דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משווק - על אסטרטגיית תוכן שמעת? 

מאת    [ 15/10/2013 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 2615 פעמים ]

אם אתם קוראים את המאמר הזה, אצא מנקודת ההנחה כי שיווק באמצעות תוכן אתם כבר מבצעים. אתם כותבים מאמרים, פוסטים לבלוג שלכם, דפי נחיתה לאתר שלכם סטטוסים לפייסבוק, ואולי אפילו מצייצים מעת לעת.

אבל.. האם אתם עושים כל זאת – מתוך ראייה ותכנון אסטרטגי?
האם אתם יודעים מה תכתבו בעוד יומיים, בעוד חודש ובעוד שנה מהיום?

 ראשית – כמה מלים של הרגעה: תהליך הפיתוח אסטרטגיית תוכן לא צריך לקחת יותר זמן, או לעלות לכם יותר כסף. מה שהוא כן צריך לעשות הוא להכניס סדר לדברים, ותוך הגדרת יעדים ומטרות, לספק לכם תכנית עבודה אסטרטגית. כזו שתשרת אתכם למשך זמן ארוך.

 כדי להבין את השאלה, ובהמשך להתוות את פתרונה – אתחיל בהסבר המושג אסטרטגיית תוכן.

 לפניכם - שתי ההגדרות הנפוצות ביותר למושג:

"תהליך התכנון, ההפצה והשליטה בתוכן שימושי ומועיל.” כריסטינה הלבורסון

או

"שיטה מחזורית המגדירה את כל תהליך פיתוח התוכן באתר" ריצ'רד שיינפילד

 

אסטרטגייה של תוכן תעבוד יותר טוב כאשר היא חלק מאסטרטגייה כללית, ולצורך ביסוס אסטרטגייה של תוכן – עליכם לקבוע 4 דברים:

- מטרות

- משאבים

- שלבי עבודה

- מדדים להצלחה

 

כדי לקבוע אסטרטגייה של תוכן, עבור כל אחת מהמטרות שלכם עליכם להקצות משאבים, להתוות שלבי עבודה (טקטיקה) ולקבוע מדדים להצלחה, וככל שאסטרטגיית התוכן שלכם מתפתחת, כך תרצו לרדת יותר ויותר לרמות של פרטים.

וכמו בשיווק באינטרנט – כך גם כאן: יישום טוב של אסטרטגיית תוכן לעולם לא נגמר. הוא מתפתח, וממשיך להתפתח לאורך הדרך.

 

בשלב זה... אתם בוודאי רוצים דוגמה טובה.

אז ככה:

"מחליקים לך" - רשת מספרות חדשה בפריסה ארצית

מתוך ניתוח השוק, הבינה רשת המספרות כי קהל היעד שלה הוא נשים המעוניינות לשפר את מראה השיער, וכי מטרת מהלך התוכן של החברה הוא מיצוב הרשת כמומחים בתחום החלקת שיער.

הטקטיקות(שלבי עבודה) בהן תנקוט החברה בשלב ראשוני זה יהיו כלליות יותר, ויתייחסו לביסוס נוכחות אונליין (אתר אינטרנט, דף פייסבוק וכד'), ביסוס נוכחות בתעשייה (השתתפות בכנסים מקצועיים), והתחלה של בניית קשרים עם הלקוחות (מוצרים מוזלים, סדנאות).

 

לאחר ניתוח הנתונים – תעמיק רשת המספרות את המהלך, ותהפוך חלק מהטקטיקות – למטרות.

כך, שלב ביסוס הנוכחות אונליין יהפוך למטרה: העמקת הידע של הקהל במוצרי החברה, ומתן מידע מקיף ומהימן לגבי הנושאים בהם עוסקת החברה. מידע שייצר אינטראקציה.

הטקטיקות לצורך השגת מטרה זו – יהיו: הוצאת ניולטר בתכיפות קבועה, עיבוי תוכן אתר האינטרנט, כתיבת מאמרים בנושאים נוספים לאתרי מאמרים, העמקת הקשר עם הגולשים בפייסבוק, וכך הלאה.

 

בשלב השלישי, ולאחר ניתוח הנתונים – תתבצע העמקה נוספת, וכך הלאה, בתהליך איטרטיבי ספירלי...

 

הבנתם? מוזמנים ליישם בחברה שלכם.

רוצים להבין יותר טוב?

מוזמנים ליצור קשר בפייסבוק: https://www.facebook.com/michal.moreno/  

 

מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב