דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אי אכילת מספיק פירות וירקות 

מאת    [ 09/11/2013 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 3529 פעמים ]

אי אכילת מספיק פירות וירקות - כעת יש לנו פתרון!

המודעות כיום לחשיבות באכילה נכונה ומאוזנת גבוהה מאי פעם, כאשר המיקוד ברובו מכוון לחשיבות בשילוב תזונה מאוזנת המכילה פירות וירקות. משרדי הבריאות בארץ וברחבי העולם ממליצים לאכול מינימום 7 מנות של פירות וירקות ביום, בצבעים שונים! (ספציפית בישראל, משרד הבריאות ממליץ על אכילת 3-4 מנות של ירקות ו 2-3 מנות של פירות ביום).

אנחנו מבינים את החשיבות באכילה של פירות וירקות, אך בכל זאת איננו מצליחים לאכול כמות כה רבה של פירות וירקות במגוון כל יום.

בין הסיבות למדוע איננו אוכלים את הכמות המומלצת של פירות וירקות:

- זמן: זמן לקניות, להתעסקות, שטיפה, חיתוך וכו'..

- איכות: כיום ישראל היא במקום הראשון בעולם מבחינת ריסוס והדברה של פירות וירקות! רק בענבים נמצאו 22 חומרים פעילים, שחלקם נמצאו כמזיקים להתפתחותם התקינה של הילדים שלנו.. בסופו של יום, אנחנו אוכלים את הפירות והירקות האלה.

- מבחר: לאכול כל יום 7 מנות של פירות וירקות בצבעים שונים זו משימה לא פשוטה.. וגם אם אנחנו כן מצליחים, לרוב הפירות והירקות יהיו אחרי תהליכי הבחלה לזירוז הבשלה לאחר היציאה מהמקררים.

- עלות: 7 מנות של פירות וירקות ביום, כל יום.. למשפחה מרובת ילדים הדבר יכול לעלות הרבה, במיוחד אם הם מודעים לעניין הריסוס וההדברה ומחליטים לעבור לפירות וירקות אורגניים.

אז מצד אחד אנחנו מודעים לחשיבות באכילה של פירות וירקות, אך מצד שני איננו באמת מצליחים לעשות זאת.. אם נוסיף לזה את אורח החיים המודרני שכולל אכילה מרובה של מזונות מעובדים ועתירי שומן וסוכר, התוצאה הסופית הינה תופעות לוואי כגון השמנת יתר, עודף משקל, היפראקטיביות אצל ילדים, בעיות עיכול ועוד תסמינים שנובעים ממחסור בחומרים המזינים החיוניים לגוף שלנו מפירות וירקות.

אנחנו יכולים למנוע כ 60%-70% מהמחלות שנגרמות כיום נטו בעזרת אכילה מאוזנת ושמירה על אורח חיים בריא (תזונה, פעילות גופנית, הימנעות מלחץ רב ושינה טובה). 

רבים מאתנו מחפשים פתרון שיכול לספק לגוף את אותם פירות וירקות.. לכן חלקנו פונים למולטי ויטמינים. הבעיה היחידה היא שכאשר אנחנו לוקחים את הטבע, מבודדים אותו ומכניסים אותו בצורה כימית לכדור סינטטי, לא משנה עד כמה ריכוז הויטמין או המינרל יהיה, לא נוכל למצות את כולו ואף לא חלק קטן ממנו (שלא נדבר על הסיכון בשימוש יתר והרעלת ויטמין מסוים).

5 טיפים לתזונה מאוזנת יותר:

1. טוענים שאין לכם זמן וזאת הסיבה בגללה אתם אוכלים פלאפל בארוחת הצהריים? פתרון יעיל יהיה להכין את הארוחה בערב שלפני. כך תוכלו להיות מודעים למה שיכנס לכם לקיבה יום למחרת.

2. עשו רשימת קניות לפני הנסיעה לסופר. כך תוכלו מראש להחליט מה יהיה בתפריט לשבוע הקרוב (וגם כנראה יחסוך לכם הוצאות על דברים נלווים שאין בהם צורך).

3. תמיד היו עם חטיף או פרי בשלוף! כך, כשאתם מרגישים את הרעב זועק ורק מחפשים כיצד להשתיקו, אכלו את הפרי או החטיף ולאחר מכן עברו לארוחה העיקרית.

4. אכלו לפני היציאה מהבית, במיוחד בבוקר! אל תצאו מהבית על בטן ריקה, כדי שחנות המזון המהיר הראשונה שתתקלו בה לא תמשוך אתכם לאכול בה.

5. הכמות מנצחת! במיוחד עם ילדים. הכינו במקרר מגוון של פירות וירקות, כך תהיה אפשרות בחירה וכאשר ישנה העדפה, תמיד נצא מנצחים (עם פרי או ירק).

 ישנם טיפים רבים נוספים לשמירה על אורח חיים בריא, אך שימו לב שהדרך הטובה והיעילה ביותר לעבור לאכילה נכונה הנה בעזרת צעד קטן כל יום בדרך למטרה. אם כל יום נשנה פרט קטן בתזונה שלנו, עם הזמן נוכל לשנות את חיינו מקצה לקצה, והתוצאות בשטח יבואו גם כן.

אתם מוזמנים לשתף את חברי 'מאמרים' בטיפים שלכם לשמירה על אורח חיים בריא וחיוני יותר כאן למטה!

 

חי את הספורט, גלשתי את אירופה עם הסנובורד, כעת מקדם תזונה מודעת בקרב ילדים ומבוגרים.


יותר מ-30 מחקרים קליניים המראים את השפעותיה החיוביות על המערכת החיסונית, בריאות הלב וכלי הדם, בריאות העור והחניכיים ועוד!


עשרות אלפי רופאים ומומחים מתחומים שונים שממליצים למטופליהם מזה 20 שנה! אוניברסיטאות כגון אוניברסיטת ייל שבדקו את המוצר והתוצאות התפרסמו בירחונים וכתבי העת המוכרים והנחשבים בעולם התזונה! 


http://ibehealthy.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב