דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוקר פרטי בפתח תקוה 

מאת    [ 18/12/2013 ]

מילים במאמר: 870   [ נצפה 4011 פעמים ]

בחירה בגורם המקצועי והמוסמך

אחד הדגשים החשובים והראשוניים ביותר לבחירת חוקר פרטי בפתח תקווה, הוא נושא ההסמכה והניסיון. וודאו שאתם בוחרים במשרד חקירות מורשה ובעל תעודה לניהול משרד חקירות. חאפרים יש בכל מקום ופתח תקווה היא לא יוצאת דופן, לכן גם בעיר יהיו אלו שיציעו לכם חקירה ברבע מחיר אך יהיו נטולי הכשרה מתאימה. מעבר לכך שבחירה בחאפר עשויה לעלות לכם כפול בהמשך, הרי שיכולות להיות לכך השלכות משפטיות וחוקיות עמן לא תהיו מעוניינים להתמודד.

אל תמהרו לבחור חוקר פרטי רק על סמך קרבה פיזית למקום מגוריכם. למעשה, לעתים אפילו כדאי להרחיק קצת ולבחור חוקר פרטי במקום מרוחק מכם, כדי לשמור על דיסקרטיות. כך או כך, בחרו בחוקר פרטי רק על סמך מקצועיות והיכרות עם השטח ולא על סמך פרמטרים של איכות (החוקר הפרטי ממילא נמצא רוב הזמן בשטח ולכן למיקומו של המשרד שלו אין משמעות).

באם אתם צריכים חקירה בתחום ספציפי, כמו למשל בתחום הבניה או בתחום הרשלנות הרפואית- וודאו שהחוקר הפרטי אכן מיומן לספק שירות בתחום הזה והתנסה בו בעבר. כל חקירה שונה באופייה ולכן חוקר פרטי המתמחה בחקירות גירושין ובגידות, לאו דווקא יבין את המורכבות הכרוכה בחקירת רשלנות רפואית.

פתח תקווה נחשבת לאחת הערים המתפתחות ביותר במרכז וחלק אף מגדירים אותה בתור התחליף לתל אביב בזכות האלטרנטיבה הממשית שהיא מספקת לצעירים אשר מחפשים לנדוד מתוך תל אביב החוצה. עובדות אלו הגבירו באופן משמעותי את קצב הבנייה בעיר בשנים האחרונות, את קצב התפתחות העסקים בעיר ואיתם גם את הביקוש בחוקרים פרטיים.

מלבד הבנייה הצפופה, פתח תקווה היא עיר מרובת שכונות, שטחים המיועדים למטרות שונות (כמו למשל מתחם בילויים, מתחם מגורים, בית חולים, מתחם תעשייה והייטק, קניון גדול) ואוכלוסייה מסוגים שונים, המורכבת מותיקי העיר וצעירים הנוהרים לתוכה אט אט. לכן, חוקר פרטי המתנהל בתוך העיר, צריך לשלוט בה על בוריה ולהכיר את כל הרבדים ואת כל האוכלוסיות השונות, במטרה להפיק את המיטב מעבודתו.

עיר צעירה, חיי לילה מפותחים

להבדיל משכנותיה גבעתיים ורמת גן המנומנמות, פתח תקווה הפכה בשנים האחרונות למוקד בילויים שיש להכיר בו, לא שונה משמעותית מתל אביב. כתוצאה מכך, תושבי הערים השונות לעתים מעדיפים את פתח תקווה על פני תל אביב כיעד הבילוי המועדף עליהם ואפילו ניתן לחזות בתופעה של תל אביבים אשר יוצאים לבלות בפתח תקווה על תקן בילוי ביעד מרענן ואפילו "אקזוטי". חיי הלילה התוססים אותם פוקדת האוכלוסייה המקומית ואורחים מבחוץ, גרמה לאנשים רבים לרקום שותפויות עסקיות, במטרה להמשיך ולעורר את העיר. לכל תרבות הבילוי הזו יש גם צד פחות נעים, צד שהופך קרקע פורייה לפשיעה, לצריכת אלכוהול מוגברת וסמים.

מכירים היטב את השטח

פתח תקווה נטועה עמוק בתוך גוש דן ולכן היא קרובה גיאוגרפית ולעתים גם מבחינת התנהלות החקירה, לערים הסובבות כמו למשל רמת גן, גבעתיים ותל אביב. לכן, חוקר פרטי נדרש להתנהל היטב באזור העיר עצמה כמובן, אך גם להפגין בקיאות בכל הקשור להתנהלות בערים הסובבות, למקרה שרדיוס החקירה יגדל- כפי שקורה לא פעם. לכן, היכולת של החוקר לבצע חקירות מודיעין והניסיון שלו לבצע חקירות, צריכות להתפרש מעבר לפתח תקווה עצמה, כי אם גם לערים מסביב. בנוסף, מאחר שפתח תקווה משמשת מוקד בילוי עבור צעירים המגיעים מהערים מסביב, על החוקר הפרטי להפגין ידע גם באוכלוסיות מסביב, שהן שונות במקצת מהאוכלוסיה המקומית בפתח תקווה.

קשרים, קשרים, קשרים

מלבד העסקים הפורחים בעיר, גם הבניה בפתח תקווה תוססת וזאת כתוצאה מהזוגות הצעירים הבוחרים להשתקע בפתח תקווה, אשר מאפשרת להם להיות קרובה למרכז העניינים מבלי שיצטרכו לשאת את העלויות הגבוהות של תל אביב. למרבה הצער, סטטיסטיקת הגירושין לא פסחה על אותם זוגות צעירים ומלאי תקווה, ולכן לא פעם החוקר הפרטי מתבקש לגלות בגידות ואי נאמנות במסגרת התא המשפחתי. לכן שני תחומים בולטים בהם נדרש החוקר הפרטי לספק מענה הוא בתחום החקירות הכלכליות, למשל לצורך בדיקת רקע אודות שותף לפני כניסה לעסק חדש או לסטארט אפ, בדיקות לחשד של מעילה של אחד השותפים, חקירה במקרה של הונאה בעסקת רכישת  בית וכן בתחום הגירושין: איסוף ראיות אודות מצבו הכלכלי של אחד מבני הזוג, איסוף הוכחות וביצוע מעקב מיוחד במקרה של חשד לבגידה וכד'.

מאחר שהאוכלוסייה החדשה בפתח תקווה צעירה, לא פעם אלו דווקא ההורים המודאגים שמזמנים חוקר פרטי, כדי לוודא שבנם לא עוסק במעשים לא חוקיים במסגרת חיי הלילה הפעילים בעיר. בית החולים הפעיל בעיר, עשוי לשמש קרקע לחקירות רפואיות על בסיס רשלנות רפואית לדוגמא.

לכן, על החוקר הפרטי לתחזק יחסי גומלין עם גורמים שונים בעיר, אשר יוכלו לסייע לו בשעת הצורך להוציא לפועל חקירות בתחומים שונים, בדגש על חקירות כלכליות וחקירות בתחום הבנייה, אך גם חקירות בתחום הנישואין ותחומים נוספים. יהיה מאוד אפקטיבי אם החוקר הפרטי יכיר גורמים בעירייה הקשורים במחלקת הבינוי וההנדסה, קבלני בניין פעילים ואת העסקים הבולטים בעיר. הכרת הנוף המקומי בדגש על האנשים השונים שמרכיבים אותו, תסייע ותזרז באופן משמעותי את עבודתו של החוקר.

דיסקרטיות היא ערך עליון

פתח תקווה היא אמנם עיר מפותחת ומיושבת, אך השמועות בה נודדות מהר ובעלי עסקים רבים- בדגש על תחום הבנייה, מכירים היטב איש את רעהו. לכן, על החוקר הפרטי לשמור על איזון בריא בין השליטה בשטח וההיכרות עם הגורמים המתאימים, לבין דיסקרטיות ושמירה על חשאיות פרטי החקירה. חוקר פרטי אשר ניצל את קשריו לטובתו, אך גרם לכך שאותם מקורות "טפטפו" פרטים אודות חקירתו ברחבי העיר, כאילו לא עשה דבר.

חקירות כלכליות הקשורות בעסקים או בבניה יכולות להיות רגישות באותה מידה כמו חקירות על רקע בגידות וגירושין- ויש משקל כבד העומד על הכף. לכן, על החוקר לנהוג בנושא באופן דיסקרטי ולנצל את קשריו אך ורק מאחורי הקלעים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב