דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תהליך היצירה ככלי לשחרור רגשי 

מאת    [ 15/12/2013 ]

מילים במאמר: 349   [ נצפה 3266 פעמים ]

שתי לידות לו לאדם, אחת שלא מדעתו ואחת מדעתו... " הרב אלימלך בר שאול

היצירה עבורי תמיד היוותה מקום מפלט. יכלתי לבטא את עצמי באופן חופשי. ללא ביקורת וללא חוות דעת. ברבות השנים וחשיפת היצירות שלי, הקשר הישיר והתמים שלי למקור היצירה נחסם. הרצון להצליח כאומנית, אמא, רעיה ו... עוד ועוד, גרם לי לפנות לדרך הריצוי. איבדתי את הנאמנות לעצמי. 

תהליך ההתפתחות הרוחנית שלי סייע בידי לחזור למקור היצירה ולמדתי ללדת את עצמי מחדש. השילוב בין הרוח והחומר דרך היצירה מתבטא בכל תחומי חיי כי החוקים הרוחניים נכונים לכל אדם ולכל תחום כי כל אדם וכל דבר שווה באותה מידה. בדיוק כמו נקודה במרכז העיגול וכל הנקודות הסובבות אותה שוות במרחקן מהמרכז. 

תיאור חלק מתהליך שחרור רגשי "למחוק, למחוק, למחוק! זה מה שרציתי. למחוק את הניסיון להגיע למושלמות.  למחוק כדי לא לראות יותר. למחוק את הזמן הקבוע בציור. למחוק את הרצון השולט בו ולא מאפשר לו לנשום. למחוק וליצור משהו חדש. אחר. זה מה שהרגשתי כשהתבוננתי על הציור הישן שלי.

אחזתי במכחול והדבקתי את הנייר בשצף קצף. משיכות המכחול בלובן הנייר על הציור העמוס העניקו לו חיים חדשים. פתאום הציור החל לזרום ורגשותיי הגועשים תאמו במדויק לציור. באחת הפסקתי והתבוננתי מרחוק על המראה החדש. המחיקה הבליטה את המתרחש תחתיה. אינטואיטיבית, החלטתי להבליט את הילד והמקל בעיסת נייר." קישור לציור .

ביטוי רגשי משוחרר מהצורך להסביר במילים מחבר אותנו אל המקור הרגשי המתקיים בתוכנו. המקור הרגשי הזה התקיים בראשיתו ללא מילים וללא הבנות. ללא תיאורים וללא התניות. חוויה רגשית טהורה המבקשת להתבטא. פשוט להתבטא. המקור הרגשי הזה מכוסה באין ספור ביקורות, איסורים, התניות וניסיון חיים שלא מאפשר לו להתבטא. לצאת החוצה אל האור ולהיות. לשניה. באויר הפתוח. ואז, להתערבב עם שאר חלקיקי האויר ולהרגיש שייך. יש לו מקום. 

בתהליך שחרור הרגשות האסורים והאוסרים אותי בתוך עצמי, למדתי לכבד את רגשותיי, להקשיב להם, לתת להם ביטוי ומקום ללא חשש שמא מישהו יפגע. למדתי לראות איך אני משליכה את התפיסה העצמית על העולם דרך היצירה. תהליך המיחזור מאפשר לי התבוננות נוספת על אותו הדבר עצמו - עליי. התבוננות המסייעת לי לשחרר את רגשותיי ביצירתיות וללדת את עצמי מחדש. 

 

 

אביה הבר, אומנית רוחנית. מדריכת אומנות עם משמעות דרך יצירה חוויתית המשלבת רוח בחומר ומקנה כלים רוחניים לקשירת קשרים מעצימים בכל תחומי החיים. אומנות פלסטית - ציור, פיסול ועיצוב בנייר, מדריכה אישית ומנחת סדנאות. ארועים חברתיים, ימי הולדת, חוגי בית, ערב נשים, הורה וילד, זוגיות. 


AVIA'S ART




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב