דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


7 טעויות נפוצות בניהול תוכן ואיך עלינו לעבוד נכון! 

מאת    [ 16/10/2013 ]

מילים במאמר: 1223   [ נצפה 2689 פעמים ]

אם זאת, ולמרות הכתוב בכותרת המשנה, רבים מאנשי השיווק, ובכללם משווקי גרילה שונים, אינם מעריכים או מבינים נכון את תפקידו ופעולתו של ניהול תוכן אסטרטגי ואיכותי, ופעמים רבות נופלים לאותן השגיאות והמיתוסים, שמשווקים ממוצעים טועים בהם. להלן רשימה קצרה של שבעה מיתוסים נפוצים שיש להיזהר ולא לשגות בהם.

תכתוב מעט, אנשים לא אוהבים לקרוא הרבה

לרוב מי שכותב או דורש את זה אלו הם גורמים משני סוגים. אנשים שאינם עומדים בסטנדרטים מקצועיים או לחילופין גורמים בתעשייה המעסיקים גורמים מעין אלו. מדוע? משום שכתיבת תוכן, ובמובן הרחב יותר כל תחום הכתיבה, עבר תהליכים בעייתיים מאוד, שפגעו בו בצורה קשה. אין ספק שתחום כתיבת התוכן נפגע גם ממגמות גלובליות כמו תרבות האינסטנט ונפגע ממנע. אולם אם מנתקים את הדבר הזה מן ההקשרים הרחבים יותר מגיעים למסקנות חפוזות, חלקיות ולא רלוונטיות. כך או כך, וכחלק מן הבעיה הכוללת, אנו נמצאים כיום בעידן, שכותב תוכן ממוצע עבור אתרי האינטרנט מרוויח סכומים מזעריים, מגוחכים ומשפילים. אין גם ספק, שניצול מעין זה לא רק תורם לירידת קרנה של כתיבה איכות, אלא היא מושכת אנשים אל התחום, שרמת הכתיבה והידע שלהם לוקה בחסר וזה עוד בלשון המעטה. מצד אחד, כשזה אכן קורה, אנשים לא אוהבים לקרוא חומרים רדודים כאלה, ומצד שני בעלי האינטרסים גם לא מעוניינים לשלם את הסכומים הנדרשים לכותבים איכותיים, שמדירים את רגלם מן הפלטפורמות הללו. כתוצאה מכך בהרבה מקרים, ובלא מעט פלטפורמות, יש מפגש אינטרסים מעין זה, אך עדיין מדובר בראייה חלקית ומטעה, והדבר אינו אומר כלום.

בפועל, כאשר אתה כותב לאנשים על דברים שמעניינים אותם, הם ישמחו לקרוא אותך. אם לחילופין תכתוב על דברים שנותנים מענה לצרכים האנושיים, במקום לעסוק בגחמות ופנטזיות חולפות, הם גם ייקראו בשקיקה כל מילה ומילה מדבריך. אם תיתן נותן להם מענה לא רק לצרכיהם האנושיים, אלא תביא פתרונות לבעיות שמציקות, אין אדם שלא ישמח להתעמק בכתיבתך. אם תביא חומר איכותי, חשוב ובעל ערך, במקום להלעיט את הציבור בשטויות, הם ייגמעו בצמא את דבריך. אם תכתוב בצורה איכותית, יפה וקולחת, אף אחד כמובן גם לא יזרוק את מאמריך. לחילופין, אם תמכור לאנשים אשליות, תמחזר סיפורים, תביא דברים לא רלוונטיים, וזאת רק כדי למכור את מרכולתך ומוצריך, סביר להניח שהקורא הממוצע יתעייף מהר מאוד, ולא יעניין אותו התוכן שתביא לו. כיזם, כבעל עסק צעיר, כמשווק גרילה, וכאיש הבא מתחום השותפים, זה בדיוק הדבר ממנו עליך להיזהר כאש ולברוח ממנו. כפי שכתבתי כבר רבות, הריצה אחר הגחמות והרצונות תיתן יתרון רק לבעל הממון. אם ברצונך להתמודד איתו, עליך להפסיק להתעסק בפנטזיות, ברצונות, גחמות ואשליות, ולזהות צרכים של אנשים ולהתמקד בהם. כשתעשה זאת, לא רק שכולם ייקראו את מאמרך ללא שום קשר לגודלם ולאורכם, אלא אתה תצא בעיקר מהסטטיסטיקה העגומה של שומנה עסקים שקורסים, ותרחיב את השניים שמצליחים.

כתיבת תוכן לא קשורה לקידום אתרים

ייסלחו לי כל מיני אנשים, אבל מי שמעלה טענה מעין זו, כפי שנתקלתי בה בשיטוטיי הרבים באינטרנט, אינו מקצוען בתחומו, ואין לא הבנה באף אחד מן התחומים. לא בניהול תוכן, ולא בקידום אתרים. אם זאת, בדומה לשיווק גרילה ומודיעין תחרותי, על מנת להפיק את המרב מניהול תוכן, הוא חייב להיות מנוהל באופן אסטרטגי. במילים אחרות, ניהול תוכן ברמה הבסיסית לא יפיק את התוצאות הטובות ביותר, כאשר לעומתו ניהול תוכן אסטרטגי, יצליח לעשות פלאים. ניהול תוכן מעין זה הולך כמובן גם ידי ביד עם שיווק גרילה ומודיעין תחרותי, ולמעשה שילוב אינטרדיסציפלינרי מעין זה מתבקש בכל התחומים. זו גם הדרך הטובה ביותר ליישם ולהטמיע את התוכן.

זאת אף זאת, ניהול תוכן אסטרטגי צריך להיות מושתת על הפרמטרים הבאים, ולכלול עבודה מקדימה מסוימת על מנת להצליח ובגדול. דרישות מקדימות אלו כוללות:

1. כישורים רלוונטיים

2. תשתית מוכחת ואיכותית ברמת השטח

3. ניסיון והיכרות אינטימית עם התכנים והפלטפורמות השונות

4. ידע בין ורב תחומי רחב

5. ארגז כלים עשיר להטמעת תכנים

6. יכולת לנהל תוכן בעצמנו במקום להוציאו למיקור חוץ

למעשה ללא הדברים הללו, שברובם דורשים ניסיון והכנה רב שנתית של השטח לא ניתן להגיע להישגים משביעי רצון, והניסיון להשיג תוצאות אינסטנט נדון מראש לכישלון. במקרים מעין אלו, וכאשר הדבר חשוב, ניתן להשתמש בשירותי תוכן בתשלום, אך כאן יש לסייג, שמרבית שירותי התוכן, אינם בעלי איכות גבוה והם סובלים תחת אותם הטעויות והאשליות, שהעלינו כאן במאמרנו. לפעמים אין ברירה כאמור, אלא להיעזר בשירותי תוכן חיצוניים, אך תמיד יהיה עלינו לשאוף לנהל את התוכן בעצמנו, ואם כך לנצל את הזמן להכנת התשתית והפרמטרים האחרים אותם ציינו למעלה

ניהול תוכן זה פאסה

ניהול תוכן בהחלט אינו פסה, אך טעויות בניהול תוכן בעבר, גרמו לתחום זה להיות מושמץ ולא להשיג את מטרותיו. למעשה תחום זה סבל מן האשליות והטעויות הללו, כבר מתחילת דרכו, ולכן לא הצליח להיות מוטמע, כפי שגם ציפו ממנו. כך או כך, ניתן לתקן את הטעיות ולהעלות את ניהול התוכן על דרך המלך. ניהול תוכן אסטרטגי באופן ובצורה אותו הסברנו כאן הוא כלי אפקטיבי מעין כמוהו, ולמעשה דיסציפלינה אסטרטגית להשגת מטרותיה השונות של החברה תוך שיתוף והשתתפות במערכים ובכלים השונים  של החברה, באופן אינטגרטיבי ואינטרדיסציפלינרי, כפי שאנו מנסים להביא לדעת כאן.

אי אפשר להרוויח מכתיבה וניהול תוכן

טענה זו מושמעת לרוב מאנשים חסרי מעוף, דמיון, יצירתיות וקריאטיביות. למעשה בשילוב עם ניהול ידע, ניהול תוכן הוא לא רק מן התחומים, שבהם ניתן להרוויח הרבה כסף ומייד, אלא זהו תחום, שבו ניתן לפתח ללא הרף מוצרים חדשים, ייחודיים ואיכותיים - כל הזמן ולאורך זמן. חוסר הבנה וידע של התחום גורם בסופו של דבר לשיווק של פנטזיות ואשליות במקום מוצרים ושירותים אמיתיים, שנותנים פתרונות לבעיות, לצרכים ולאנשים אמיתיים. כאשר זה המצב אולי אפשר לייצר פנטזיות לרוב, אך אי אפשר ליצור תוכן איכותי או דבר כלשהו חיובי. תוכן מעין זה כמובן שלא ימכור ולא יקדם כלום, אולם כאשר השיווק שלך יתבסס על אמינות ואינטגריטי, ומטרתו תהייה לתת מענה, ליידע, להסביר, להציע פתרונות, להאיר והוא יהיה בעל טעם טוב, אז במקרה כזה תוכל בהחלט להרוויח מכתיבה, מתוכן והרבה. בניגוד לגדולים ולחזקים, כאיש של שיווק גרילה ו/או שיווק שותפים, זה גם מה שאתה זקוק לו וצריך.

ניהול תוכן זה כתיבת מאמרים

טעות! כתיבת מאמרים היא כתיבת מאמרים, ניהול תוכן כולל הרבה דיסציפלינות אחרות לרבות אוטומציה של מידע, IT, מודיעין תחרותי ועוד. למעשה זו דוגמא קלאסית לחוסר הבנה, ולעובדה שבתחום זה עליכם להיות זהירים מאוד. לא כל אחד המציג את עצמו כמומחה מידע ותוכן הוא אכן כזה. טענות מעין אלה מקורן לרוב במידע חסר ובהבנה לקויה, וברוב המקרים גם התוצאה תהייה לקויה בהתאם.

ניהול תוכן מיותר או אין לו קשר למודיעין תחרותי ו/או שיווק גרילה

הייתי אומר, שלא רק שאין זה נכון, אלא ניהול תוכן אסטרטגי, הוא מן הכלים היותר חשובים בכל מערך מודיעיני תחרותי איכותי ומצליח מרמת האיסוף ועד להפצה יעילה של התוצר המודיעיני. במסגרת מערך מעין זה, משמש ניהול התוכן האסטרטגי למתן מענה לקשת רחבה של תחומים, וביניהם ככלי חשוב לאיסוף מודיעין, ככלי מרכזי במערך אבטחת המידע וניהול הסיכונים, בתחום אוטומציית המידע, ובשילוב של כל התחומים הללו עם עולם ה - IT. אופן השימוש האינטגרטיבי הזה מהווה את אחד מסימני ההיכר הבולטים המובהקים של דיסציפלינה זו, והשימוש שהיא עושה בסט הכלים שלה כחלק מהמערך האסטרטגי בחברה, אמון על מתן מענה לצרכים הרגישים ביותר של החברה והעסק שלך.

ניהול תוכן זה השגת קישורים ולינקים

אין שטות גדולה מזו. ניהול תוכן אסטרטגי אינו עוסק רק בקישורים והשגת לינקים, אלא הוא מהווה נדבך מרכזי ביחסי ציבור, בתדמית, במיתוג, בשיווק - גרילה ו/או שותפים, במודיעין תחרותי ובעוד מספר תחומים נוספים. מבחינת המודיעין התחרותי ניהול תוכן אסטרטגי לא רק אמון על השגת מידע חשוב על מתחרים והסביבה העסקית, אלא הוא גם משמש ככלי למודיעין תחרותי נגדי, ובמילים אחרות לניהול סיכונים ואבטחת מידע. מסיבה זו, לא רק שניהול תוכן אינו דביר  זניח, אלא זהו כלי מהותי והכרחי בכל המדיומים והמימדים אותם הזכרנו

יואב לוין,


מייסד ומנהל משותף במכללת ש"ש - האקדמיה לשיווק שותפים


אתר: www.affiliateacademy.tk


מייל: href="mailto:yoav@affiliateacademy.tkyoav@affiliateacademy.tk">">yoav@affiliateacademy.tk




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב