דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחזוקה מונעת לרכב 

מאת    [ 27/10/2013 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 6001 פעמים ]

תחזוקה מונעת לרכב שומרת על תקינותו, ויכולה להתריע על תקלות לפני שהן יובילו חלילה לנזקים חמורים יותר. הרכב מורכב ממערכות שונות ובאופן טבעי יכולות להיווצר בו תקלות. עם זאת, תחזוקה מונעת מביאה למצב של מינימום תקלות. תחזוקה מונעת של הרכב שומרת על בטחון הנוסעים ברכב, מקטינה את הבלאי של הרכב ומאריכה את חייו. בנוסף, תחזוקה זו חוסכת לבעל הרכב עלויות של הוצאות שוטפות של תדלוק וטיפולים במוסך עקב תקלות שלא התגלו בזמן. הטיפול במוסך גם עולה לבעל הרכב בזמן יקר, ימי עבודה וטרחה רבה. כמו כן, במידה ובעל הרכב יחליט על מכירתו, הוא יקבל תשואה גבוהה יותר. מנקודת מבט של שמירה על הסביבה, תחזוקה מונעת מפחיתה את זיהום האוויר.
מומלץ לבצע תחזוקה מונעת של הרכב באופן סדיר ועקבי, ולא רק בעקבות בדיקת חורף לרכב. יש לבצע בדיקות תקופתיות בהתאם להמלצת היצרן. כמו כן, חשוב לדעת שבדיקות הטקסט שנערכות אחת לשנה במכון הרישוי אינן בודקות את כל מערכות הרכב.

אמנם ישנן בדיקות שמומלץ לערוך במוסך טויוטה, מוסך סיטרואן וכו', בהתאם לדגם הרכב שלכם, אך ישנן גם בדיקות בסיסיות שמומלץ לכל בעל רכב לבצע בתדירות גבוהה יותר, והן עוזרות לשמור על רכב תקין ועל בטיחות הנוסעים בו. להלן מקבץ של טיפים לתחזוקה מונעות:


    • איתור נזילות -  מפעם לפעם, לפני הנסיעה, התכופפו ובדקו מתחת לרכב האם אתם יכולים לראות עדות לנזילת שמן או מים.
    • בדיקת שמן ומים – בדקו לעיתים קרובות  את מפלס השמן במנוע, את נוזל הקירור, נוזל הבלמים, וכן את הנוזל לניקוי שמשות.
    • מנוע - בדקו האם ישנם חוטים קרועים או ישנם ריחות לא אופייניים.
    • לחץ אוויר בצמיגים – יש לבדוק את לחץ האוויר פעם בחודש. לחץ אוויר לא נכון יביא לצריכת דלק גבוהה מדי, יגרום לבלאי מהיר יותר של הצמיג, ועלול לסכן את הנוסעים. אם יש צורך, הוסיפו אוויר לצמיגים כשהם קרים בלבד, אך אל תעברו את המקסימום המותר לפי הוראות יצרן הצמיג. כמו כן, וודאו שהצמיגים תקינים; אין בהם סדקים או סימנים אחרים המעידים על בלאי רב.
    • מצבר - פתחו את פקקי המצבר ובדקו את גובה המים. חוסר במים במצבר מגדיל את הסיכוי לקושי בהתנעת הרכב.
    • מגבים ומערכת התאורה – בדקו את מצב המגבים, וודאו שהם תקינים לאורך כל עונות השנה. יש להחליפם לפחות פעם בשנה. בדקו מפעם לפעם את תקינות הפנסים, אותות הפנייה, נורות הבלמים והפנסים האחוריים.
    • תוספי שמן ודלק – כדאי להשתמש בתוספים להארכת חיי המנוע והרכב, להקטנת צריכת הדלק ולהפחתת זיהום האוויר במנוע, אך לוודא כי הם מתאימים לרכבכם.
    • בדיקות תקופתיות בזמן – יש לבצע בדיקות תקופתיות בזמן. עם זאת, חשוב להבין כי המלצות יצרן הרכב מבוססות על נתונים ממוצעים, ויתכן שאופי השימוש שאתם עושים ברכב, יצריך ביצוע בדיקות תקופתיות בתדירות גבוהה או נמוכה יותר. לדוגמא, מרחק הנסיעה, תנאי הנסיעה, אופי הנהיגה וכו' משפיעים על משך הזמן שבין הבדיקות והטיפולים התקופתיים.
    • חלקי חילוף - במידה ויש צורך בהחלפת חלקי רכב, אל תתפתו לטפל ברכב במוסכים בלתי מהימנים. אמנם חלקי חילוף מקוריים הינם אמינים, אך לא פעם הם יקרים. ישנם מקרים בהם ניתן לעשות שימוש בחלקים חליפיים איכותיים העומדים בסטנדרטים הנדרשים ובכל דרישות התקן. לכן, ודאו כי רכבכם מטופל אצל מוסך אמין ומקצועי, אשר יידע להמליץ לכם האם מדובר בתקלה בה רצוי להשתמש בחלקי חילוף מקוריים, או ניתן להשתמש בחלקים חלופיים תקניים המתאימים לרכבם.

מוסך ראנדן, מוסך בירושלים, אשר מוסמך ומוכשר לעבודות מכונאות, חשמל ומיזוג אוויר. צוות ראנדן מומחה למכוניות יפניות ואירופאיות, אך מספק שירותי מוסך מקיפים לכל סוגי היצרנים המיובאים לישראל.
מוסך ראנדן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב