דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוטיבציה בחינוך כסיוע לתלמידים בבית ספר יסודי ללמוד 

מאת    [ 24/11/2013 ]

מילים במאמר: 1318   [ נצפה 4457 פעמים ]

ד"ר: אחלאם  דראוושה

כפר עראבה
 אוניברסיטת טירסבול- מכללת הכרמל
התנהגותם של תלמידי בית הספר יסודיים
תקציר: מאמר זה מתאר מחדשהניתוחנרשמה ההתנהגות בכיתה של מורים מעולים בעסקה עם תלמידים. הבעיה הייתה לגלות שיטה הוראה בכיתה  של רקע סוציו אקונומי גבוה. יש קשר משמעותי בין ילד המיקום בכיתה מעולה והערכה עצמית שלאחר מכן, הישגים אקדמיים,וחשיבה יצירתית. גובה של מושג עצמי היה קשור מבחינה חברתית אינטגרטיבית , התנהגויות מורה לומד - תומך. תחזיות של קריאה מעולהוהישגים מתמטיים מועברות על ידי מורי אוריינטציה אקדמית ומושגים עצמיים גבוהים יותר בכיתות עם מורי יועץ מהסוג היו שאינן נתמכות. מקוריות תלמיד מעולים עם מורים יצירתיים היו שאינן נתמכות. רמה גבוהה של תקשורת פרטית עם תלמידים הניבה הערכה עצמית גבוהה . תמיכה מועטת ניתנה ליחסים חזו עם דמוקרטי התנהגות מורה. ניתוחים רציפים של סוגי עסקות מורה של ילדים מומלצים

מילות מפתח : הערכה התנהגות עצמית תומכת ובטוחות למידה של התנהגויות מאתגרות -
מורה חדש עם התנהגויות תלמיד  שונה
אם בעיות התנהגות תלמיד שאתה מתוסכל , היה סמוך ובטוח שאתה לא המורה החדש היחיד שמרגיש ככה . זה בא עםתיאור התפקיד . . . לפעמים יש אפילו אנשי מקצוע מנוסים צרות השקטת סוגים פטפטנים , הימנעות מאבקי כוח,והפניית תלמידים מדי תובעניים.
טרום משימה : לקבלת עזרה בריסון התנהגות קשה,מדריך הישרדות המורה החדש טפח את המומחיות של מומחה ניהול התנהגות ביל רוג'רס, חברו של ניהול התנהגות:גישת Whole- בית הספר . הוא זיהה חמישה אישים כיתה מסובך במיוחדואסטרטגיות המציאו לטיפול בהם. השתמש באסטרטגיות אלו כדי לשמור על שליטה טובה יותר וליצוראווירה רגועה יותר, פרודוקטיביים יותר עבורך ועבור כל התלמידים שלך.
הפטפטן - מה אתה יכול לעשות בקשרלתלמיד שמסיח אחרים עם דיבור ללא הפסקה ?
שיטות ואמצעים כדי להתמודד עם התנהגותם של תלמידים כיוון חיובי או תזכורת, ואחריו " תודה." לדוגמא, " אמה , ליסה , מול דרך זו ושקטה , תודה! " המפתח, אומר רוג'רס, הוא להתמקדבהתנהגות הרצויה ולא את התנהגות פסולה . ובאמצעות " בזכות " ולא " בבקשה, " גם כאשר תיקון , מתקשר הציפייה שלךשהתלמידים יצייתו , הוא מוסיף.

נסהלהשהות אסטרטגי. הפסקה מתקשרתהציפייה שהתלמידים יסתכלו לכיוונך , להקשיב , ולאחר מכן להגיב. גם אם אתה קורא את שמושל תלמיד לא התנהג יפה,
לשמור את הפוקוס על הנושא העיקרי על ידי לדעת כיצד לנתב . לעתים קרובות, סטודנטים שבחרו לצאת יטענו או מסתגרים , שהיא משנית לנושא העיקרי של הדיבור ההרסני שלהם. "אל תיגרר לנושאים משניים האלה", מזהיר רוג'רס . אתה יכול להכיר בקצרה את רגשותיו של התלמיד , ולאחר מכן להתמקד במהירות בחזרה לנושא העיקרי .. אתה צריך לדעת את הדברים האלה ", מגיבהמורה , מעביר את המוקד להמשךהשיעור.

תכנון:Boycotter - לפעמים תלמידים פשוט מסרבים לעשות את העבודה שלהם , מושכים את המורים למאבק כוח. אם זה קורה :
תן לתלמידי בחירה - עם השלכות המצורפות. לדוגמא, " אם תבחר שלא לעשות את העבודה עכשיו , תצטרך לעשות את זה בשעות פנאי ". רוג'רס מסביר ששימוש במילה " בחירה " או " בחירה " הוא חשוב כי תלמידים צריכים להבין שיש להם שליטה על איך הם מתנהגים. ההתנהגות שלהם היא באחריותם .

- לספק זמן לקחת-up . זה מתייחס לזמן תלמידים צריכים להגיב למשמעת מתקנת. אם אתה פונה לזמן קצר לתת מענה לתלמיד אחר או לסקור את החדר , זה נותן לתלמידהזדמנות להציל את כבודו תוך עמידה ,וזה מבטלעימות ממושך.

- התחל עם התעלמות טקטית. לשמור את הפוקוס עלהשיעור, אובהכרה ובחיזוק תלמידים שעל פי הכללים ולבקש עזרה בזמנים מתאימים . לדוגמא, בזמן שאתה התייעצות עם תלמיד אחד , להתעלם מהסטודנט שמפריעומבקש ממך להסתכל על הנייר שלו עכשיו. כשהוא מתיישב ומחכה בשקט ( אולי אחרי תזכורת ) , ילך אליו בהתלהבות, חיזוק ההתנהגות המשופרת שלו.
תן לתלמידי חלופות. שגרה הוקמה כגון , " שאל את שלושה לפני שאתה שואל אותי, " עובדת במצבים רבים , רוג'רס מציע. במילים אחרות, תלמידים צריכים לשאול את שלושה עמיתים לפני שמבקשים את עזרתכם . עודד את התלמידים לעזור אחד לשני , פונה אליך לעזרה רק כמוצא אחרון.


בתי ספר יסודיים ציבוריים שיש די זמן לטיפול בבעיות התנהגות בבית הספרוכיתות הלימוד. זוהי האחריות של בתי ספר יסודיים על מנת להבטיח תלמידים מקבלחוויית למידה נוחה ובטוחהבבית ספר יסודי . אחריות זו עשויה להיות הטובה ביותר להשיג על ידי שימוש בשיטות עבודה יעילה המבוסס על מחקר ספציפי לניהול התנהגות בכיתה .
מחקרים מצאו כי אחת האסטרטגיות האפקטיביות ביותר להבטחת התנהגות חיובית הוא במודעובכוונה ללמד תלמידים על שגרת היומיום שלהכיתה, ועל מה שצפוי התנהגות נראית. הוראה מכוונת על שגרהוהתנהגות צפויה יש את הפוטנציאל לחסל את רוב ההתנהגויות מאתגרותבבית ספר יסודי באופן משמעותי.


עיסוק: מאמר זה נערך על מנת לראות אם הפסקות הצהריים היינו להקטין התנהגויות מחוץ למשימהלכיתה של תלמידי הכיתה ד '. המטרה הייתה לראות אם התלמידים יישארו ממוקדים טוב יותר ו
תערוכה פחות התנהגויות מחוץ למשימה אם מותר לי הפסקות מנוע קצרות בשעתי אחר הצהריים .
הפסקות מוטוריות כללו תנוחות היוגה כרוכות בתנועות מוטוריקה גסות . תוצאות המחקר
להוכיח כי שילוב הפסקות מנוע לשגרת אחר הצהריים ירדו באופן משמעותי
התנהגויות את המשימותשל התלמידים. התוצאות גם להדגים כיצד תפיסותשל התלמידים
היכולות שלהם כדי להתמקד ולהישאר על משימה בשעתי אחר הצהריים גדלו עקבההפסקות המוטוריות.
יישום הפסקות מנוע היה מוצלח בהפחתת ההתנהגויות מחוץ למשימה של התלמידים
בתי ספר יסודיים ציבוריים שיש די זמן לטיפול בבעיות התנהגות בבית הספרוכיתות הלימוד. זוהי האחריות של בתי ספר יסודיים על מנת להבטיח תלמידים מקבלחוויית למידה נוחה ובטוחהבבית ספר יסודי . אחריות זו עשויה להיות הטובה ביותר להשיג על ידי שימוש בשיטות עבודה יעילה המבוסס על מחקר ספציפי לניהול התנהגות בכיתה .
בית הספר היסודי הסטודנטים קוד ההתנהגות הנו בתוקף מרגעתלמיד מגיע לאוטובוס
לעצור ולוחותהאוטובוס בתחילתו של היום ועד לתלמיד מקבל מהאוטובוסומשאיר את האוטובוס
תעצור בסופו של היום ובכל העת כאשר תלמידים משתתפים בחסות בית הספר
פעילויות. יישום מעשי
1 . מעורבות הורים / אפוטרופוס ושיתוף פעולה הוא חיוניות בתהליך המשמעת.
2 . נהלי המשמעת היסודיים יחולווייאכפו באופן עקביבכל יסודי
בתי ספר. במקביל , הנהלת בית הספר מבינה את ייחודו של כל בניין ומכיר בכך שייתכן שיש הליכי בנייה וכיתה נפרדים ליישום ו
להשלים את ההליכים מחוזי אלה.
3 . כל צוות היסודי והורים / האפוטרופוסים יפעלו יחד כדי לתקן את התנהגות פסולה של
תלמיד וכדי לשמור עלתיעוד כתוב של אירועים של התנהגות חמורה.
4 . צעדים כדי לתקן התנהגות לא יהיו תלויים בטיב ההתנהגות ,התדירות,
ונכונותו שלהתלמיד כדי לתקןהתנהגות לא רצויה. שימוש באלה
אמצעים נועדו לעודד התנהגות מקובלת . פעולת מתקנת בדרך כלל תתחיל
ברמה מינימאלית ולהמשיך לפעולה רצינית יותר .
 ציפיות התנהגות .
 1 . יחולו הכללים הבאיםבכל בתי הספר היסודיים :
. תלמידים יציגו כבוד ונימוס לאנשים אחרים בכל העת.
ב. תלמידים יציגו כבוד לרכוש בתוך ומחוץ למבנים.
ג . תלמידים להתנהגבאופן שאינו מסכן את עצמם או באחרים. 
2 . כאשר התנהגות פסולה לא ניתן לתקן בקלות על ידיהמורה בכיתה ,הילד של
הורים / אפוטרופוסים יקבלו הודעה עלהבעיה על ידיהמורה אוהמנהלת וביקש להשתתף בפתרון הבעיה.
 

ישנם מקרים בםתלמיד יכול להיות יצא מכלל שליטהוצריך להחזיר לעצמו את השליטה . במצבים אלה,תלמיד צריך ללכת למקום ספציפי או מיקוםשיקבל אותםמהמצב גורם להתנהגות. הם צריכים להירגעולקבל את שליטה על אותם עצמי שוב . הקמתמקום בכיתה בבית הספר היסודי שנקראהתחשוב ספוט אוהמקום הבטוח הוא אסטרטגיה טובה כדי למשוך את הסטודנטיםמקודםלהתנהגות שלהם ולתת להם לקבל את השליטה .

קושי בעיבוד חושי
ילדים אלה יכולים להיות מפריעים בכיתה בגלל שהם לא מסוגלים לעמוד בקצב של שיעורים יומיים. הם עלולים להסתובב או לדבר בזמנים לא הולמים , ובצורכים המיוחדים שלהם להסיט את תשומת לבו של המורה מהתכנית שנקבעה. ילדים עם הפרעה זו מתקשים לארגן ולהבין את המידע החושישהמוח שלהם מקבלמהעולם סביבם. פעילות רגילה יכול להיראות מבלבלת ומדהימה להם. לעתים קרובות יש להם בעיות למידהומעדיפים לא לשחק עם חבריו לכיתה בזמן ההפסקה .

סטודנטים אגרסיביים
התנהגות אגרסיבית היאבעיה רצינית , והוא מפריעלסביבה לימודית תומכת ובטוחה. תוקפנות פיזית יכולה להיות אלימה , גם בין תלמידים צעירים,ועל או שניהם התלמידים עלולים להיפגע. תוקפנות בין תלמידים בכיתה או גן המשחקים משבשת את כל פעילויות אחרותומשפיעה לרעה על מורים ותלמידים אחרים. מלבד ההפרעה הראשונית,הלוואי לאחר לחימה פיזית יישאר עם תלמידים רגישים ומפריע ליום הלימודים שלהם.
בעיות התנהגות בבית הספר להפריע לשיעורים ומפריעים לתלמידים אחרים. בעיות התנהגות לעתים קרובות להציף מורים , בעיקר טירונים , וחלקם רואים את זה כדי לייצג את ההיבט הקשה ביותר של יום העבודהשל מורה. ילדים שמפגינים בעיות התנהגות תמיד דורשים תשומת לב נוספת , אשר מציב את העומס על מורים ומאט את הקצב שבו שיעורים מוצעים והשלימו


כאשר תלמידים עם מוגבלויות להפגין התנהגות מאתגרת או משבשת, ייתכן שהגיע הזמן לבצע ניתוח התנהגות פונקציונלי כדי לגלות מה עשוי להיות מפעילה את ההתנהגות , מתי ומדוע. שימוש במידע מ, צוות יכול לפתח תכנית התערבות התנהגות לתמוך בתלמיד בבית הספר

 

 

 

 

אחלאם דראושה שנה שלישית בתהליך הדוקטורט   ברצוני לברר אם אני יכולה להשתתף בפרסום מאמרים בחינוך בנושא עידוד תלמידים בבית ספר יסודי      




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב