דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לקראת תקופת הבחינות: רסקיו או נטורקס? 

מאת    [ 12/12/2013 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 3540 פעמים ]

הסטטיסטיקות מראות כי 30% מהתלמידים סובלים מחרדת מבחנים ברמה כל שהיא. אצל חלק מהם, הלחץ יהיה דווקא חיובי, ישימור אותם ברמת דריכות גבוהה ואולי אפילו יביא לשיפור תוצאות. אבל, אצל אחרים, חרדת הבחינות ותופעות הלוואי שלה עשויים להפוך כל מבחן לסיוט.

וכמו בכל תקופת בחינות, גם השנה יתלבטו תלמידים רבים בכל רחבי המדינה האם כדאי להם להשתמש ברסקיו או בנטורקס, גם בימים הלחוצים של לפני הבחינה, וגם בימי המבחנים עצמם. אז מה הם בעצם ההבדלים בין שני התוספים ומי מהם מתאים יותר להקלה על חרדת מבחנים?

לאחר שנים התנסות עם תמציות פרחי-באך, הפכתי למעריצה מושבעת של הפורמולות הללו ושל היכולות שלהן. אבל, כדאי לתת תשומת לב להבדלים הברורים בין פורמולות הנרקחות בצורה פרטנית לכל מטופל ומטופל, בין פורמולת Rescue המשווקת לכלל הציבור, ובמקביל ולנסות ולהבין מתי זה הזמן המתאים לעשות בה שימוש.

באתר האינטרנט המקוון של מרכז באך המקורי בבריטניה נכתבו הדברים הבאים: פורמולת רסקיו המקורית, אשר נרקחה על ידי דוקטור באך, נועדה להתמודדות עם סיטואציות של מצבי חרום ומצבי משבר. עוד נכתב באתר, כי הפורמולה נרקחה במטרה להקל בהתמודדות עם בעיות מיידיות: "The crisis formula is designed to help deal with immediate problems"

לכן, יש לשאול את עצמנו את השאלה הזו: האם חרדת המבחנים היא באמת בעיה מיידית? או לחלופין, הפרעה שנבנית אצל התלמיד לאורך תקופת זמן ארוכה? התשובה לכך היא, כי חרדת מבחנים היא הפרעה שהולכת ונבנית לאורך תקופת הלמודים שמקדימה ליום הבחינה, ומגיעה לשיאה ביום המבחן עצמו. בנוסף, החרדה הזו מתעצמת לאורך הדרך עם כל חוויה שלילית אותה חווה התלמיד.

חרדת הבחינות אינה מתפרצת רק באותו הרגע בו התלמיד מתיישב אל מול הבחינה.זו אינה חרדה שנוחתת על התלמיד בפתאומיות. למעשה, השורשים של הפחד מפי הבחינה הקרובה מתחילים להשריש כבר בדקה בה מקבל התלמיד את מועד המבחן הקרוב. הפחד הזה הולך ומתעצם בכל פעם שהתלמיד יושב לחרוש לקרא תהבחינה, והוא משבש לחלוטין את היכולת שלו לקליטת החומר הנלמד והתטמעתו בזיכרון. וכך, גם אם הוא אינו מודע לכך במקרים רבים, חרדת הבחינות מחבלת בסיכויים של התלמיד להוציא ציונים טובים כבר מימי הלימוד במהלך תקופת הבחינות.

כתוצאה מכך, טיפול בחרדת מבחנים שיתמקד רק ביום הבחינה עצמו, יוכל לספק רק מענה חלקי לבעיה.

לעומת זאת, ערכת Naturax מציעה לתלמידים פתרון דו-שלבי, שנותן מענה משולב: פורמולה אחת מיועדת לימי הלימוד, ופורמולה שנייה המיועדת ליום הבחינה.

מעבר לכך, ניתן לשים לב להמלצות השימוש ב-Rescue, כפי שהן מופיעות במקורות שונים ברשת האינטרנט: בשורות רעות, אירועים מרגשים, ביקור אצל רופא שיניים, בעיות הרדמות, פחד טיסה, חרדת בחינות וראיונות עבודה. להבדיל מרסקיו, הפורמולות של נטורקס נועדו על מנת לתת סיוע ממוקד לבעיית חרדת הבחינות. למעשה, הפתיתרון של נטורקס פותח על מנת לתת מענה ממוקד לסיוע בלחץ וחרדת מבחנים, המאופיינים בסימפטומים ספציפיים כגון בלבול, ערפול, הזעת יתר, יובש בפה, סחרחורות בחילות וכאבי בטן. או במילים אחרות, התלמיד חש שהמוח שלו ננעל, והוא אינו מסוגל לשלוף את החומר שעל לימודו הוא שקד בכל תקופת הבחינות.

חשוב לציין, כי נטורקס לא יהיה יעיל למצבים של פחד מביקור אצל רופא שיניים או פחד טיסה. זאת, משום שהוא לא נרקח במטרה לטפל במצבים אלו ובסימפטומים הנגזרים מהם.

לסיכום, נראה כי ההשוואה בין נטורקס לרסקיו בכל הקשור לחרדת מבחנים תהיה דומה להשוואה בין משכך כאבים כללי, לבין כזה הבא לטפל, לדוגמה, בכאבי מחזור.

אתי בר-לב מנכ"לית Naturax. למידע נוסף, טיפים וסרטונים: www.NATURAX.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב