דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המטרה שנכשלה 

מאת    [ 29/11/2013 ]

מילים במאמר: 750   [ נצפה 1872 פעמים ]

בתור יועץ עסקי אני מטפל לא רק בעסק אלא גם בבעל העסק. חלק גדול מהטיפול הזה לא קשור ישירות לדברים עסקיים כגון שיווק או מכירות, אבל משפיע על העסק לרעה. כמו שבטח כבר גילית, כל עסק תלוי במי שעומד בראשו. יהיה נכון יותר לומר שכל עסק מושפע ממי שעומד בראשו. לטובה או לרעה. בעל עסק שמודאג בגלל מצב משפחתי כזה או אחר יגלה שזה קשה מאוד לגרום לעסק לשגשג כשהדבר הזה מטריד אותו. בעל עסק שמוטרד בגלל מצב בריאותי יגלה שגם העסק סובל ממחלה במקביל אליו. ישנן עוד הרבה סיבות שאינן עסקיות שגורמות לצרות עסקיות וכל אלו הן חלק מתהליך של ייעוץ עסקי.

במאמר הזה אני רוצה לדבר על הסיבה הנפוצה ביותר שנתקלתי בה. היא לא קשורה למשפחה. היא לא קשורה למצב בריאותי. היא קשורה לניסיון, או יותר נכון לניסיון רע. ישנה סיבה מדויקת לכך שעסקים מסוימים נתקעים. אני מיד אפרט את הסיבה המדויקת, אבל חשוב לי שהסימפטומים של זה יהיו ידועים לך כבר עכשיו:

א.      בעל עסק שבטוח שמצב השוק מכתיב את ההכנסה שלו

ב.      בעל עסק ש"יודע" שיש תקופות חלשות בשוק

ג.       בעל עסק ש"יודע" שזה מסובך לנהל את העסק או להרוויח

ד.      בעל עסק ש"יודע" שזה בסדר להיות במינוס

ה.      בעל עסק שמנסה לשרוד ולשמור על המצב הקיים ולא להתרחב

אני יכול להמשיך ולפרט פה על עוד כמה סימפטומים אבל אני חושב שכבר הבנת את העיקרון בשלב זה. אם אחד מהסעיפים הללו נכון לגביך אז אני ממליץ לך להמשיך לקרוא את המאמר עד הסוף.

הסיבה המדויקת שדיברתי עליה מוקדם יותר היא מאוד פשוטה – מטרה שנכשלה. לכל בעל עסק ישנן מטרות שמלוות אותו מהרגע שהעסק הוקם. לכל בעל עסק ישנם דברים שהוא רוצה להשיג. אצל חלק מבעלי העסקים זה יהיה רווח כספי, אצל חלק זה יהיה הרצון להתפרס לסניפים או להגיע למצב שהעסק משווק ומוכר בחו"ל. המטרה המדויקת איננה חשובה לי, רק העובדה שכרגע היא נראית בלתי אפשרית להשגה.

 אנשים בכל העולם קמים יום אחרי יום ועובדים קשה מאוד על מנת להגשים את המטרות שלהם. המטרות הללו או השאיפות הללו הן הדלק שמניע אנשים. ללא שאיפה או מטרה אין לנו דלק. אין סיבה לקום בבוקר. מה יקרה לפי דעתך לבעל עסק ש"יודע" שהמטרה שלו מתרחקת ממנו? מה יקרה לפי דעתך לבעל עסק ש"יודע" שהוא לא יכול לממש את המטרות שלו? בתחילת התהליך של ייעוץ עסקי אני רואה את זה כל הזמן – ויכוחים על גבי ויכוחים עם בעל העסק שבהם הוא מסביר לי למה אסטרטגיה מסוימת לא תעבוד. ויכוחים שבהם הוא מסביר לי למה אי אפשר לבצע פעולה מסוימת. כמובן שבעיני זה אבסורד מכיוון שאני יודע מה תהיה ההשפעה הסופית של הפעולות הללו על העסק.

הנקודה פה היא מאוד פשוטה – מטרה שנכשלה או שאיפה ש"לא ניתן להשיג" יגרמו לך להתעסק כל היום רק במחסומים, בבעיות, מכשולים וכו'. או בקיצור, בכל דבר שאפשר על מנת להשאיר את העסק עובד במקום בדברים שיגרמו לעסק לגדול ולהתרחב.

 הטיפול בבעיה הזו של המטרה שנכשלה גם הוא מדויק ופשוט. סביר להניח שיהיה לך קשה לטפל בזה בעצמך.

 הדרך לטפל בזה היא פשוטה מאוד – כל מה שצריך לעשות זה לחזור אל המטרה שנכשלה ולהדליק אותה שוב פעם. לחזור לעבוד בכיוון המטרה הזו. רק שהפעם עליך לעשות את הדברים קצת אחרת. העובדה שחזרת לעבוד על המטרה מחדש תגרום לך להרגיש יותר טוב אבל אם עושים את הדברים באותה צורה ובאותה הדרך אין לך מה לצפות לתוצאות שונות. הפעם עליך לעבוד בצורה שונה. הפעם עליך לטפל בכל דבר שעולה בצורה כזו שיתרום להתקדמות לעבר המטרה או השאיפה שלך.

בוא ניתן לזה דוגמה על מנת שזה יהיה ברור יותר. בוא ניקח כדוגמה בחור בשם יוני שהחליט לפתוח בית ספר לטניס. בוא נחליט שהמטרה שלו היתה רווח כספי, אולם לאחר שנתיים שבהן הוא נאבק פיננסית הוא "לומד מהניסיון" שבתחום הזה לא מתעשרים. לאחר תהליך ייעוץ שבו עשיתי את מה שתיארתי לך הוא משנה את דרך ההתמודדות שלו – הוא מתחיל לעשות חוגים להורים וילדים, הוא פותח כיתה שמתמקדת בהורדה במשקל דרך טניס ועוד כמה דברים. הוא לא למד משהו חדש ולא שכר אנשים נוספים. הוא פשוט התחיל לחשוב בצורה יצירתית יותר. הסיבה שהוא לא יכול היה לעשות זאת קודם היא מכיוון שהוא "ידע" שאין מה לעשות. הוא "ידע" שאין בתחום הזה הרבה כסף והוא "ידע" שהוא ניסה הכל.

 ישנן עוד המון דוגמאות שאני יכול לתת לך אולם הנקודה היא מאוד פשוטה – מי שעומד בראש העסק משפיע על העסק. ככל שהעסק קטן יותר כך ההשפעה הזו גדולה יותר. לא תמיד הסיבה האמיתית היא השיווק או המכירות. הרבה פעמים הסיבה לא קשורה לעסק אלא למי שעומד בראשו.

 אני אשמח לענות לך על כל שאלה שיש לך.

שלך,
רועי אוחיון

רועי אוחיון
שירותי ייעוץ ואסטרטגיה עסקית
/>consoltant@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב