דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משכנתא היא בסיס החיים הפיננסיים 

מאת    [ 14/11/2013 ]

מילים במאמר: 346   [ נצפה 13617 פעמים ]

נושא המשכנתא במדינת ישראל זוכה לביקוש ממבקשי הדיור החדשים בתחום. ניתן היום למצוא מגוון רחב של אפיקים ואפשרויות קבלת משכנתא. לביקור הבא שלכם בבנק בנוגע למשכנתא כדי לכל אחד ואחת מכם להגיע מוכנים וללמוד קצת יותר על התחום לפי שאתם חותמים על טפסי בקשת ההלוואה.

 

רבים ממבקשי מחזור משכנתא במדינת ישראל לא כל כך יודעים במה מדובר ונתון זה יוצר בסופו של דבר הפסד רב של כספים מחשבונו של לוקח המשכנתא הממוצע, למרות שהיום ניתן לשכור שירות של מישהו שיעשה עבורכם את העבודה- יועץ משכנתאות חיצוני שידע לתת לכם מענה בכל הקשור לביצוע סקר שוק נרחב בין הבנקים ומציאת ההצעה הטובה ביותר. עבור אלו שמעוניינים לעשות זאת לבד, כדי שתכירו קצת מגרש המשחקים הכה מורכב שנקרא עולם המשכנתאות-

 

ראשית, בכל הקשור ללקיחת משכנתא, בנק ישראל מוציא בשנים האחרונות הוראות שעה רבות שיוצרות בדרך כלל בלבול וחוסר הבנה בקרבו של לוקח המשכנתא הממוצע. אם אתם חושבים לקחת משכנתא בימים הקרובים, כדי שתכירו את הוראת השעה האחרונה של בנק ישראל בנושא המשכנתא ועל פי הוראות בנק ישראל קיימים כמה נהלים מרכזיים שעשויים לעניין אתכם-

 

מבחינת אחוזי המימון, היום ניתן לקבל הלוואות משכנתא שמסגרתה לא תעלה על 75% משווי הנכס הנרכש עבור רוכשי דירה יחידה שבמעמד חתימת חוזה הרכישה אין בבעלותם נכס מקרקעין.

 

עבור רוכשי דירה חלופית שמתחייבים למכור את דירתם הקיימת תוך תקופה של 24 חודשים, ניתן לקבל עד 70% משווי הנכס הנרכש. ועבור רוכשי דירה נוספת (דירה להשקעה) שיש בבעלותם יותר מנכס אחד, הבנק מאפשר להעמיד מסגרת הלוואה של עד 505 משווי הנכס הנרכש.

 

מבחינת יחס ההחזר ונושא ההכנסות החודשיות במשק הבית- הבנק מאפשר למבקשי המשכנתא לקחת הלוואה שההחזר החודשי בגינה לא עולה על שליש מגובה ההכנסה הממוצעת נטו במשק הבית. זאת על אף שבנק ישראל הוראה על פי צו השעה האחרון לקבל משכנתא שהחזר החודשי בגינה לא עולה על 50% מגובה ההכנסה הממוצעת נטו במשק הבית.

 

רבים מהבנקים מתייחסים בצורה שונה לנושא יחס ההחזר וכנראה שבהוראה החדשה שתצא בעתיד יתקבלו הבהרות בנושא זה ובעוד מספר היבטים הקשורים להוראות בנק ישראל עבור מבקשי משכנתא. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב