דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התאהבות לסבית בגורמי סמכות 

מאת    [ 16/12/2013 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 5222 פעמים ]

בשיחות עם הרבה לסביות עולה כי ההתאהבות הראשונה שלהן באישה הייתה בגורם סמכותי. כמעט כל לסבית שתפגשו, שגילתה את זהותה המינית בגיל צעיר יחסית תוכל לספר לכם שהפעם הראשונה שהיא הרגישה משיכה לאישה הייתה כלפי המורה שלה. בשלבים מאוחרים יותר, ניתן לשמוע על הרבה התאהבויות במרצה באוניברסיטה, בבוסית במקום העבודה, בפסיכולוגית ועוד.
התאהבות בגורמי סמכות היא תופעה ידועה במחקר הפסיכולוגי באופן כללי. כאשר חוקרים שונים ניסו לבחון מה המוטיבציה להתאהבות בגורמים סמכותיים, הם הגיעו לכמה סיבות מרכזיות.
יש אנשים שמתאהבים בגורם סמכותי מתוך חיפוש אחר קשר עם דמות חזקה מתוך רצון לתחושת הגנה וביטחון, יש כאלה שיש להם בעיה להתמודד עם יחסים לא שיוויוניים והם מנסים להפר את האיזון באמצעות קשר רומנטי,ויש אנשים שרוצים להפוך לגורם החזק בקשר עם גורם הסמכות ומנסים להשיג זאת על ידי כך שיגרמו לו להתאהב בהם.
חשוב לדעת, שבהתאהבות בגורם סמכותי לרוב אין באמת חשיבות לדמות עצמה, אלא יותר לרעיון, לפנטזיה שגורמת להתרגשות ומספקת שעות רבות של דמיון. ברור גם כי אחד הגורמים להתאהבות מסוג זה היא ההתרגשות שאנשים רבים מוצאים במשהו "אסור", מחוץ למסגרת, כך עצם הפנטזיה מספקת ברוב המקרים ולא תמיד מעבירים את ההתאהבות לפסים מעשיים.

גבולות מטושטשים בהתאהבות בגורמי סמכות

אצל כל האנשים המוטיבציות להתאהבות כזאת הן דומות, אך נדמה שאצל לסביות זה פשוט קורה יותר. כאשר  מחפשים את הסיבה, נדמה כי יכול להיות שמעבר לגורמים שכבר הוזכרו, התאהבות לסבית, בעיקר בשלבים הראשונים של גיבוש הזהות, מוצאת את גורמי הסמכות אובייקטים נוחים ולגיטימיים יותר. הכוונה היא לכך שאולי יש משהו מפחיד בלהודות בהתאהבות במישהי קרובה, צעירה, אולי חברה קרובה, אז אין ספק לגבי היותה של אותה נערה לסבית. כאשר היא מתאהבת במורה, יש יותר מקום לטשטוש ולעמימות לגבי פשר ההתאהבות. נוח יותר להתאהב בגורם מוכר אך מרוחק יותר, פחות נגיש. לסביות צעירות רבות מתאהבות בגורם סמכות עוד לפני שהתוודו בפני עצמן שהן לסביות, ובעצם דרך ההתאהבות הזאת הן מגלות את המשיכה לנשים.
חשוב לדעת, שבהתאהבות בגורם סמכותי לרוב אין באמת חשיבות לדמות עצמה, אלא יותר לרעיון, לפנטזיה שגורמת להתרגשות ומספקת שעות רבות של דמיון. ברור גם כי אחד הגורמים להתאהבות מסוג זה היא ההתרגשות שאנשים רבים מוצאים במשהו "אסור", מחוץ למסגרת, כך עצם הפנטזיה מספקת ברוב המקרים ולא תמיד מעבירים את ההתאהבות לפסים מעשיים.
מעניין לראות שגם בשלבים מאוחרים יותר, כאשר הזהות המינית כבר מגובשת, עדיין ניתן לראות התאהבויות לסביות בגורמי סמכות. אמנם במינון נמוך יותר, אך התופעה עדין קיימת. כנראה שיש משהו בדינמיקה שנוצרת בסיטואציות מסוימות עם גורמי סמכות שגורם ללסביות להתבלבל לפעמים ולא תמיד להצליח להפריד בין הערכה או עניין לבין התאהבות רומנטית.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב