דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סירוב לעבור בדיקת ינשוף והשלכות הסירוב 

מאת    [ 11/12/2013 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 3157 פעמים ]

כאשר שוטר עוצר אותכם לבדיקת ינשוף, מה ההשלכות של סירוב לעבור את הבדיקה? על פי פקודת התעבורה, מי שמסרב לערוך בדיקת שיכרות דינו הוא כמי שביצע עבירת נהיגה בשכרות.

רקע עובדתי

ביום 6.12.13 ניתן פסק דינו של בית המשפט המחוזי בחיפה בערעור פלילי תעבורה 41769-08-13 סלמאן נ' מדינת ישראל , העוסק בסוגיית הסירוב לערוך בדיקת ינשוף.

המערער הואשם כי נהג בשכרות לאחר שסירב בצע בדיקת ינשוף ביציאה ממועדון האולטראסאונד בחיפה. בית משפט השלום הרשיע את המערער בעבירת נהיגה בשכרות תוך שהוא גוזר עליו קנס בסך 2000 ש"ח פסילה מלהחזיק רישיון נהיגה למשך 24 חודשים, 4 חודשי פסילה על תנאי למשך 3 שנים ו2 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים.

בפני בית משפט השלום הוכח כי המערער עבר בדיקת נשיפון ונכשל בה, ולאחר מכן סירב לעבור בדיקת ינשוף בטענה שאינו שיכור ולא נהג ברכב. כן הוכח כי הוסבר למערער כי סירוב לעבור את הבדיקה משמעו כי המסרב יחשב כשיכור.

הטענות בערעור

המערער טען כי ישנה סתירה בין גרסאות השוטרים אודות ההסבר שניתן לו על תוצאת הסירוב להיבדק, לטענתו, לא הוסבר לו כי הוא יחשב לשיכור, אלא נאמר לו רק שלא טוב לסרב לבדיקה, ומשלא הוסברה לו תוצאת הסירוב, אין להרשיעו. כמו כן טען המערער שאלימות השוטרים כלפיו היא זאת שגרמה לו לסרב לעבור את הבדיקה. בנוסף לאלו טען המערער, כי קצין שנכח במקום לא הוזמן להעיד ולכן הגנתו נפגעה.

המשיבה טענה כי החלטת בית משפט השלום נכונה והתקבלה על סמך ראיות וממצאים. כמו כן טענה המשיבה כי שם הקצין נרשם ברשימת העדים, הגם שלא זומן לעדות, ובכל מקרה יכל המערער להביא את הקצין לעדות מטעמו, ולא עשה זאת. כמו כן טענה המשיבה כי המערער לא טרח לחקור את השוטרים בבית המשפט בנוגע לאלימות שנטען כי הפעילו נגדו לטענתו ולכן לא הוכחה טענה זאת בבית המשפט.

הכרעת בית המשפט המחוזי

בית המשפט המחוזי קובע כי הוא דוחה את ערעור המערער ומשאיר את ההרשעה על כנה. בית המשפט קובע כי אין סתירה מהותית בעדויות השוטרים ביחס להסבר התוצאה של סירוב לביצוע בדיקה, וכי למערער הוסבר כי סירוב להיבדק הוא בסיס להרשעה בעבירת שכרות.

בית המשפט המחוזי קובע על פי הלכות נוהגות כי רק במקרים יוצאי דופן יתערב בית המשפט שלערעור בממצאים עובדתיים שקבעה הערכאה הראשונה (בענייננו, בית משפט השלום) , ואין מדובר במקרה יוצא דופן. מה גם שהמערער הודה כי סירב לבדיקת ינשוף אף שטען כי עשה זאת בשל אלימות שהופעלה כנגדו. ואולם, בית משפט השלום קבע כי לא הופעלה כנגד המערער אלימות למעט השימוש בכוח סביר לצורך מעצר.

אבנר בר-זיו, עורך דין הנביאים 28 (קומה 2) חיפה 04-8340370 avner@barzivlaw.co.il barzivlaw.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב