דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכשיטי היהלומים של אליזבת טיילור 

מאת    [ 17/11/2013 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 2338 פעמים ]

השחקנית ההוליוודית המנוחה אליזבת טיילור הייתה ידועה בחיבתה לבעלים (נישאה כשמונה פעמים) ולא פחות מכך בחיבתה לתכשיטים, בהם תכשיטי יהלומים מפורסמים. את אהבתה הרבה לתכשיטים ואת המגוון שהחזיקה ברשותה תיארה בספר שכתבה ויצא לאור ב-2002 בשם "הרומן שלי עם תכשיטים".

לאורך השנים, כל אחד מבני זוגה העניק לה כמתנת אירוסין או כהצהרת אהבה טבעות אירוסין מעוצבות ותכשיטי יהלומים בעלי ערך רב. אך לא רק בעלים, לאליזבת טיילור היו גם מחזרים רבים שהכירו את נטיותיה. כך למשל, לאחר גירושיה הראשונים, המיליונר האוורד יוז, הגיח בהפתעה בהליקופטר לבריכה במלון בו שהתה אליזבת והציע לה להינשא לו. כדי לתמרץ את הצעתו, הכניס יוז את ידו לכיס מעילו, חפן יהלומים מלוא היד ופיזר אותם לעברה.

לאחר מותה של אליזבת במרץ 2011, הועמד אוסף של כ- 269 תכשיטים , ביניהם, תכשיטי היהלומים שהיו ברשותה למכירה פומבית שנחשבת עד כה ליקרה בהיסטוריה לאחר שהניבה כ- 118 מיליון דולר אשר מרביתם הועברו לפעילות צדקה.

הנה כמה דוגמאות לתכשיטי יהלומים ידועים שהיו ברשותה של אליזבת טיילור:


    • יהלום טיילור-ברטון (Taylor-Burton Diamond) - יהלום גולמי, נטול פגמים פנימיים, אשר נגלה ב-1966 באפריקה במשקל של כ- 240.80 קראט. ב-1969 לאחר שלוטש לצורת טיפה ושקל כ-69.42 קראט הוא נרכש ע"י שחקן הקולנוע ריצ'ארד ברטון (בעלה החמישי והשישי של טיילור) שהעניקו במתנה לאשתו, אליזבת. לאחר גירושיהם נמכר היהלום כמו גם תכשיטי יהלומים נוספים.

    •  יהלום הטאג' מאהל (The Taj Mahal Diamond) - בחגיגות יום הולדתה ה-40 של אליזבת טיילור העניק לה ריצ'ארד ברטון טבעות אירוסין ותכשיטי יהלומים, הייחודי מביניהם היה יהלום הטאג' מאהל, יהלום בעל ערך היסטורי רב ושווי שמוערך כיום בכ- 300-500 אלף דולר. הבעלים הראשון של יהלום זה היה שאה ג'אן, מלך האימפריה המוגולית, שקיבל אותו במתנה מאביו והעניקו ב- 1621 לאשתו האהובה מומטאז' (שלאחר מותה בנה לזכרה את הטאג' מאהל). על היהלום נחקק בפרסית הכיתוב "האהבה היא נצחית". טיילור שיבצה את היהלום בשרשרת זהב ואבני רובי מרהיבה.

    • יהלום קרופ (Krupp Diamond) - יהלום נוסף ונודע שרכש ריצ'ארד ברטון לאליזבת במכירה פומבית של תכשיטי יהלומים ב- 1968. יהלום זה, שמשקלו 33.19 קראט, הינו חסר פגמים לחלוטין. היהלום קיבל את שם בעליו הקודמים - ורה קרופ. טיילור ציינה כי היה חשוב לה כיהודיה לרכוש את היהלום לאור העובדה שמשפחת קרופ סייעה לנאצים במהלך מלחמת העולם השניה. יהלום קרופ שובץ בטבעת ונמכר במכירה הפומבית בדצמבר 2011 עבור 8,818,500 דולר.

    • כתר היהלומים של מייק טוד (Mike Todd Diamond Tiara) - כתר יהלומים מן המאה ה-19 אשר הוענק לאליזבת' טיילור על ידי בעלה השלישי, מפיק הסרטים, מייק טוד (שנהרג כשנה לאחר נישואיהם בתאונת מטוס). הכתר הינו אחד התכשיטים האהובים על טיילור והיא נהגה לענוד אותו באירועים רבים. שווי הכתר מוערך בכ- 70 אלף דולר.

    • סיכת יהלומים הנסיכה מווילס (Princes of Wales) - סיכה זו נוצרה ב- 1935 והיוותה במקור חלק מאוסף תכשיטי יהלומים של הדוכסית מווינזדור. טיילור רכשה את הסיכה ב- 1987. שווי הסיכה הוערך בכ- 500,000 דולר, אך במכירה הפומבית ב-2011, נמכרה סיכת הנוי עבור 1,314,500 דולר.

אתר בסט דיימונדס מציע שירות חדשני לרכישת טבעות אירוסין ותכשיטי יהלומים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב