דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשרת הדיברות לבחירת עורך דין 

מאת    [ 06/11/2013 ]

מילים במאמר: 734   [ נצפה 1973 פעמים ]

עשרת הדיברות- איך לבחור עורך דין בעסקאות מקרקעין:

 

לאחר חיפושים מרובים אחר מציאת דירה, אחרי שמצאתם, ניהלתם היטב מו"מ וסגרתם מחיר עם המוכרים/הקונים, כעת צריך להתחיל להעביר טיוטות הסכם ומשכך תזדקקו לעורך דין.

אני אישית , ממליצה בטרם ההליך- למצוא עורך דין ללווי העסקה, ניהול משא ומתן, אשר ינחה אתכם כיצד לפעול, על אילו דברים אפשר להתפשר על הצד השני ועל מה לא- כגון- חתימה על זיכרון דברים, וכד'.  

אז לפני שתבחרו עורך דין אשר ייצג אתכם בעסקה גדולה ומשמעותית עבורכם, בין עם בתשלום או בין אם זה חבר /מכר/ שכן אשר מוכן לעשות עבורכם את העסקה במחיר מציאה – אדגיש כאן  בפניכם את עשרת הדברים החשובים ביותר שעליכם לבדוק בטרם תבחרו עורך דין לעסקה.

להלן עשרת הדברות לבחירת עורך דין:

 חשיבות עורך דין בעסקת מקרקעין- לשאלה האם אפשר לוותר על עורך דין בעסקת מקרקעין, התשובה היא לחלוטין –לא ! חשוב מאוד לקחת עורך דין בעסקה זו ולא לוותר על השירות גם כאשר העלות היא לעיתים גבוהה- זכרו- "מה שעולה בזול, בסוף עולה ביוקר".   

 לכל צד בהסכם עורך דין נפרד- לא פעם שואלים אותי האם אני מייצגת את 2 הצדדים לעסקה. תשובתי המפורשת היא לא!. כל צד צריך להיות מיוצג בנפרד על ידי עורך דין, וככה כל צד יודע שיקבל את השירות הטוב ביותר שיכול היה לקבל. לא ממומלץ להתפתות לעיתים להצעה ולמחיר ולהעסיק עורך דין אחד לעסקה. פעולה זו יכולה להביא למצב של ניגוד אינטרסים ולמצב שההסכם מקרקעין לא יגן עליך בצורה הטובה ביותר.

 תחום עיסוק במקרקעין- בחירת העורך דין צריכה להיות אך ורק עורך דין אשר מתמחה והתמקצע בתחום. עסקת מקרקעין לרב הינה עסקה סבוכה ומורכבת שהרבה פעולות וסעיפים בהסכם אשר לעיתים נראים לכם, ולעורך דין אשר לא ממוקצע בתחום סעיפים משנים, עלולים להתגלות לפתע כמשמעותיים ומרובי סיכונים הן רישומים, והן כספיים.

 תשאול- אל תתביישו לשאול את העורך דין שהומלץ לכם על תחומי ההתמחות שלו. לעיתים תגלו שעסקאות במקרקעין אלה הם כתוספת להכנסתו השוטפת ואין הוא מתעסק בתחום, ועל כן גם לעיתים המחיר הנמוך אותו מבקש לגבות מכם כשכר טרחה.

 זמינות- צריך להבהיר ישר את ציפיותיכם כאשר הנכם משוחחים עם העורך דין. האם יש לו זמן בשבוע/שבועיים הקרובים לטפל בתיק. יש הרבה עסקאות אשר מועברות לעורכי דין, אשר "מורחים" את הזמן בהעברת טויוטת הסכם או לחילופין שליחת הערות לצד השני, ומעכבים את ביצוע העסקה.

 מקצועיות- יש להבין, כי לא פעם התפוצצו עסקאות בגלל התעקשות כזאת או אחרת של עורך דין אשר לא תמיד היה הגיון להתנהל כך, ופעמים רבות התנהלות זו נבעה מחוסר מקצועיותו והבנתו את התחום.

משרד עורכי דין  גדול /או משרד עורך דין קטן – בדקו מי בעצם מטפל בכם- לכל אדם יש את העדפה שלו, ואולם, חשוב לדעת ולבדוק את הדברים הבאים- במידה והחלטתם לשכור את שירותיו של משרד עורכי דין גדול- בררו היטב מיהו העורך דין אשר יטפל בכם, האם מתמחה, האם העורך דין אשר אתם יושבים בפגישה. חשוב לדעת ולסגור את הנושא בטרם תחילת העבודה.במידה והחלטתם לפנות למשרד קטן- לעיתים הבחירה עדיפה, ישנם משרדים קטנים עם מומחיות גדולה בכל נושא המקרקעין ומיסוי מקרקעין, שלעיתים משרדים גדולים לא יכולים לתת מענה שכזה, או בצורה פחות מקצועית.

יחס-  כאשר אתם נפגשים עם עורך דין- בדקו את הכימיה, יחס, זמינות ומקצועיות.

מיקום- אין כל כך חשיבות למיקום המשרד, ואולם, לעניות דעתי יש עדיפות שבאותו אזור בו הנכס נמצא יהיה גם העורך דין. כך הוא לא יתעצל בפניה לרשויות, יבצע רישום מהיר של הערת אזהרה, וכדומה, וכן גם ההוצאות אשר יושתו עליכם יהיו פחותות.

שכר טרחה- חשוב מאוד לחתום על שכר טרחה מההתחלה, ובטרם תחילת עבודה בין הצדדים. מומלץ ביותר הסכם אשר מפרט את כל התחייבויות העורך דין וכמובן את כל נושא התשלום. יש לציין כי השוק השכר טרחה פרוץ ותוכלו למצוא עורכי דין אשר יסכימו לבצע עבורכם את העסקה ב-0.25 % ואף פחות. אל תתפתו. עורכי דין מנוסים מקצועיים בתחום זה לעולם לא יבקשו שכר טרחה שכזה.  

 

לסיכום, לאחר שסקרתי בפניכם את העשרה הקריטריונים החשובים שיש לשים להם לב לפני שחותמים עם עורך דין לייצג אתכם בעסקת מקרקעין, קחו בחשבון שגם אם לעיתים נראה לכם כי 0.5%-1% כשכר טרחה זה המון כסף, זכרו שלמתווכים אתם משלמים הרבה יותר -2% לערך, ואין להם אחריות וסיכון מקצועי.

 

כמו כן, זכרו שהמטרה הינה להביא אתכם לידי סיום הליך של מכירה/קבלת נכס איכותי, ולא להתחיל בתביעות כנגד כל מי שאפשר לתבוע. ידוע הוא, שרוב התביעות אשר מוגשות כנגד עורכי דין  הם תביעות רשלנות בדיני מקרקעין, ועל כן , חשוב לשים לב היטב באיזה עורך דין אתם בוחרים.

 

בהצלחה. 

הכותבת הינה עורכת דין משנת 2006, מתמחה בליווי עסקאות נדל"ן קטנות כגדולות, מכר ורכישת דירות ושטחי מסחר, הסכמי שכירות, ליווי וניהול משא ומתן חוזי ועסקי,דירות, בתים ומגרשים. כן, מתמחה בייצוג לקוחות בכל הערכאות בבתי המשפט, בבתי דין לעבודה וייצוג בהוצאה לפועל ודיני אישות. המשרד הינו משרד איכותי אשר שם לנגד עיניו את הלקוח תוך מתן יחס אישי וישיר. טלפון ישיר להתקשרות: 052-6789676




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב