דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אירועים ופסטיבלים בברלין 

מאת    [ 01/11/2013 ]

מילים במאמר: 619   [ נצפה 2391 פעמים ]

בלי מזרח או מערב – ברלין - המרכז האורבני החדש של אירופה:

בשנים האחרונות הפכה ברלין לאחד המקומות המדוברים ביותר בשיח הציבורי בישראל בעיקר בגלל המוני הצעירים שהעתיקו את מגוריהם אל העיר בהקשרים של יוקר המחיה בישראל או חוויית לימודים או יצירה אומנותית. ואכן מאז אוחדה העיר בתחילת שנות התשעים, הפכה ברלין לאחד ממוקדי התרבות והאומנות של אירופה, והפסטיבלים הנערכים בה מדי שנה ואירועי הספורט הגדולים שלה, הפכו אותה למוקד משיכה אדיר לתיירים ולמטיילים. בניגוד לתדמית האפורה שהיתה לעיר טרם האיחוד, הפכה ברלין בעשורים האחרונים, לעיר קצבית ותוססת המציעה למבקרים בה חיי לילה עירנים במיוחד פסטיבלי אומנות וקולנוע, ואתרי תיירות כמו מוזיאונים, אתרים היסטוריים, שווקים, פאבים ואינספור אטרקציות נוספות שכל אחד יכול למצוא בהן את המתאימה לו ביותר.

 

דירות בברלין – הדרך החדשה לחוות את ברלין:

אם אתם מתכננים טיול לברלין בזמן הקרוב, קחו בחשבון כי סצינת המלונאות בעיר עברה שינוי ניכר, וכיום המלונות האיכותיים בעיר המזרחית כבר אינם זולים כבעבר, ולינה בהם תעלה לכם סכום לא מבוטל. אולם ישנה אפשרות נוספת הרבה יותר מעניינת ומרגשת, המאפשרת לתיירים לשכור דירות בברלין מתושבים מקומיים ולהשתמש בהן כתחליף מצויין לבתי המלון בעיר. הדירות בברלין פזורות בכל רחבי העיר, ורבות מהן ממוקמות במיקומים מרכזיים המאפשרים גישה נוחה לכל אירועי העיר בנוסף לחוויית החיים בעיר מנקודת מבטם של התושבים המקומיים. מעבר לדירות רגילות, ניתן לשכור דירות נופש בברלין, המיועדות להוות תחליף נהדר ורחב ידיים לסוויטות היקרות במלונות האיכותיים של העיר. ללא קשר למטרת הביקור שלכם בברלין, בין אם מדובר בהשתתפות במרתון ברלין המסורתי, פסטיבל ברלין או כל אחד מעשרות הפסטיבלים שהעיר מארחת מדי שנה, בחירת דירות בברלין עשויה בהחלט לשפר את חוויית הביקור שלכם ולהעניק לביקור נופך נוסף של חווייה אורבנית מרגשת במיוחד.

 

לפני שנספר לכם על הפסטיבלים השונים הנערכים בעיר, נציין רק כי מלבד הפסטיבלים, קיימים בעיר אתרים תיירותיים רבים הפתוחים לאורך כל השנה, ומספקים חוויות מהנות גם ללא השתתפות בפסטיבל זה או אחר, מקומות כמו הרייכסטאג ההיסטורי, צ'ק פוינט צ'ארלי המפורסמת שהפרידה במשך עשורים בין מזרח העיר למערכבה, מה שנותר מחומת ברלין ההיסטורית, המוזיאון היהודי ועוד. אולם היות שהנושא שלנו הפעם הוא דווקא הפסטיבלים, נתמקד בארבעת הפסטיבלים הגדולים של העיר המהווים את עיקר מוקד המשיכה של העיר מבחינה זו.

 

תרועת הפסטיבלים – העיר שלא מפסיקה לחגוג לרגע:

אחד הפסטיבלים הנחשבים ביותר בעולם הקולנוע הבינלאומי הוא פסטיבל הסרטים הבינלאומי הנערך בעיר מדי שנה בחודש פברואר, ובתקופת הפסטיבל העיר מוצפת באנשי תעשיית הקולנוע המגיעים אליה מכל רחבי העולם. רבים מן הסרטים הזוכים בפסטיבל זוכים מאוחר יותר להכרה בינלאומית, ולתפוצה עולמית המגיעה עד אל השטיח האדום בטקס האוסקר שבלוס אנג'לס.

 

פסטיבל הג'אז בברלין המתרחש בכל שנה החודש נובמבר, הוא פסטיבל נוסף המושך אליו להקות והרכבים מכל העולם, ומהווה מוקד עליה לרגל לכל חובבי הג'אז בעולם. בזמן הפסטיבל נדמה כאילו ברלין מתחפשת לרגע לסנט לואיס או לניו אורליאנס של שנות החמישים של המאה הקודמת, כאשר צלילי מוזיקת ג'אז בוקעים מכל באר או מועדון מקומי, הבירה נשפכת כמים, והעיר מוצפת במופעי רחוב של הרכבים אנונימיים, או יוצרים בודדים הבאים להתחכך ולגעת מעט בתהילה.

 

בחודש אוקטובר בכל שנה מארחת ברלין את אחד הפסטיבלים המרתקים מבחינה חזותית – פסטיבל האורות, במהלכו עוטה העיר לבוש של תאורה מיוחדת הגורמת לעיר להאיר בשלל צבעים, ולספק למבקרים מופעים אורקוליים מרתקים הנערכים בכל שכונות העיר המרכזיות.

ונקנח בפסטיבל ברלין למוזיקה המושך אליו אלפי מעריצים של מיטב האומנים הוותיקים בסצינת האינדי המוסיקה האלטרנטיבית, והמוסיקה האלקטרונית, יחד עם להקות האירופיות הצעירות המציעים שלל סגנונות מוסיקליים מרתקים ומסיבות סוערות במשך כל ימי הפסטיבל. חשוב לדעת כי בתקופות הפסטיבלים, קשה למדי למצוא חדרים פנויים בבתי המלון, ולכן מומלץ לבדוק לגבי דירות בברלין המוצעות להשכרה, כדי שבסוף הבילוי יהיה לכם לאן לחזור.

 

 

באדיבות שרונה עומר - לוקליסט, דירות נופש וצימרים בחו"ל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב