דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סגל לא מסונן 2009 הדור שלא ידע את פלדשטיין. 

מאת    [ 23/12/2013 ]

מילים במאמר: 759   [ נצפה 400600 פעמים ]

בשולי הטרה וינו.

סגל לא מסונן 2009 הדור שלא ידע את פלדשטיין.

אכן זה יין שזכה בזהב אבל הוא שונה לחלוטין מהזהב המקורי

 

אז נהיה קצת יותר חם והסערה עזבה את ירושלים ואפשר להתעמק בתוצאות התחרות של שנת 2013 . הפעם החלטתי להתעמק ולנתח את מדליית הזהב שקיבל יקב סגל על היין הלא מסונן מבציר 2009.

סגל לא מסונן 08 נעשה על ידי היינן אבי פלדשטיין שעזב את סגל מאז. את 09 עשו ביקב ברקן סגל תחת עינו הפקוחה של היינן אד זלצברג. ההבדלים, ההחלטות וכל מה שנעשה בדרך.

 

ניסיתי בשבוע האחרון לקבל מהיקב קצת תשובות ליין בלא מסונן 09 של סגל  . לא היקב ולא משרד יחסי הציבור של רני רהב חזרו אלי עם תשובות והייתה התעלמות מוחלטת מהשאלות שלי מה שבעצם עניין וסיקרן אותי יותר. המידע וההצלבות נעשו מעיון של דפי הייננים שהיקב פרסם בשנים האחרונות ומהמאמרים של אבי פלדשטין האמת היה מרתק לגלות את המידע הזה.

 

יקב סגל ויקב ברקן נמצאים באותה אכסניה. היינן הראשי הוא אד זלצברג והייננים הנוספים הם עירית בוקסר שנק ושחקן הרכש החדש מויתקין בנימינה אסף פז. סגל לא מסונן 09 הוא של היינן אד  זלצברג סגל 08 היה האחרון של היינן אבי פלדשטיין. בציר 09 היה בציר מאוד מתעתע, מזג האוויר לא נתן מנוחה לכורמים, החורף היה חם, בסתיו הגיעו כמה קרות, הסוכר הגיע לענבים באיחור ומבחינת הבשלת הענבים הייתה בעיה, בציר 09 היה בציר של הימור  בשל זאת. העדפת סוכר או העדפת החומוצת המתבקשות.

יינות 09 שיצאו כבר לשווקים אכן שונים ורואים יפה מאוד איזה יינן בצר מוקדם ולמי היה האומץ להמתין בסבלנות.

בשנה כזו מתעתעת לא אמור יקב לקחת סיכון ולעשות את יין הדגל שמלווה אותו שנים רבות. אני לא בטוח שפלדשטיין היה ממליץ לעשות לא מסונן 09 אם הוא היה עושה את היין הזה. אד זלצברג החליט שכן. החלטה ללא ספק מעניינת . בייחוד שהוא החליט לא לייצר את הסופרייר בשנת 2009 כנראה מהסיבה הזו . אז למה כן לייצר לא מסונן ?

על פניו לא מסונן 09 זכה במדליית זהב בטרה וינו 2013 אז בעצם על מה אני מקשקש. ננתח יחד ונראה.

 

ראשית:

כשטועמים את 08 לצד ה 09 יש  הבדלים של שמים וארץ בין היינות.

שנית:

הסגל הלא מסונן 09 ביצע תפנית של 180 מעלות בטעם.

סגל לא מסונן לדורותיו מאופיין כיין אייקוני ששומר על קו מסויים, פרי שלא מאופיין בהבשלת יתר, עוצמות של  פרי טרי, איזון בין העץ  לפרי, המון תבלינים בפה , עם מתן העדפה ברור לטעם הפרי ולא לעץ, והירקרקות ביין גם כן מתפרצת ומנגישה את היין לאוכל. הענבים לסגלים הלא מסוננים עד 09 היה מורכב מבסיס קבוע של קברנה דישון, מתובל במרלו דובב וקצת קברנה דובב , והחוכמה בשנים עברו הייתה השימוש דווקא במרלו דובב שמאופיין כבעל מבנה מוצק ביותר. ולא כעוד מרלו מרכך. בטעימה של 09 לא יכולתי שלא לחוש את ההבדלים המהותיים שדיברתי עליהם קודם, הקברנה סובניון מכרם דישון כנראה לא היה במיטבו בלשון המעטה ולכן אד זלצברג לא הכין ממנו ב 09 את יין הדגל של ברקן סופירייר שבעצם מתבסס על הקברנה דישון. המרלו בלא מסונן  09 מאוד מודגש ועוטף את היין בפירותיות ייתר. ( ההנחה שאומרת כי תוספת גדולה יותר של מרלו בבלנדים מצביעה על שנה לא טובה כנראה מוכיחה את עצמה ב 09 . משהו השתבש בקברנה סובניון שהוכנס לסגל 09) הוא יותר מזכיר ברמתו את יינות אסמבלאז? - שאכן ראויים למחירם. הסגל מתומחר אחרת כידוע.

אם מציצים בדפי היינן של יין אלטיטיוד 720 רואים שהקברנה הסובניון נלקח מכרם דובב וכעובדה היין זכה בדאבל גולד. חבל שהדבר לא זוהה בבציר ולא התקבלה החלטה להפריש ענבי דובב ללא מסונן.

אז לשאלה למה כן עשו את סגל לא מסונן 09 : מאחר ולא קיבלתי תשובה מהיקב אני יכול רק לשער שכוחות השוק פעלו כאן והצד המסחרי גבר על שיקול הדעת המקצועי. יינות סגל לא מסוננים נחטפים בארצות הברית כבר שנים רבות אולם סגל 08 היה בעייתי לשוק זה עקב שנת השמיטה ולכן היה הכרח להוציא מוצר לשוק הצמא.

 

 

לסיכום: אם הקו של סגל ימשך אנו כנראה לא נטעם יותר את הסגל המסורתי שהורגלנו איליו בשנים האחרונות, כרם דובב בשנים האחרונות מנפק יופי של חומר גלם אף על פי שבביקור באזור הכרם נראה לא טוב ודי מוזנח. יינן הוא כמו שף בסופו של דבר. הוא מרכיב ורוקח ומתבל ובסוף נותן את הנגיעה המיוחדת שלו ביין וכשהוא עוזב מגיע שף אחר והכל מתחיל מההתחלה ותמיד אבל תמיד שונה לחלוטין. מי שמנסה לחקות בדרך כלל מפשל בגדול. לי נעים לזכור את הסגלים עד 08 לטוב ולרע . הדור הבא זה כבר סיפור אחר. אכן זה יין שזכה בזהב אבל הוא שונה לחלוטין מהזהב המקורי.

 

.

 

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב