פירותיו של עץ הדעת. כולנו מכירים את הסיפור ואת החשיבות של העץ בחיי אדם וחיה באותם הזמנים. העצים סיפקו להם מזון ופינות צל רבות. בזמננו העצים נהיו מבויתים יותר, והם לרוב נשתלים יותר בגלל יופיים ופחות בגלל פירותיהם.

לאחר שראינו איך לבחור את איש המקצוע הנכון, כעת חשוב להבין למה בכלל צריך איש מקצוע. ראשית, מדובר במקצוע מורכב שנלמד בשלבים רבים ואחד מן השלבים המתקדמים ביותר של לימודי הגינון, הוא גיזום עצים.

פעולות הגיזום, פעמים רבות מתרחשת בגבהים ולכן רק איש מקצוע יוכל לעשות את זה בצורה הבטוחה ביותר ללקוח, לביתו וכמובן לעצמו. אותו איש המקצוע יהיה חייב לדעת בצורה מדויקת מהי הדרך הנכונה והבטוחה ביותר לגזומת העצים.

 

גיזום עצים שקרובים לחוטי חשמל

עצים שנשתלים תחת חוטי חשמל, הוא דבר שקורה לא רק בישראל אלא גם במדינות אחרות. נוצר מצב שהעצים מהווים מן מכשול לחוטים אשר מזרימים את החשמל לביתנו. הבעיות מתגלות לרוב בחורפים, ולמרות שהחורפים בישראל הם לא מבין הקשים ביותר, מדי שנה נקרעים או נפגמים הרבה חוטי חשמל ע"י נפילת עצים שלא נשתלו טוב, או ע"י עצים שלא נגזמו נכון לקראת החורף.

 יש שיטות רבות ומגוונות בהן אפשר לגזום את העצים ולהתאים אותם למעברם של חוטי החשמל. גוזם עצים מומחה, ידע לגזום את העץ בצורה שתגרום לו את הנזק הכי פחות ומבלי הצורך להנמיך את העץ כולו. אמנם חברת החשמל דואגת להעביר את החוטים במרחק סביר מהעצים, אך עם הזמן העצים גדלים לגובה, ומתחילים לגעת בחוטים או לחלופין נופלים עליהם בגלל הרוחות והגשמים. לכן חשוב מאוד להזמין בזמן את גוזם העצים על מנת שהוא יכין את העצים לקראת החורף או לחלופין שיגזום את הענפים שנפגעו במהלכו.

 

סיבות אחרות לגזומת העצים:

  1.  אסתטיקה ושמירה על צורה - לשמור על צורתם הבריאה של העצים, מקנה להם חסינות וכמובן נותנת להם מראה אסתטי ויפה. לפעמים חלק מהענפים שנפגעו, מתייבשים ולכן הם יכולים להוות סכנה רבה לעוברים ושבים. הורדת הענפים הפגועים מהווה כחלק חשוב של הכנת העצים לחורף או לחלופין פינוייהם של נזקי החורף עצמם.
  2. כניסת אויר ואור השמש – למרות ששתלנו את העצים כדי ליצור פינות מוצלות בקיץ, לפעמים העצים גדלים בצורה פרועה מדיי, ולכן הם יכולים להקשות על מעבר האוויר ואור השמש לאנשים המתגוררים בסמוך להם. במצב כזה, דילול הנוף יהיה פתרון מעולה אשר יאפשר לאויר ולאור לעבור בצורה טובה יותר. נכון, אומנם הגיזום יקטין את הענפים והפירות שעל העץ, אך הוא יעלה את האיכות של הענפים עם הפירות שנותרו. דילול נכון יוריד את הענפים החלשים והמתים, במקומם יצמחו ענפים צעירים וחזקים אשר לאט-לאט יחליפו את הישנים.

 http://www.meir-gizum.com/about-us/ שירותי גיזום

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב