דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


די למכוני כושר - 3 סיבות למה כדאי לכם להתחיל להתאמן בשיטת קרוספיט 

מאת    [ 03/12/2013 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 2101 פעמים ]

קרוספיט (CrossFit) או "The Sport of Fitness" הוא ספורט ושיטת אימונים שמקורם בארה"ב שצובר תאוצה אימתנית בחו"ל וגם בארצנו הקטנה בה פעילה קהילה של מתאמני קרוספיט משנת 2009. שיטת האימונים הזו מתאפיינים באימונים קצרים, לא קבועים ואינטנסיבים שעובדים על כלל מרכיבי הכושר. מכירים את הבחור החזק שלא יכול לרוץ? הבחור שהוא אצן מוכשר אבל לא יכול להרים דברים כבדים? חסל. בקרוספייט אתם תתמחו בלא להתמחות ותהיו מאוזנים ואתלטים.

להלן 5 סיבות שכדאי לכם לקחת ללב וגם ולרגליים, ולצאת מחדר הכושר בהקדם:

1) קרוספיט הוא חברתי - טלויזיות, מראות, מכשירי כושר, מתאמנים שתקנים שסולדים אחד מהשני - כל אלה הם נחלת העבר בקרוספיט. האימונים מתבצעים במועדוני קרוספיט (המכונים "בוקסים" בגלל המראה הספרטני שלהם) וכולל מוטות אולימפיים, עמדות מתח ואביזרים בסיסיים - כל מה שמתאמן צריך. הדגש מועבר מהאלמנטים המיותרים בחדרכי הכושר אל המתאמנים שמתאמנים באופן קבוצתי, ומעודדים אחד את השני להגיע לתוצאות טובות יותר ולהשתפר, וכך נוצרת קהילה של אנשים שנשענים אחד על השני. מניסיון אישי - אני מגיע לעיתים בשביל החברה ולא בשביל האימון בלבד.

 

2) התמקדות בכושר ולא במראה - מתאמנים במכוני כושר נוטים להזניח את הכושר שלהם ולדבוק בשיטות שמעניקות להם מראה גרידא. למה להסתפק במועט? הרי מכון כושר כולל בתוכו את המילה "כושר" - משמע להיות מסוגל לבצע משימות פיזיות ביעילות. בקרוספיט אין דגש על מראה - באתם לעבוד ולהשתפר - תלמדו איך להתאמן ביעילות בבטיחות, ותעבדו על כל מרכיבי הכושר באופן שווה וכיפי. מה זה שווה אם הרכב שלכם יפה אבל לא סוחב בכביש המהיר? 

זה לא אומר שקרוספיט לא יסייע לכם להשיג את הגוף שרציתם - גם אלה שבאים עם רצון לפתח את הגוף שלהם או לשרוף שומן יצאו מרוצים. באימוני קרוספיט שריפת השומן גבוהה כתוצאה מהאינטנסיביות, כמו כן בקרוספיט האימונים משתנים וניתן לתת דגש חזק על אימוני כוח אינטנסיביים.

 

3) קרוספיט גורם לכם לעשות דברים שחשבתם שהם לא אפשריים - כל החששות שמלווים אותנו משיעורי הספורט בתיכון נמוגים אט אט שאנחנו לומדים שספורט יכול להיות כיף - הסביבה שבה נהגנו לבצע ספורט, אם זה בצבא או בבתי הספר לא תמכה במטרות שרצינו ולא הועברה בדרכים שהן מותאמות לנו ולעיתים אפילו בכפייה. הדרך בה קרוספיט מועבר למתאמן היא הרבה יותר קלילה, נעימה ומביאה לתוצאות וכך נשברים רעיונות של חוסר יכולת לגבי כל מיני תחומים בכושר גופני ובסופו של דבר גם בחיים. חשבתם שאתם לא יכולים לעשות עמידות ידיים? תחשבו שוב. חשבתם שאתם לא יכולים לרוץ? אתם יכולים ועוד איך.

הדבר היפה במיוחד הוא שהתחושה של מסוגלת עצמית מוגברת סוחבת ועוברת איתכם לחיים האישיים, ואתם תחושו שיפור מיידי ברגע שתכנסו לתלם.

 

אתם עדיין פה? בואו להתאמן. זה כיף, אני מבטיח.

 

אוריאן טל הוא עורך האתר הקרוספיט הישראלי הראשון - throwdownisrael.com - אתר קהילת הקרוספיט הישראלי והמקום לכל דבר קרוספיט. בואו ללמוד כושר מהו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב