דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק במדיה סלולארית בעולם של מודיעין תחרותי: מדריך מקוצר לעבודה עם רשת באזזסיטי ומובפרטנר! 

מאת    [ 31/10/2013 ]

מילים במאמר: 1148   [ נצפה 2923 פעמים ]

שיווק במדיה סלולארית הוא אחד מן התחומים הגדלים כיום בקצב המהיר ביותר. המאמר הבא מהווה מדריך מקוצר לעבודה עם רשת באזזסיטי ומובפרטנר ונותן סקירה על השיווק במדיה סלולארית מזווית ראייה של מודיעין תחרותי!

 

שיווק במדיה הסלולארית מהווה כיום למעשה לא רק את אחד התחומים הגדלים בקצב המהיר ביותר בעולם השיווק, אלא הוא הופך בהדרגה לנושא הדגל ההולך בראש המחנה של שיווק באינטרנט בכלל, ושיווק השותפים (Affiliate Marketing) בכלל. אם זאת, שיווק במדיה סלולארית כבר מצריך ידע מקצועי יותר רחב, ובעיקר הבנה של השיטה, שכן ללא הבנה מתודולוגית של העבודה יכול המשווק אף להפסיד סכומי כסף לא מבוטלים, לא רק שלא להרוויח כלום. במאמר הבא, שמהווה מעין מדריך ראשוני מקוצר לעבודה בתחום השיווק הסלולארי נתמקד בהבנת שתי פלטפורמות שיווקיות מרכזיות ביותר בעולם השיווק הסלולארי, היינו רשת באזזסיטי (Buzzcity) הקוריאנית ורשת מובפרטנר (Mobpartner) האנגלית. בעוד באזזסיטי (Buzzcity) הקוריאנית מציעה למעשה מעין "שטחי פרסום" לקמפיינים השונים, מציעה רשת השותפים מובפרטנר (Mobpartner) האנגלית את הקמפיינים השיווקיים עצמם. במילים אחרות, כאנשי שיווק שותפים, הבאים לקדמם קמפיינים שיווקיים שונים ברשת, עלינו להכיר למעשה את שתי הרשתות האלו היכרות אינטימית עמוקה, ובנוסף להתיידד באופן נרחב אם האינטגרציה (Integration) של שתי הרשתות הללו, וזאת במקביל להבנה מעמיקה של רשתות שיתוף נוספות עימן נעבוד. במדריך מקוצר זה נעמוד על העבודה עם שתי הרשתות אותן ציינתי בתחילה, ונעבור על השלבים העיקריים לצורך תחילת העבודה. 

עבודה עם מובפרטנר (Mobpartner) ובאזזסיטי (Buzzcity)

שני פלטפורמות השיווק החשובות ביותר הן כאמור מובפרטנר (Mobpartner) האנגלית ובאזזסיטי (Buzzcity) הקוריאנית. רשת באזזסיטי מציעה למעשה כמקור תנועה מעין שטחי פרסום למכירה בעוד מובפרטנר כרשת שותפים סלולארית מביאה הצעות שונות לקמפיינים. כפי שגם כתבתי למעלה, מובפרטנר מהווה למעשה את רשת השותפים הסלולארית עם קצב הגידול המהירה ביותר כיום, והיא מציעה הזדמנות פז אטרקטיבית ביותר עבור אנשי שיווק שותפים בתחום המדיה הסלולארית ברחבי העולם כולו. בנוסף לכך, וזה דבר לא פחות חשוב, ההחלטה לעבוד עם רשת מובפרטנר נותנת לנו גם הזדמנות מצוינת לצבירת ניסיון, וזה בעזרת רשת בעלת פרסום והערכה כלל עולמיים בתחום השיווק הסלולארי. זכרו גם, שלרשת מובפטנר מבחר גדול של קמפיינים בינלאומיים גישה נוחה לשירות, ממשק מצויין ונוח ובנוסף לכך מגוון רחב של יועצים, שיכולים לעזור ולתמוך בכם תמיד. זאת אף זאת, כחלק ממדיניות הכוללת, חייבים כל העת  לשקוד על מחקר ופיתוח של מערכות ניטור, מעקב ודיווח  (מנמ"ד) כאשר המטרה הינה בניית מערך התרעה מודיעיני מקיף, כזה שיוכל לסייע להשיג את המידע העדכני ביותר בזמן אמת ובכך לתמוך בהגשת היעדים העסקיים. עכשיו כאשר הבנו את חשיבותה ומעמדה של רשת מובפרטנר בעולם השיווק הסלולארי, הצעד המתבקש הבא הוא כמובן להירשם לרשת השיתוף.

בשלב זה, במידה ולא עשיתם זאת מקודם, עליכם להירשם, כפי שהמלצנו למעלה, לרשת באזזסיטי (Buzzcity) כמקור תנועה, שכן העבודה שלנו מתבצעת מול שני הפלטפורמות הללו, ולא רק ברשת מובפרטנר, ואז לאחר שנרשמנו לשניהם נוכל לבצע את החיבור בין שני השרתים, ולהתחיל ולעבוד על הקמפיינים שלנו. מכאן משתמע, שהעבודה בשני המדיומים הללו תצריך מאיתנו הן הבנה כמו גם עבודה ותיאומים שונים ברמה הטכנית. לאחר שנבצע את כל המטלות הללו, נוכל לגשת למעשה להגדרת הקמפיין, לתכנונו, להעלאתו, ניהולו, כמו גם ביצוע של ניטור, מעקב ובקרה של הקמפיין. שלבים אלו חשובים ביותר, אפילו קריטיים יש לומר, וקיים צורך בהקצאת זמן ללימוד, למחשבה, לעבודת הכנה קפדנית, לעבודת מודיעין תחרותי מסודרת, לרבות שיטות למעקב, ניטור ובקרה של הקמפיין בזמן הרצתו הכוללות בדיקות כאלו ואחרות אותן עלינו לבצע ולשלוט בהם מ - א' ועד ת'.

כאשר הקמפיין עלה יש צורך להתייחס לדוגמא לייחס ההמרות והקליקים, וזאת לעומת הצורך להתייחס ליחס הנכון שבין מדינה – המרה – תנועה בשלב ההכנות של הטרום קמפיין. אם למשל בשלב זה כמות הקליקים גדולה מאוד, אך יחס ההמרות קטן ביותר, ואפילו אין המרות בכלל, יש כמובן לפעול מייד, במקרים מסוימים גם במחיר של הורדת הקמפיין לחלוטין. במקרה כזה, חלה עלינו החובה לבדוק את עצמנו האם טעינו לדוגמא בשלב טרום הקמפיין, ושגינו בתהליך קבלת ההחלטות שלנו, עלינו לשאול את עצמנו האם עשינו את כל העבודה המוטלת עלינו, האם הבדיקות המוקדמות כמו גם הבדיקות בזמן הרצת הקמפיין בוצעו כהלכה, ושאלות הנוגעות אפילו באופן העלאת והגדרת הקמפיין עצמו, האם גם כאן הגדרנו ופירטנו הכול כמתבקש מאיתנו. אלו הן למעשה כמה דוגמאות לבדיקות, שחובה עלינו לבצע כאשר ישנה כמובן קשת רחבה יותר של נושאים אליהם אנו צריכים להתייחס. אגב, שלב ההגדרות הוא שלב חשוב גם כן, שכן בשלב זה טעויות קטנות אפילו ברמת הפרטים הטכניים בלבד עלול להפיל קמפיין, ולהביא אתכם למשל למצב , שבו תראו קליקים אך לא תתבצע ההמרה בפועל. לכן, כל שלבי הקמפיין חשובים  ואין להקל ראש באף אחד מהם

שיווק סלולארי ומודיעין תחרותי

תחום חשוב נוסף כאמור הוא עבודת המודיעין התחרותי. עליכם לזכור שלא רק, שאנחנו חיים בעידן תחרותי מאוד, אלא כל תחום השיווק והסלולר רווי למעשה מודיעין תחרותי על כל צעד ושעל. גם אם אינכם תאגיד תקשורת ענק, אל תקלו ראש בדבר, אלא נקטו בצעדים המתבקשים לא רק בבחינת המודיעין התחרותי עם הפנים לתחרות, אלא גם ובעיקר המודיעין התחרותי כדיסציפלינה של מזעור סיכונים ואבטחת מידע. מבחינתכם כעסקים קטנים ואנשי שיווק שותפים הבעיה גדולה פי כמה וכמה, וזו לא רק בעיה של כסף לצורך תשלום והקמת מערך אבטחת מידע ומודיעין כמו בחברות הגדולות, אלא גם חוסר המודעות והידע שיש לכם בתחום. אם חברות גדולות סובלות מפרצות אבטחה ובאגים בתחום זה, על פי כמה וכמה שגם אתם יכולים לסבול מכך. ולכן, לפחות לימוד בסיסי של כמה עקרונות, אותם בידכם ליישם, חשוב ביותר. 

זאת ועוד, מודיעין תחרותי לאור האמור לעיל יכול לעזור לכם לפחות בשלוש רמות. ראשית, מודיעין תחרותי אמיתי ואיכותי לא רק ייתן לכם מידע כללי על מתחריכם, על השוק, על השחקנים המרכזיים בו וכך הלאה, אלא הוא יאפשר לכם לקבל תמונה אינטנסיבית של מתחריכם ואחרים הן ברמת היכולות האמיתיות שלכם, ולא זו שהן מסים לשווק כלפי חוץ, כמו גם תמונה רחבה ברמת הכלים, האסטרטגיה ואפילו קמפיינים עתידיים וכך הלאה. הרמה הבאה היא רמת הידע שלכם. עבודת שיווק שותפים, ולמעשה כל תחום היזמות ללא הון התחלתי, מצריך שימוש נרחב בשיטות של שיווק גרילה ומודיעין תחרותי במובן של המרת כסף והון לזמן ומוטיבציה כמו גם מודיעין תחרותי איכותי ואמיתי, וזאת בין השאר לא רק מן הסיבות שמנינו למעלה, אלא בין השאר גם על מנת ללמוד את התחום אליו אתם נכנסים, וגם כאן עד כמה שניתן באופן אוטודידקטי ובסכומים קטנים. לימוד אוטודידקטי הוא כמובן לא נחלת הכלל, והרוב יצטרכו בסופו של דבר לימוד מסודר, אולם גם כאן ניתן ללמוד לפחות חלק ניכר מן הדבר לבד, ולהוציא את הכסף רק על מה שהכרחי.

 

אבטחת המידע הוא כאמור תחום אחר, ונגעתי בו בראשית דברי כאשר פתחתי את הדיון כאן בנושא המודיעין התחרותי. לא נישאר לי, אלא לנסות ולחזק שוב את מה שאמרתי מקודם. העידן כיום הוא תחרותי מאוד, ותחום השיווק והמדיה הסלולארית אליהם אתם נכנסים, תחרותי אף יותר מתחומים רבים אחרים. אל תקלו ראש בדבר, ונקטו לפחות במינימום הצעדים המתבקשים. עשו זאת לא רק בבחינת המודיעין התחרותי עם הפנים לתחרות, אלא גם ובעיקר כדיסציפלינה של מזעור סיכונים ואבטחת מידע. בסופו של דבר, נסו ללמוד כמה שיותר דברים בעצמכם, והשלימו ידע זה בלימודים מקצועיים מסודרים. את הידע שצברתם הטמיעו בשלושת הרמות, ותנו דגש על תחום אבטחת המידע. זכרו גם ששיווק שותפים קשור בהרבה מובנים גם לתחום הידע, שמרו על הידע שלכם ואל תתנו לו לזלוג החוצה פשוט בגלל חוסר מודעות או הבנה לקויה של הדברים.

יואב לוין,


מייסד ומנהל משותף במכללת ש"ש - האקדמיה לשיווק שותפים


אתר: www.affiliateacademy.tk


מייל: href="mailto:info@affiliateacademy.tkinfo@affiliateacademy.tk">">info@affiliateacademy.tk




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב