דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיפוף אפריקאי 

מאת    [ 24/10/2013 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 3239 פעמים ]

אני רוצה לשתף אתכם בחוויה אנושית שחווינו אתמול בגן מאיר תוך כדי תיפוף אפריקאי.

אתמול בערב קיימתי סדנת תיפוף אפריקאי חווייתית לצוות העובדים של חברת NI בגן מאיר ולאחר מכן נפגשתי עם תלמידה חדשה לשיעור היכרות.

הייתה סדנה מאוד מוצלחת עד כדי כך שהמון מבקרים בפארק התאספו סביבינו ומחאו כפיים, ילדים מחאו כפיים ורקדו שרו ועודדו אותנו, אפילו נוני הבעל של רותי היה שם ונופפתי לו לשלום עם הבן החמודי שלהם J היה מאוד שמח, הענקנו הרבה אנרגיה למקום וככל שהמשכנו יותר ויותר אנשים התאספו סביבינו, בקיצור הרמנו את הגן לאויר.

הסתיימה הסדנה בהצלחה רבה והגיעה אלי תלמידה לשיעור ראשון על הדג'מבה. התחלנו לנגן ומיד באו עוד כמה ילדים חייכו אלינו, ניגנו בשקט על הספסלים ברקע וצחקו, אחר כך אבא שלהם בא ולקח אותם כי התחיל להיות מאוחר. והנה עוד שניה אנחנו מסיימים ומגיע השיעור האמיתי.

פתאום הגיע איש מאוד עצוב, שטייל עם כלב פינצ'ר לבן קטן כזה, מאלה שנובחים מאוד חזק ובורחים כשמתקרבים אליהם. הוא פנה אלי ואמר: "אין לך מושג כמה רעש אתם עושים, האקוסטיקה בפרק מאוד גרועה וכל שורת הביניינים ששמקיפים את הגן לא יכלים להתרכז בשום דבר מאז שהתחלתם לתופף כאן". עניתי לו שאני מבין אותו, שאנחנו נסיים תוך חמש דקות וסליחה על אי הנעימות. האיש אמר לי: "בסדר גמור תסיים את הנגינה שלך ואל תחזור לכאן יותר" והלך לדרכו.

שמחתי מאוד מחאתי כף ואמרתי לנופר, הנה השיעור שלנו הגיע בצורת האיש המעניין שזה עתה פנה אלינו. כנראה טעינו ושכחנו לרגע, שהתפקיד שלנו הוא לשמח את הסביבה ולשלוח לכולם אנרגיה חיובית  - שתעזור ותתרום לריכוז ולהצלחה בביצוע משימות.  

הצבנו לעצמנו משימה חדשה: לכוונן את הנגינה שלנו למקום משמח, רגוע ומפקס, כך שהאיש הזה שכרגע הולך בדרכו, ישמע ויבין שהנגינה שלנו נמצאת שם כדי לתרום לסביבה ולהכיל גם אנשים עצובים, בודדים, אנשים שקשה להם להתרכז.  המנגינה מכילה ומקבלת גם אותו בדיוק כפי שהוא ואולי תגרום לו לחייך אפילו למאית של שניה, בעקבות המפגש החברתי שנפל בחיקו.

אני רוצה לאמר לכם בכנות, בעקבות המפגש האנושי שהזדמן לנו, נגינתנו השתפרה והגיעה למקום עדין, מתחשב, רגוע וטוב יותר.

התיפוף שמקורו במערב אפריקה מזמן לנו מפגשים וסיטואציות חברתיות מאתגרות מאוד ואנו יכלים ללמוד מהן הרבה מאוד על עצמינו ועל החברה שאנו חיים בה. המפתח להצלחה הוא הקשבה, סבלנות, אהבה, אמפטיה.

 

הערך המוסף של תיפוף אפריקאי בקבוצה:

מדובר בחוויה שוברת שגרה, עצמתית ומגבשת. התיפוף האפריקאי מעלה וממחיש תכנים הנוגעים לשיתוף פעולה. הצלחה במשימת התיפוף בקבוצה טומנת בחובה מיומנויות חברתיות ואישיות כגון – הקשבה לעצמי, הקשבה לזולת, תכנון יעיל, בניית אסטרטגיית פעולה, חוקי התנהגות, כבוד לזולת, קבלת האחר, ביטוי אישי, הבאת החוזקות שלי לקבוצה, עבודת צוות. תוכלו לקרוא ולהרחיב על נושאים אלה במאפייני התיפוף בקבוצה, ותכונותיו של מעגל המתופפים.

  

לסיכום:

סדנאות תיפוף אפריקאי הן פעילות מצויינת לגיבוש קבוצתי. התיפוף בקבוצה הוא עצמתי ביותר, מחבר ומחזק את הקשר החברתי בין המתופפים עצמם. מעגל המתופפים מקרין על הסביבה ומזמן מפגשים חברתיים. לפיכך, כשאנו מנגנים חשוב להתחשב בסביבה ולייצר מנגינה משמחת ונעימה, כשננגן ונשדר אנרגיה חיובית לסביבה, מהר מאוד יגיעו אנשים נוספים וישתתפו בשמחה. לבסוף, התיפוף בקבוצה מזמן לנו מפגשים וסיטואציות חברתיות מהן אנו יכלים ללמוד הרבה מאוד על עצמנו ועל הסביבה בה אנו חיים.

 

בברכה,

 

סער קלמפרר

מעגל מתופפים - "תוף תוף" אתר: www.toftof.co.il מייל: href="mailto:toftofplay@gmail.comtoftofplay@gmail.com">">toftofplay@gmail.com הצטרפו אלינו בפייסבוק: http://ow.ly/ftO3b




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב