דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החלקת שיער כגורם לנשירה! 

מאת    [ 30/10/2013 ]

מילים במאמר: 644   [ נצפה 4033 פעמים ]

ללא מעט אנשים ישנה בעיה של נשירת שיער, אצל נשים הבעיה יותר מורגשת וגם יותר רגישה. הנשים מרבות להתעסק ביופיים החיצוני ולטפח את שיערם כמו את גופם אולם לעיתים ישנם מקרים בהם אנו עדים לתופעת נשירת שיער אשר מביאה אותנו למצב של דיכדוך ודאגה. לרוב בעיה זו יכולה להיפטר וכדי לפתור אותה יש להבין תחילה את הגורמים לתופעה הזו.

1. הפרעה בזרימת הדם התקינה  לזקיקי השיער – אספקת דם רצופה ונמרצת לקרקפת חיונית מאוד לחיי השיער. מכיוון שהדם מביא יחד איתו חמצן, מינרלים ונוגדי חימצון שונים החיוניים לצמיחתו התקינה של השיער.

2. תורשה – בערך כ 60% מהגברים ו – 40% מהנשים נושאים עמם DNA עם נטייה להתקרחות, אך יחד עם זאת לא כולם יאבדו את השיער.

3. בעיות עור – שיער בריא יגדל אך ורק כאשר התנאים לכך מאפשרים קרי הקרקפת בריאה ונקייה. לשם כך הקרקפת צריכה להיות נקייה מעודפי שומן, יובש, קשקשים, אדמומיות, דלקות, פצעים קליפות ואפילו הזעת יתר.

4. חוסר היזון הורמונלי – צמיחתו של השיער מושפעת מהורמונים בגוף וכאשר ישנם שינויים הורמונליים בגוף הדבר עלול לפגוע ולהחליש את שורשי השיער.

5. מחלות וטיפול תרופתי – מגוון עצום של מחלות שונות יכול לפגוע בגדילת השיער, לעכב ואפילו להפסיק את צמיחתו.

6. תזונה לקויה – לוויטמינים ומינרלים תפקיד חשוב בגופנו ובפרט בגדילת השיער ובמקרה של חוסר או הפרעה של אחד מהם הדבר עלול לפגיעה בגדילתו של השיער.

7. הצטברות רעלים – ביומיום אנו חשופים רבות לרעלים וזיהומים שונים ביניהם: זיהום אוויר, זיהום מים, זיהום באוכל שלנו בעקבות ריסוסים שונים, זיהומים תעסוקתיים כדוגמת מפעלים ועבודות שונות, חומרי צבע, סוגי קרינות שונות ועוד.

8. מצבי מתח – מצבי לחץ שונים גם כן ניחשבים לגורם עיקרי בתופעת הנשירה לחץ, דיכאון, חרדה, פחד, טראומה ועוד גורמים משמעותיים בתהליך נשירת השיער.

9. נזקים קוסמטיים – פעולות כימיות שונות שמתבצעות על ידי בני אדם כגון החלקת שיער, צביעה והבהרת שיער, חשיפה לכלור, נזקי שמש וחום ועוד. כל אלו עשויים להאיץ ולהחמיר את התפתחות תהליך נשירת השיער ולפגוע במנגנוני הצמיחה. בנוסף במידה ונוצרת כוויה בעור הקרקפת כתוצאה מחומר כימי או חימום יתר עלולה להיווצר צלקת עליה לא יצמח שיער לעולם!

10. נזקי עישון ואלכוהול – זה כבר לא סוד כי העישון מזיק לבריאות וזה מתבטא לא רק בנזק לריאות אלא גם לאיברים רבים אחרים. עשן סיגריות מכיל חומרים מחמצנים רבים הגורמים להזדקנות מואצת של העור ושל מנגנוני ייצור השיער. כמוכן עישון כבד מכווץ את כלי הדם וגורם להיחלשות זרימת הדם לאיברים רבים בגוף בכללם – השיער. בנוסף צריכה של אלכוהול וסמים קשים ובכמויות גדולות מהווה פעולה הרסנית לכל מערכות הגוף לרבות הקרקפת ושורשי השיער.

5 טיפים טבעיים נגד נשירת שיער

למניעת נשירת שיער עדיף להשתמש במוצרים טבעיים מאשר ללכת לטיפולים יקרים במכונים בעלי ציוד רפואי יקרים שאולי לא יעזרו לפיתרון הבעיה. נסו את העצות הקלות להלן בבית ותראו כיצד הם יעילים בהפחתת נשירת שיער!

 1. טיפולי שמן חמים – קחו כל שמן טבעי זית, קוקוס, קנולה וחממו אותו שיהיה חם אך לא חם מדי. עסו והחדירו בעדינות את השמן לקרקפת שלכם. שימו כובע רחצה והשאירו כבערך שעה ואז תחפפו באמצעות שמפו את שיערכם.

2. מיצים טבעיים – ניתן למרוח את הקרקפת גם באמצעות תמצית שום, בצל או תמצית ג'ינג'ר ויש להשאיר על הקרקפת למשך הלילה ובבוקר לשטוף אותו ביסודיות.

3. עיסוי הקרקפת –  עסו את הקרקפת כמה דקות ביום הדבר יעזור להמרצת הדם באזור. מחזור דם טוב בקרקפת שומר על זקיקי שיער פעילים ועשוי לשפר אף יותר באמצעות שימוש בתמצית שמן אתרים כמו לבנדר, שקדים או שומשום.

4. נוגדי חימצון –  תה ירוק ידוע במרכיבי נוגדי החימצון שבו ולכן מומלץ לקחת שתי שקיות תה ירוק בתוך סיר מים ולחמם ולאחר מכן למרוח על הקרקפת להשאיר במשך שעה ולאחר מכן לשטוף. התה הירוק מכיל נוגדי חימצון המונעים נשירת שיער ומגבירים את צמיחת השיער.

5. מדיטציה –  ברוב הפעמים הסיבה העיקרית לנשירת שיער היא לחץ ומתח, תאמינו או לא אך ביצוע מדיטציה יכולה לעזור בהפחתה ושיחזור האיזון ההורמונלי.

המרכז לבריאות השיער וציוד רפואי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב