דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם עובדים צריכים לדעת את מצב העסק, כן! 

מאת    [ 31/10/2013 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 2908 פעמים ]

 

אפשר לדבר עם העובדים!

כאשר העסק בקשיים, כאשר המצב העסקי לא מזהיר בלשון המעטה, כאשר המלחמה היום יומית של בעל העסק או החברה זה לכבות שריפה, ניתן לדבר גם עם העובדים ולהכניס אותם לתוך העניינים.

 

ולמה אני מתכוון!

בדרך כלל יש לנו את החשש "כאשר העסק נמצא בשפל" מה יהיה עם העובדים? איך הם יוכלו לעזור לעסק לעבור את המשבר? או במידה ונשתף את העובדים ו-נביא אותם להיות מודעים למצב העסק זאת תהיה פחיתות כבוד עבורנו. ומכאן מתחיל הגלגול של הלוואות בשוק אפור על מנת לשלם משכורות.

 

העובדים בעסק או בחברה יודעים את מצב העסק בדיוק כמו בעלי העסק, בעלי עסקים או מנכלים של חברות חייבים להפנים כי העובדים יודעים בדיוק מה קורה בעסק, ואם בעל העסק לא מכנס את העובדים, ולא מספר להם בדיוק מה קורה בעסק הוא בסך הכול פוגע בעצמו. שהרי אם היה משתף את עובדיו במצב האמיתי של העסק הוא יכול ליהנות מהצעות ייעול של העובדים, מאפשרות להוריד שעות עבודה מעובדים, מחיבור של תפקידים לתפקיד אחד דבר שיחסוך כסף לעסק, השקיפות הזאת שאני כותב עליה מטרתה לעזור לבעל העסק להמשיך ולהחזיק בעסק ואפילו ליהנות משיתוף פעולה עם העובדים דבר אשר יאפשר לעבור תקופה קשה.

 

כ יועץ אסטרטגי ראו, אין צורך לפחד מעובדים, אין צורך להסתיר מעובדים (כמובן שהעובדים לא חייבים לדעת נתונים מסוימים) אבל מאחר והם מצויים בעסק הם יודעים 90% ממה שקורה בעסק, השקיפות יכולה רק להיטיב עם המצב. לעובד אין אינטרס לאבד את מקום עבודתו בפרט במצב הנוכחי, עובדים עם ראש על הכתפיים יודעים בבירור כי חשוב לשמור על מקום עבודה ובפרט במקום עבודה שהם כבר קשורים אליו אמוציונלית.

 

כ יועץ עסקי אני בהחלט חושב כי מעבידים חייבים לשתף את העובדים לטוב ולרע, ואם העסק נמצא בשפל אזי חשוב לשתף את העובדים ולראות כול עובד מה יוכל לתרום לטובת החברה או העסק.

 

 כמי שנותן ייעוץ עסקי אין דברים בטוחים, לא ניתן לקבוע כי רוב העובדים יסכימו או ירצו לפגוע בשכר בתנאים ובשעות ולכן בעל העסק או מנהל החברה יקבלו את ההחלטות שלהם, יפעלו לפי האינטרס של החברה, ולא יסחבו על גבם הוצאות או שכר שהם לא יכולים לשלם. יש עסקים שכוח האדם שלהם הוא חלק גבוהה בהוצאה ומכאן צריכה להגיע ההחלטה של בעלי העסק ללא משוא פנים.

 

הנני תקווה כי אכן כול עסק או חברה יוכלו להגיע למיצוי מלא של עובדיהם 

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב