דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להכפיל את ההכנסה תוך חודש 

מאת    [ 26/11/2013 ]

מילים במאמר: 616   [ נצפה 1942 פעמים ]

המחזור של העסק הוא אחד הדברים הכי חשובים לכל בעל עסק. כאשר בעל עסק מגיע אלי לפגישת ייעוץ עסקי ראשונית זה בפועל מה שמעניין את רוב בעלי העסקים. אולי אותו בעל עסק רוצה לשפר את השיווק, אולי את השירות, אולי את כוח האדם. בכל מקרה זה תמיד דרך העיניים של "איך זה ישפיע על המחזור שלי?"

בתור בעל עסק בעצמי אני מבין לחלוטין את הגישה הזו וברור לי לחלוטין מאיפה זה מגיע. מהסיבה הזו הדבר הראשון שאני מכוון אליו בכל תהליך של ייעוץ עם לקוחות הוא הגדלת ההכנסה באופן מידי ככל שניתן כבר בתחילת הייעוץ.

מה שאני רוצה לתת לך במאמר הזה הוא את הפעולות שאני עושה שמשיגות את זה אצל בעלי עסקים אחרים (ברוב המקרים, הכפלת המחזור תוך חודש עד חודשיים). הצעדים שאני אפרט כאן יהיו כלליים ותפקידך הוא להתאים אותם לעסק שלך.

אז בשלב הראשון כשרוצים להעלות את ההכנסה של עסק קיים צריך לזכור שהעסק כבר קיים! כלומר, כבר ייצרת הכנסה בעבר. הכלל הפשוט הוא שמה שעבד בעבר יעבוד שוב. לכן, בשלב הראשון צריך לבצע בדיקה מדוקדקת של פעולות שיווק שבוצעו בעבר ושהביאו למכירות. כאשר אני עושה את זה עם בעל עסק אני לא סומך על מה שבעל העסק אומר לי. הבדיקה הזו מתבצעת למול הכנסות ופעולות שיווק. בייחוד כאשר עושים זאת ללא יועץ אני ממליץ לא להסתמך על הזיכרון או ההרגשה. צריך לפתוח את חשבון הבנק, לפתוח את על הקמפיינים שעשית בעסק ולבחון את כל הנתונים. ברוב המקרים בשלב הזה אנחנו מאתרים פעולה שיווקית (אחת לפחות) שהיא מוצלחת וניתן להשתמש בה שוב.

הצעד השני שעושים על מנת להגדיל את ההכנסה במהירות היא לסדר את רשימת הלקוחות הקיימים והלקוחות מהעבר. הכלל כאן הוא שעל ידי תקשורת לאנשים שקנו ממני בעבר ניתן לייצר מכירות חוזרות בקלות יחסית. בהרבה מהעסקים שעבדתי איתם צעד זה דרש עבודה מאומצת של מעבר על פנקסי קבלות, איסוף שמות מכל מיני מערכות ממוחשבות שונות וכו'. בכל מקרה את הרשימות צריך לארגן לקובץ אקסל אחד שיכלול שם לכל הפחות את שם הלקוח, כתובת, אימייל וטלפון. לאחר שהרשימה הזו מוכנה ישנן לא מעט דרכים שבהן ניתן ליצור קשר עם האנשים הללו: טלפונים, סמסים, מיילים, מכתבים אישיים (כן, כן, כמו פעם!!). מה שחשוב הוא להציע לאותם אנשים משהו שהם יקנו – מבצע, מוצר דומה למה שהם רכשו בעבר, מוצר חדש שעשוי לעניין אותם ועוד. שליחת התקשורת לאנשים הללו צריכה להתבצע על בסיס קבוע – פעם בשבוע לדוגמא או כל תדירות אחרת שנראית לך סבירה.

הצעד השלישי שאנחנו רוצים לעשות הוא לייצר פרסום עבור לקוחות חדשים. כאן ישנן לא מעט דרכים – פייסבוק, גוגל, פליירים וכו'. העניין הוא שבדרך כלל אין הרבה כסף להוציא בשלב הזה ולכן אני ממליץ בדרך כלל על שיתופי פעולה. המפתח לשיתוף פעולה הוא למצוא עסק שנותן שירות או מוצר שלקוחות שלי צריכים (וכמובן להיפך). דוגמאות לזה יכולות להיות: מועדון כושר ומכון קוסמטיקה, סטודיו לעיצוב וייעוץ עסקי, מתווכים ועו"ד וכו'. שיתוף פעולה אחד יכול להכניס לא מעט לקוחות בעלות אפסית.

הצעד הרביעי (ובעיני הקריטי ביותר) הוא העלאת כמות התקשורת היוצאת של העסק. כשאני אומר תקשורת יוצאת אני מתכוון למיילים, טלפונים, סמסים, פליירים, מודעות, פרסומים בפייסבוק וכו'. ההכנסה שלך קשורה ישירות לתקשורת היוצאת של העסק שלך. לא כל התקשורת הזו חייבת להיות פרסומית באופייה. צריך לפרסם כל מיני פיסות ידע שיכולים לשרת את הלקוחות שלך ואת הלקוחות הפוטנציאליים שלך. למעשה שלב זה כולל בתוכו שני כללים – תקשורת החוצה, כסף פנימה + צריך לתת לפני שמקבלים (הכוונה היא לפיסות ידע חינמיות שנותנים). כאשר מצליחים להביא את העסק למצב שהוא מייצר כמות תקשורת יוצאת שהיא הרבה יותר גבוהה ועושים זאת באופן יציב לאורך זמן, אנחנו נראה גם את ההכנסות של העסק עולות.

זה בגדול מה שצריך לעשות. כמו שאמרתי לך בהתחלה, על פי רוב ניתן להכפיל את הכנסות העסק בתקופה של חודש עד חודשיים. אני אשמח לענות לך על כל שאלה שיש לך ביישום החומר.

רועי אוחיון
שירותי ייעוץ ואסטרטגיה עסקית
/>consoltant@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב