דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלכלת המשפחה בגיל פרישה 

מאת    [ 26/11/2013 ]

מילים במאמר: 576   [ נצפה 3193 פעמים ]

כלכלת המשפחה בגיל פרישה

תכנון כלכלי והכנת תקציב משפחתי הפך להיות הכרח לנוכח המציאות הישראלית. להכנת התקציב המשפחתי מטרה כפולה, מצד אחד לשמור על הקיים ומצד שני לא לרדת ברמת החיים בשלב כזה או אחר בגיל הפרישה. 

הכנת תקציב משפחתי

גם לכם יש מינוס בבנק? קרוב לוודאי שאתם נמנים מאותם אנשים שאין להם תקציב משפחתי. הכנת תקציב משפחתי יכול לעזור לכם לסגור את המינוס בבנק, ואם זה מינוס גדול אז לפחות ניתן לצמצם אותו עד כמה שניתן משום שיש השלכות גם כן על הריבית השנתית שאותה תשלמו לבנק על המינוס שלכם משום שהוא בהתאמה לסכום המינוס שהצטבר אצלכם בחשבון.

איך מכינים תקציב משפחתי?

שבו על הכיסא בשולחן חדר האוכל יחד עם בן או בת זוגכם וביחד עם הפריטים הבאים: דף, עט, בצירוף המסמכים של כל החשבונות הבאים: (שכר דירה, ארנונה, ועד בית, חשבון חשמל, חשבון מים, חשבון טלפון בבית + פלאפון שלכם שני בני הזוג, פירוט חשבון האשראי שלכם, קבלות נוספות על מזומן, חשבונות על קניות ובילויים וכל הוצאה אחרת שלא תהא), הערה: חשוב לשמור על כל הקבלות במקום מסודר על מנת לבדוק את התקציב החודשי ולעקוב אחריו, לאחר שיש לכם את כל הפריטים הנדרשים התחילו לחשב כל חודש את ההוצאה החודשית שלכם ע"פ הסכומים ששילמתם בקבלות.

סיימתם לחשב את הסכומים?

התחילו לחשב כמה הכנסות יש לכם, זה יכול להיות הכנסות דרך עבודה כעצמאי בגיל פרישה וזה יכול להיות הכנסה דרך פנסיה שאתם מקבלים, או מקצבת זקנה, כל מקור הכנסה נדרש לקחת אותו בחשבון כשמגיעים להתחשבנות מול התקציב המשפחתי.

הכנסות מול הוצאות ועל מה אפשר לוותר

קחו את סכום ההכנסות שלכם, וקחו את סכום ההוצאות שלכם וחשבו אותם זה פחות זה ותראו כמה סכום חורג אתם מוציאים, הסכום החורג זהו סכום המינוס שלכם שמתגלגל מחודש לחודש וצובר ריבית והצמדה, תסמנו בעיגול את הדברים שאתם יכולים להימנע מהם באותו חודש, להימנע זה אומר או להפסיק לחלוטין את הרכישה המסוימת הזו או לחילופין לנסות להימנע באופן חלקי מהרכישה זאת אומרת אם אתם אוהבים לטייל כל חודש במקום אחר בעולם אז תקבעו לעצמכם מטרה שאתם מטיילים רק 3 פעמים בשנה בעולם או 2 פעמים או אפילו פעם אחת, ככה שתוכלו לאזן בין הדברים ובכך תוכלו לסגור את המינוס ואפילו תוכלו לחסוך את כל הכספים שהצטברו לכם כמינוס, ומהמינוס לעבור לפלוס איך? על ידי תוכנית חיסכון קטנה בבנק וקבלת תשואה עתידית עליה.

להציב גבולות לילדים ובעיקר לעצמכם

כיום קשה יותר להציב גבולות לילדים מבעבר, הילדים מבקשים קצת עזרה כספית, אז החלטתם לעזור קצת באלף אלפיים שקלים בכל חודש, הילד השני גם מגיע עם בקשת הסיוע הכספי וככה השלישי והרביעי, עד שלבסוף אתם מוצאים את עצמכם נכנסים מהפלוס שהייתם בו בעבר למינוס גבוה, עד שלבסוף הבנק סוגר את הברזים, וכשזה קורה אנחנו מוצאים את עצמנו במצב כלכלי לא נעים במיוחד. חברי הפורשים! אפשר להגיד גם לא! לילדים, אפשר לעזור גם בדרך אחרת כמו: לעזור בשמירה על הנכדים, לעזור בהכנת ארוחות לנכדים, לעזור בניקיון הבית של הילדים ועוד... אל תכניסו את עצמכם למצב כלכלי שישאיר אתכם ללא אגורה, הציבו גבולות גם לילדים.

תמיד עדיף להיעזר במומחה

כל מה שכתוב בכתבה הקצרה הזו זה רק קצה המזלג לעומת הכנת התקציב המלאה עבור המשפחה שלכם, ניתן להיעזר במומחים כמו יועץ מס שמומחה ספציפית ונקודתית בתחום ייעוץ פרישה והוא יוכל לתת לכם פתרונות להכנת התקציב המשפחתי שלכם, היתרון במומחה הוא שהוא יוכל לטפל לכם בנושאים נוספים שיוכלו לעזור לכם כמו: החזרי מס, כל מיני הטבות מס שאתם לא מכירים אותם, תכנוני מס בעיקר בגיל פרישה, ובעוד אלמנטים כאלו ואחרים שיכולים לעזור לכם לצאת מהמינוס בבנק לפלוס רציני.

המאמר נכתב ע"י רן חובב מומחה למיסוי ופרישה אודות: רן חובב יועץ מס מורשה, בעל רישיון בביטוח פנסיוני, בעל תעודה לניהול השקעות פיננסיות מטעם אוני' בר אילן, בעל רישיון בניהול תיקי השקעות. רן חובב מומחה ב: ייעוץ מס, תכנוני מס, מיסוי פנסיוני, סוגיות פרישה, הכנה לפרישה, הרצאות לארגונים ולמוסדות ועוד... טלפון ליצירת קשר: 054-7500405 רן חובב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב